Ga naar inhoud

Leeftijd z rijdsters en rijders --> Vul nu de poll in!


pampus

Leeftijd   

154 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is dus de leeftijd van de Z3/Z4 rijder hier actief?



Aanbevolen berichten

Pampus, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van Z3 en Z4 rijders.....zit daar verschil in?

Ik volg het forum een tijdje en het "lijkt" alsof de Z3 rijder meer een "toerrijder" is en de Z4 rijder meer iemand die de focus op snelheid heeft....ik weet het, een gevaarlijke uitspraak.. :lol: ...en is natuurlijk als gemiddelde bedoeld.

Als dit klopt, dan zou wellicht de gemiddelde leeftijd van de Z3 rijders hoger liggen als de Z4 rijder ?

Mijn "gevoel" zal best de nodige reacties oproepen...prima...gezellig toch?

Link naar reactie

iBMW, je zou best eens een punt kunnen hebben, maar waar leidt je dat aan af, gemiddeld aantal PK,

Wat mij opvalt is dat er hier relatief veel z4 rijders de 3.0i hebben.

Maar daarintegen zijn er ook Veel Mz3 op het forum, dat ligt volgens mij aan dat deze berijders echt voor dit type kieze omdat het een auto icoon is.

De gemiddelde Z3 is echter wat goedkoper in aanschaf waardoor deze juist voor een jonger publiek bereikbaar zou zijn.

Er zitten dus een aantal tegenstellingen in je stelling!

De enige manier om hier iets over te kunnen zeggen is een staatje te maken met leeftijd/ z3 of z4 en aantal PK.

Ik denk dat de uitkomst.zal zijn Z4 rijder is gemiddeld jongen dan Z3 rijder en focus niet vast te pinnen op z3/z4.

Link naar reactie

Ik volg het forum een tijdje en het "lijkt" alsof de Z3 rijder meer een "toerrijder" is en de Z4 rijder meer iemand die de focus op snelheid heeft....

Ik heb de Z3 vanwege de retro looks gekocht, zijn Spartaanse rij-eigenschappen en de krachtige motor. Al die luxe techniek zoals kleuren navigatiesystemen, climate control, xenon e.d. maken het naar mijn mening een veel modernere auto met dito rij-eigenschappen.

Toen ik hem kocht had ik 15k aan budget, waar ik ook een z4 voor had kunnen kopen. Ik heb er toen voor gekozen om het rest bedrag aan gedegen onderhoud te spenderen teneinde de auto zo lang mogelijk te kunnen koesteren en er plezier van te hebben.

Daarentegen denk ik dat de Z3 in grotere mate als 2e auto gereden wordt dan de Z4...?

Link naar reactie

M3tje, dat is ook wat ik zeg....de Z3 rijder gemiddeld ouder dan de Z4 rijder.

Ik kan dat niet staven met bewijzen maar heb dat gevoel omdat de Z3 een andere uitstraling heeft dan de Z4 (meer "roadster" uitstraling dan "sportieve / GT" uitstraling maar dan is natuurlijk alleen mijn mening maar.

En daarom denk ik dat de oudere rijder/koper die in verhouding meer voelt voor rustig toeren sneller een Z3 zal kopen omdat deze zoals gezegd naar mijn mening meer "rust"oproept dan de Z4 die er agressiever uit ziet.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de Z3 VEEL rustiger rijd dan in mijn 320d. Echt onthaasten....heerlijk.

Een Z4 uiterlijk roept dat naar mijn mening niet op. En dus schat ik ook in dat het type mens (karakter?) wellicht ook verschillend is v,w,b, de Z3/Z4 koper....voer voor psychologen... <_<

Maar nogmaals: alleen maar mijn mening...for what it's worth..

Link naar reactie

Kan natuurlijk zo zijn dat 20-30 de z3 rijdt en 30-50 de z4 en 50+ de z3, dan het gemiddelde pakken geeft wel een vertekend beeld ;).

Link naar reactie

En daarom denk ik dat de oudere rijder/koper die in verhouding meer voelt voor rustig toeren sneller een Z3 zal kopen omdat deze zoals gezegd naar mijn mening meer "rust"oproept dan de Z4 die er agressiever ..

Link naar reactie

Kan natuurlijk zo zijn dat 20-30 de z3 rijdt en 30-50 de z4 en 50+ de z3, dan het gemiddelde pakken geeft wel een vertekend beeld ;).

Waarom val ik hier nou weer precies buiten? ;)

Ik was 25 met mijn eerste Z4 en 28 met de huidige!

Link naar reactie

Ik zit nu op Bonaire maar volgende week terug. Ik ga eens kijken of ik via de profielen eea kan achterhalen. Ik kom erop terug.

Link naar reactie

Waarom val ik hier nou weer precies buiten? ;)

Ik was 25 met mijn eerste Z4 en 28 met de huidige!

Ja, jij bent een uitzonderlijk geval. Z4 28 jaar en 307 pk, beter toch? Ik had op 28 jaar 90 Pk en het dak kon er niet af pfffff.

Link naar reactie

Leeftijd is maar een getal... Ken mensen van 30 die zo star denken als een oude verzuurde bok en mensen van 50+ die zich nog in hun twenties wanen en lekker rondfladderen... Zie niet zo waarom leeftijd interessant zou zijn... En mensen die er in alle varianten tussen zitten, zowel qua gedrag als qua geboortedatum. Gaat meer om persoonlijkheid toch? Sommige mensen zijn hun hele leven niet te pruimen en andere hebben altijd een goed hart!

Link naar reactie

Nadia, het is misschien niet allemaal even relevant maar wel aardig om te weten, leeftijd zegt ook niet alles maar daar ging het niet over, we zijn gewoon benieuwd wat de gemiddelde leeftijd is van de z4/ z3 rijder.

Strikt genomen heb je ook niets aan om te weten hoever de aarde van Jupiter staat maar daar worden ook hele uitzendingen van discovery mee gevuld,

Link naar reactie

Geduld geduld gaat komen, moet ff ieders profiel bekijken en daar gaat gewoon veel tijd inzitten, ff uitsplitsen naar type, excelletje opbouwen etc.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.