Ga naar inhoud

Ztje opgehaald

JanG

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag was het dan zover de Z3 opgehaald.

Bij de proefrit, wat ik al vertelde bleven de traction control en ABS lampjes branden.

Dit is opgelost, hoe weet ik niet, maar waar men hier op het forum mij voor waarschuwde let op dat lampjes niet verwijderd worden,is niet gebeurd (gelukkig,was er wel bang voor).

mijn eerste vraag:ik zag op diversen foto's van Z3tjes waarbij de folie van de voorruitstijl was verwijderd kan dit zomaar en zit er de originele lak onder?

Foto's volgen

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom Jan,

Ik kan me voorstellen dat je de zoekfunctie nog niet helemaal onder de knie hebt, dus even een korte uitleg over de folie.

Zoek in de hoek waar hij gaat bladderen een los stukje en trek dit voorzichtig een beetje verder los.

Dit kan met je nagel als je die hebt, een scherp afbreek mesje of met een kunststof spateltje (zie post hierboven, VOORZICHTIG beschadiging heb je zo)

Pak een föhn of elektrische verfbrander en maak de folie warm, wacht hierna een seconde of 30 zodat de folie een beetje kan afkoelen

en trek de folie er af

ook onder de rubbers folie verwijderen, met een oud bankpasje kun je het rubber oplichten.

De folie heb je er zo af, dan met stickerverwijderaar de lijmresten weg poetsen . (Treffer is goeie verwijderaar, Kruidvat heeft m)

De folie is er in 10 min af, het napoetsen duurt wat langer.

Succes

aangepast door coot
Link naar reactie

Veel plezier met de ZZZ en veel veilige kilometers....

De folie is eenvoudig te verwijderen en de originele lak zit eronder. Gewoon warm maken en de folie haal je er zo af.

Appeltje eitje.....en het resultaat is echt supergaaf. Kijk maar eens bij mijn foto's!

Link naar reactie

Thanks ,voor de snelle reacties.

Moet inderdaad mijn draai nog vinden op het forum.

Ga het deze week proberen te verwijderen.

^ jij hebt nu i.v.m. je kenteken zoektocht connecties bij die club, kun je het meteen vragen :lachen:

hoe bedoel Coot ,connecties ivm kenteken?
Link naar reactie

Gefeliciteerd! Welke kleur lijst zit er op dan? Chroom is wel mooi, ook rekening mee houden dag bepaalde lakkleuren, aan kleurverlies lijden door de zon, waardoor de raamstijlen misschien ineens een net andere kleur zijn. Kan bij rood ed. zijn.

Ben benieuwd naar de fotos. Blijft leuk om Z's te zien!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in