Ga naar inhoud

Hoe angel eyes bij Bi-Xenon


TerryKF

Aanbevolen berichten

Even een vraag aan alle experts hier.

Ik heb het hele forum al rond gezocht naar een antwoord op mijn vraag maar ik kan door mijn gematigde technische kennis niet het duidelijke antwoord vinden wat ik zoek.

Situatie:

Mijn z4 heeft bi-xenon verlichting.

Als ik mijn normale verlichting aan zet gaat de buitenste lamp aan en gaat bij mijn binnenste lamp alleen de ring branden maar heel zachtjes en dit is een stuk "geler".

Bij stadsverlichting brandt alleen de ring van de de binnenste lampen en dit is ook weer zwakjes en is een erg geel van kleur

Bij geen verlichting en met stadsverlichting en ik doe mijn seinlicht aan, (wat je vast moet blijven houden) komt er een prachtig mooie witte ring van mijn binnenste lampen.

Bij het voeren van groot licht komt alleen dat zwakke, gele licht van de ring van mijn binnenste lampen.

Wat wil ik;

1. Het liefst 4 heldere witte ringen, maar waarschijnlijk heb ik dan geheel nieuw koplampunits nodig, toch?

2. Waar ben ik ook blij mee. Hoe krijg ik alleen die heldere witte ringen, (zoals bij het seinen) continu aan tijdens het voeren van mijn normale verlichting en/of bij het voeren van stadsverlichting? Gebruikt men hier de LED's voor die je los kan kopen en kan installeren?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Bi-xenon wil alleen zeggen dat er een klepje in de unit omgezet wordt waardoor je extra licht bij je dimlicht krijgt.In jou binneste lampen zit gewoon een halogeenlampcimg0734l.jpgechter voor de lens zit een zwarte kap met een blauwe lenscimg0735.jpgDoor die zwarte kap krijg je geen licht in de binneste lenzen maar door die blauwe kap krijg jedat ''witte'' licht in je binneste ringen.cimg0733j.jpgGezien er geen appart stadslampje inzit ga ik ervan uit dat als je de dimstand aan hebt staan dat de binneste lamp ophalve kracht brand waardoor je een gelere ring krijgt.Dus wat jij wilt kan op de volgende manier:of 2 aftermarket lampen kopen waar eageleyes inzitten.of 2 (oem) pre facelift xenon lampen kopen die je open maakt en zelf eageleyes inmaakt

Link naar reactie

aha ok tja dan is het idd een ander verhaal.

de faceliftlampen met angeleyes passen wel in de non angeleyes z4 maar de stekkers komen niet overeen (heb ik eens ergens gelezen) en ze zijn erg duur!

ik bedoel op ebay zo rond de 5 a 600 eu per stuk.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Volgens mij moet er toch echt wel een manier zijn om die halo's in je lampen te krijgen. De witte ringen dus. Vraag is of de doorzichtige kap te verwijderen is. Ik lees wel eens verhalen over in de oven doen en zo. Dan laat de lijm los en kun je de doorzichtige kap verwijderen. Ik heb bij mijn Volvo V70 het als volgt gedaan: met een breekmesje heel behoedzaam de curves volgen en zachtjes door de oorspronkelijke lijm snijden. Ik kreeg zo de kap los. Aanpassing gedaan voor de Volvo, opnieuw de kap erop gelijmd. Zie je absoluut niets van. Bij mijn Z4 facelift 2005 zou ik die 4 witte ringen toch ook stiekem wel willen hebben. Twijfel nog een beetje, want de auto is nu helemaal origineel. En electronica vermijden. Gewoon rechtstreeks op de accu en een mooi schakelaartje op het dashboard. Misschien ga ik het toch proberen. Heb nog niet goed gekeken naar de lamp bij mijn z4 hoe het zit.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

collega Z'rijders

deze morgen vastgesteld dat rechter koplamp soort van 'rose' licht geeft.

Ik heb facelift 2006 met xenon en automatische hoogteregeling, flauw brandende angeleyes (blijkbaar normaal) en dummylampen aan binnenzijde (hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.)

Kan ik eventueel andere koplampen monteren met halogeenlampen als binnenste lampen of kloppen de aansluitingen niet dan? Ik meen ook ooit iets gelezen te hebben dat dit niet kan omwille van automatische hoogteregeling.....(probleem APK)

Had eigenlijk graag meer lichtopbrengst gehad in angeleyes en met grootlichten aan...... of wordt het gewoon de xenonlampjes vervangen en houden wat ik nu heb??

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies

aangepast door chrisvero
Link naar reactie
  • Administrator

en dummylampen aan binnenzijde (hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.)

Yep, zie mijn post 2

Je kan het beste (en goedkoopste oplossing) gewoon je xenonlampjes vervangen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.