Ga naar inhoud

Olielekkage kleppendeksel

JanG

Aanbevolen berichten

Onlangs las ik een wat ouder topic over olielekkage kleppendeksel waarschijnlijk ging het hier om een 4 cilindermotor.

Er werden enkele tips gegeven over het vervangen van de pakking zoals bv.het gebruik van vloeibare pakking.

Nu kamp ik met het zelfde probleem maar dan met de 6 cilindermotor (M52).

Ik heb inmiddels een nieuwe pakking besteld, nu is mijn vraag zijn er specifieke tips waar ik op moet letten bij montage en of ik evt.ook vloeibare pakking moet gebruiken.

Gr.Jan

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Jan,

het topic waar jij op doelde ging over het vervangen van de distributiepakking van de M43 motor. Vaak wordt dit inderdaad gecombineerd met het vervangen van de koppakking. Daar de hele kop (en dus ook klepdeksel) eraf gaat, wordt er normaliter dan ook gelijk het klepdekselpakking vervangen.

In jouw geval heb je volgens mij geen last van een lekke koppakking, maar last van een lekkende klepdekselpakking.

Je moet je bedenken dat dit rubber na verloop van tijd verhardt en poreus wordt en hierdoor niet meer goed dicht.

Bij de montage van een klepdekselpakking van een M52 hoef je normaliter overigens geen vloeibare pakking te gebruiken.

Post anders even wat foto's zodat we het beter kunnen beoordelen.

Ik had overigens ook al geantwoord op je vraag in dit topic:

Als je het filmpje even bekijkt zul je zien dat het best meevalt als je een beetje technisch onderlegd bent.

Groetjes Ivo

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Ik ben enkele dagen geleden bij de garage geweest voor "de bekende lekkage" bij een 4 cylinder 1800 en daar vertelde ze dat door gebruik van vloeibare pakking (wat gebruikt wordt omdat er enkele pakkingen bij elkaar komen) het onvermijdelijk is dat de lekkage na "enkele" jaren weer terug komt.Voor bijv een 1800 is er geen blijvende oplossing. <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in