Ga naar inhoud

Wat betreft Ebay en Angel Eyes...

Aanbevolen berichten

Aangezien ik geen ervaring heb met Ebay en ik het M-stuur waarop ik het winnend bod heb uitgebracht wel degelijk wil hebben zou ik hier even wat hulp aan Ebay pro's willen vragen. Het ergste is dat de verkoper Duits is en dat ik geen woord Duits spreek. Blijkbaar zijn ze bij Ebay wel relatief streng wat betreft de voorwaarden en het afhandelen dus ik zou dit zo correct mogelijk moeten afhandelen. De veiling is afgelopen dus de pagina met het stuur bestaat niet meer, verder herinner ik mij ook zijn Ebay naam niet volledig meer maar ik heb hem wel een mail in het Engels gestuurd met de vraag hoe alles vanaf hier afgehandeld wordt. Dingen zoals mijn adresgegevens en zijn betalingsgegevens? Moest iemand mij hier iets meer over kunnen vertellen.

Daarnaast heb ik ook zitten kijken naar angel eyes. Altijd grote fan van geweest maar voor de één of andere rede staan die angel eyes voor geen meter op een Z3. Ziet er direct een johnny drift bak uit in de meeste gevallen tot ik deze foto tegen kwam:

2itr4p2.jpg

Angel eyes done right imo. Weet iemand of dit een volledige set is of dat dit enkel de angel eye ringen zijn die in de originele lichten geplaatst worden want het ziet er allemaal bijna stock uit. Moest de eigenaar van deze Z3 hier rond lopen :) Let me know.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ebay is vrij simpel!

heb je een paypall account? dan kun je op je eigen ebay pagina de gekochte dingen betalen.

heb je geen pay pal dan kun je het geld ook overmaken via de bank,of de verkoper laat zijn bankgegevens al zien bij de afwikkeling of je kunt hem erom vragen.

dus inloggen op ebay en naar je "mijn ebay" pagina gaan en daar kun je de gewonnen veiling bekijken en afhandelen!

je moet natuurlijk wel de verkoper jou adres geven dat gaat via paypal vaak al vanzelf en anders via een berichtje naar de verkoper.

google heeft trouwens een redelijk goed vertaal mogelijkheid en als je daar korte zinnen laat vertalen lukt het vast wel.

of anders gewoon in het engels.

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar een korte tijd regelmatig Paypal gebruikt dus dat zou geen probleem mogen zijn maar bank transfer geniet wel altijd de voorkeur. Wat betreft de verkoper, hij heeft 109 reacties waarvan 100% positief dus dat zit ook goed denk ik. Ik zou enkel wel graag eerst iets van hem horen, een bevestiging dat hij de juiste adres gegevens heeft etc. vooraleer ik 240 euro overmaakt voor een stuur waarvan ik niet weet of het gaat passen :)

Ik ben net ingelogd op de belgische ebay met dezelfde account zodat navigeren iig wat beter gaat. Mijn Ebay gevonden en de veiling ook dus dat zit ook goed.

Bedankt voor je snelle reactie!

Link naar reactie

Naar mijn ervaring stelt die bescherming niet veel voor. Ben er al mee opgelicht voor 1100 dollar, weliswaar als ontvanger. Met een rekeningnummer is het tenminste ooit nog mogelijk om te achterhalen wie het was want een rekening sluit je niet af onder een valse naam een Paypal account wel. Misschien dat het als betaler wel anders ligt natuurlijk?

Link naar reactie
  • Administrator

Bovendien je hebt kennelijk al gekocht. Dat Duits de voertaal was voor deze veiling stond daarvoor alvast. Als je het nu niet afmaakt, krijg jij als koper (terecht) een slechte reputatie... Ebay + paypal is bovendien kopersbescherming, dus wat let je?

Link naar reactie

Ik ben nu Google Translate aan het gebruiken en ga gewoon van Paypal gebruik maken. Wat betreft de angel eyes. Kennelijk zijn dat gewoon de ringen over de originele lichten. Weet iemand waar ik die in de juiste maat kan vinden? Ik vind enkel volle halo's voor aftermarket angel eyes, niet degene die ik af en toe voorbij zie komen die niet volledig rond en even groot als de lichten zijn.

Link naar reactie

Ik spreek duits, dus mocht je hulp nodig hebben...!

Duitsers zijn heel accuraat, heb op een slechte ervaring na altijd goede zaken gedaan op ebay.

Die angel eyes: stuur eens een link van de advertentie, misschien dt ik het kan herleiden en anders vraag ik het de verkoper voor je!

Link naar reactie
  • Administrator

Ben ooit eens opgelicht door een Spanjaard die mij 4 roze poloshirts zou opsturen. Betaald via bankoverschrijving, kon fluiten naar mijn geld. Had ik toen maar PayPal gehad...

Link naar reactie
  • Administrator

Let wel op - speelt hier niet - dat je met Paypal alleen bescherming hebt als je via Ebay / MP betaalt. Ik heb laatst (INPA) software gekocht via een andere website en dan doet Paypal dus niks aan kopersbescherming ... :blink:

Link naar reactie

Ik heb vertrouwen in de verkoper, hij heeft meer dan 100 goede reacties, waarvan er veel van gebruikers zijn met een score boven de 1000. Contact verloopt goed zo met Translate en ik wacht enkel nog op zijn BIC en IBAN nummer. Wat betreft die angel eyes, dat zijn gewoon foto's van Google. Ik heb dus geen advertentie of iets dergelijks. Volgens mij heb iets nodig als dit:

http://www.ebay.de/itm/G5-CCFL-ANGEL-EYES-NEON-STANDLICHTRINGE-SET-BMW-Z3-95-02-KALT-WEISS-NEUWARE-/400423016955?pt=DE_Autoteile&hash=item5d3b1259fb

Enkel foto's zouden handig zijn.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een

Let wel op - speelt hier niet - dat je met Paypal alleen bescherming hebt als je via Ebay / MP betaalt. Ik heb laatst (INPA) software gekocht via een andere website en dan doet Paypal dus niks aan kopersbescherming ... :blink:

Ebay en paypal werken samen.. je hebt dus altijd kopersbescherming tot een bedrag van 2000 dollars, dacht ik. Zelfde geldt voor marktplaats.. onderdeel van ebay. Voor de rest is paypal handig om betalingen te verrichten op diverse websites. Je kan ook met je creditcard betalen.. meestal verzekerd tot een vrij hoog bedrag, mocht er iets fouts willen gaan.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Raoul, mijn opmerking ging er juist over dat je via Paypal uitsluitend beschermd bent als je via Ebay / Marktplaats koopt.

Link naar reactie

^ Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Raoul, mijn opmerking ging er juist over dat je via Paypal uitsluitend beschermd bent als je via Ebay / Marktplaats koopt.

Hoi 2.5si, ik heb je bericht verkeerd gelezen/begrepen... wat ik had vermeld had jij al vermeld..  :sEm_oops:

Link naar reactie

Paypal is wel degelijk een veilig manier van betalen. Zeker als het om wat hogere bedragen gaat betaal ik absoluut niet meer met bankoverschrijving, Het achterhalen van een adres is utopie. Banken geven hierin geen enkele medewerking. Betalen van kleine bedragen op MP bijvoorbeeld doe ik als ik naam en rek.nr bij mijnpolietie.nl gecontroleerd heb en de advertentie met bedrag een normale verhouding hebben.

Wanneer je een nieuwe Iphone5 kunt kopen voor 300 euro weet je zeker dat je je geld kwijt bent als je dit overmaakt. Ook mensen die 1 of 2 dagen actief zijn op een verkoopsite gewoon mijden!

Ik koop en verkoop al wat jaren op Ebay en heb niet één keer een misser gehad. Betalen heb ik wel altijd via Paypal gedaan.

Link naar reactie
  • Administrator

<_< Nog één keer dan: mijn opmerking ging erom dat wanneer je met Paypal betaalt, voor aankopen die NIET via MP / Ebay zijn gedaan, je niet dezelfde bescherming hebt als bij aankopen die WEL via MP/ Ebay zijn gedaan EN met Paypal zijn betaald. Aankopen in de laatste categorie staan wat mij betreft op geen enkele wijze dter discussie, dus reacties waaruit volgt dat dit WEL veilig is kan ik alleen maar onderschrijven ....

Ofwel: (Paypal + Ebay / MP) = extra veilig, (Paypal + ander aankoopmedium) ≠ extra veilig.

Voor de mensen die er nog steeds moeite mee hebben te begrijpen wat ik bedoel: betaal Rob maar voor de Paasrit via Paypal (en dus via zijn site) en beklaag je er vervolgens bij Paypal over dat je niet gekregen hebt waarvoor je hebt betaald. Je zult dan zien dat Paypal je laat weten dat omdat je niet via MP / Ebay hebt gekocht, er in beginsel geen bescherming is ... Echt waar. Niks meer, niks minder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in