Ga naar inhoud

past small body hardtop op wide body?

Aanbevolen berichten

Mijn 96 Z3 1900 versie wil ik gaan vervangen voor een jongere Z3.

Omdat ik al een schitterende Wiesmann hardtop heb vraag ik me af of deze ook op de wide body past.

Zelfde geldt voor de originele speedster top.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Al vast bedankt en groet Egbert

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zover ik weet bestaan er geen verschillende hardtops voor pre & facelift........dus zou gewoon moeten passen op beide.

Moet er in de "nieuwe" ook wel een hardtop voorbereidingsset inzitten om hem te kunnen monteren.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ja, de wiesmann bevestigingsset is ook weer anders dan die van de BMW.

Er zijn voor zover ik weet geen verschillen tussen de hardtops. Hetzelfde geldt voor de speedster afdekking. Zou gewoon moeten passen!

Link naar reactie

Visueel is de wide echt heel anders dus zou zo maar ook effect kunnen hebben op de aansluiting toch?

Blijkt dus niet zo te zijn en gaat dus de oude hardtop en speedster ( als er geen rolbeugel op zit) dus mee naar de volgende zzz.

Nogmaals bedankt voor de info.

Groet Egbert

Link naar reactie

Scherp opgemerkt maar hij gaat niet weg omdat hij op is maar omdat we op zoek zijn naar een zzzm.

Er staat een schitterende estoriel blauwe op dit forum maar deze is wel erg prijzig.

Dus als iemand een goede blauwe, geel of zwarte weet dan hoor ik het graag.

Groet egbert

Link naar reactie

Scherp opgemerkt maar hij gaat niet weg omdat hij op is maar omdat we op zoek zijn naar een zzzm.

Er staat een schitterende estoriel blauwe op dit forum maar deze is wel erg prijzig.

Dus als iemand een goede blauwe, geel of zwarte weet dan hoor ik het graag.

Groet egbert

Het is geen blauw, geel of zwart............. maar WIT

Misschien is dit wat voor jou ?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z3-m-m-roadster-black-white-topoptik-leder-neu-e-dach-nahe-hannover/175423982.html?lang=de&pageNumber=1&action=eyeCatcher&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=57&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio

Het is in ieder geval uniek !!!!

Link naar reactie
  • Administrator

De buitenkant is afgezien van de velgen inderdaad best oke, maar dat excessief gebruik van :m: logo's in het interieur gaat me wat te ver ... :sSic_sick:

Link naar reactie

Ok ; is een stoere bak maar als je de foto van de schade aan de achterbak goed bekijk blijkt dat de bodemplaat erg te lijden heeft gehad. Ik zoek geen afgeracht model.

Groet, egbert

Hallo Egbert,

Afgeragd model ?

Z3M's zijn toch bedoeld om hard mee te rijden ?

Het lijkt me dat er met een hogere km-stand er dus ook vaker hard mee gereden is.

Wil je een lagere km-stand, dan is er wellicht ook minder vaak hard mee gereden.

Maar ja.... Dan is de prijs er ook naar !!!

Link naar reactie
  • Administrator

... schade aan de achterbak ...

Dat is bij de Z3 :m: een veel voorkomend probleem. Als je op zoek gaat naar een Z3 :m: zul je dit - al dan niet hersteld - dus vaker gaan zien.

Link naar reactie

Nog even terug komend op afraggen. Denk toch dat er een groot verschil is in hard rijden en je materiaal slopen.

Tuurlijk ga je met een m regelmatig de grens op zoeken en deze is verder dan mijn 1.9 maar de kunst is om dit ook nog eens heel te houden. Ken je auto. Ik kan een ieder dan ook de racecursus op zandvoort aanbevelen.

In ieder geval goed om te weten dat de m hier een zwak punt heeft.

Heeft iemand ervaring met deze reparatie en met name blijft het hierbij of gaat de carrosserie nog op meer plaatsen scheuren?

Groet, Egbert

Link naar reactie

Niet besparen op je droomauto ;) gewoon jaartje doorsparen en een met een lage km-stand vinden. Die op het forum is erg mooi, bij avvr staat er toevallig ook 1 zag ik laatst.

Link naar reactie

Heeft iemand ervaring met deze reparatie en met name blijft het hierbij of gaat de carrosserie nog op meer plaatsen scheuren?

http://adkusters.hobby-site.com/BMW%20Z3%20handleidingen/Z3%20how%20to%20-%20Puntlassen%20uitgebroken%20bij%20differentieel%20ophanging.pdf

Is bekend fenomeen. Na reparatie zou het opgelost moeten zijn.

Alleen de vraag: schade in kofferbak is die afkomstig van differentieel of door aanrijding. Is slechte foto en kan het zo 123 niet beoordelen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in