Ga naar inhoud

Galm/piep bij gas los

bimmer

Aanbevolen berichten

Vrienden,

Wellicht kan iemand me antwoord geven op het volgend probleem:

Mijn 2.8 QP heeft het volgende: telkens als ik tussen de 120-140 rijd (wat mijn normale cruise-speed is) en het gas (een beetje) loslaat begint er rechts iets te galmen, wat zelfs mijn muziek overstijgt, vrij irritant.

Het is met name als ik het gas een klein beetje loslaat, is dit een bekend euvel? Wat zou het kunnen zijn? En hoe kan het opgelost worden?

Thanks & cheers! :)

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb dit zelf ook aan de hand en na wat tests en slalommen hoor ik duidelijk een achterwiellager en dat ga ik eerst vervangen.

Het geluid kan ook van het differentieel komen maar dan zou ik eerst het olie niveau controleren of de olie vernieuwen.

Als je diff eraan is is mischien Hardeman een optie zoniet geeft hij wel veel info.

Hardeman Motorsport BMW LSD's / Differentials

www.hardemanmotorsport.nl

succes

Link naar reactie

Als je nog garantie hebt ga dan gewoon nog even langs die garage ;). Ik las op internet dat het verschillende lagers kunnen zijn die met de versnellingsbak werken maar ook het differentieel. Er staan in ieder geval veel mogelijke oorzaken op internet.

Succes ermee

Link naar reactie

Ik heb inmiddels de achterwiellagers vervangen.

Een fikse en zware klus waar je wat extra gereedschap voor nodig hebt.

Het resultaat is dat ik nu bijna niets meer hoor achterin.

Het geluid is heel langzaam erger geworden en op een bepaald moment valt het op, nu het weg is merk je pas goed hoe erg het was.

Ik geef alleen maar aan dat het niet altijd het diff is wat lawaai maakt dus goed uitzoeken vooraf is essentieel.

Link naar reactie

Kijk! Daar kan ik wat mee! Bij mij is het ook idd op een bepaald moment en niet de hele tijd. Ik ga eens even op onderzoek uit.. ;)

aangepast door Ronlittle
FQVWD
Link naar reactie

Vanmiddag bij Roodkapje geweest, daar bleek het olieniveau veel te laag te liggen. Dus olie vervangen/aangevuld en als klap op de vuurpijl direct iPhone aansluiting gemonteerd, bedankt voor de goede zorgen Roodkapje! :thumbup:

Link naar reactie

O, o, na de 'reparatie' ben ik naar Aachen op en neer geweest om de olie goed te laten verdelen. Helaas was de galm daar niet erg mee verholpen dus ik ben weer even terug geweest naar Roodkapje. Die had zelf ook even gereden en zei dat het geluidsniveau wel erg hoog was, er is altijd wel een galm maar dit was wel wat harder dan normaal. Hij adviseerde me om gewoon nog wat kilometers te maken zodat de olie beter verdeeld word. En anders gewoon om harder te rijden, zodat ik geen last heb van het geluid! :lol: Overigens werkt de ipod aansluiting erg goed. Enige wat ik eigenlijk nog mis is zijn beter boxen voor wat meer basssss... ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dit probleem heb ik ook. vooral bij 130 en dan gas los.

Volgens engles web sites heet dit ( A humming noise from the diff BMW 3 series) ze hebben lagers vervangen dat was niet de oplossing.

Het schijnd de steek-as te zijn. Prijs steek-as?

Deze vervangen moet het probleem over zijn? :clapping:

Ik laat het zitten tot iemand op het forum dit zeker weet. :)

Misschien lagers ook vervangen omdat het toch allemaal al los zit. :sFi_hammer2:

groeten Guus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in