Ga naar inhoud

BMW M stuur uit z3 Coupe januari 1999 in z3 1996?

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ben een M stuur tegen gekomen ( zonder airbag ) die afkomstig is uit een Z3 Coupe van januari 1999.

Zou deze in mijn z3 van mei 1996 passen. het onderdeelnummer wat erbij staat is 3234222890. ik heb dit nummer in ETK ingevoerd maar kom niks tegen ( ETK zegt dat ik een nummer mis )

Heeft iemand een idee of dit past?

Gr.

Ed

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ed, heb je een foto van het M-stuur? Dan zoek ik het even op voor je.

Ik heb een :m: stuur, maar daar zit wel een airbag in...

Bij mij in ETK staat dit onderdeelnummer bij M sportstuur: 32342229487

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Ik ben even aan het zoeken voor je geweest. Er zijn verschillende M sportsturen blijkbaar.

Of ze compatibel zijn onderling durf ik je niet te zeggen.

Dat onderdeelnummer komt uit een M5 volgens deze website...http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=769461

Link naar reactie

Ja, ik zou op ebay.de kijken.

Ik ben al even aan het kijken voor je. Welke maand van 96 is jouw auto?

Reken er maar op dat de dealer het niet weet. Als wij het niet vinden, kan hij het al helemaal niet vinden haha :clapping:

Link naar reactie

Deze gaat wel passen: http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-M3-M-Technik-III-Lenkrad-defekt-10-/320851308772?pt=DE_Autoteile&hash=item4ab43a70e4

Gewoon een mailtje sturen dat je hem wilt hebben voor 50 Euro inclusief verzendkosten, dan opnieuw laten bekleden. Is wel zo hygiënisch!

Mocht je geen Duits afleveradres hebben, dan stuur je me maar een PM.

Daarbij vind je hier de bijpassende airbag en slotplaat: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Z-Series-Z3-Convertible-DRIVER-AIRBAG-32342228975-/160733391233

Link naar reactie

Waarom zou deze wel passen dan? ziet er toch wel aardig hetzelfde uit.

ik had een bod gedaan van 35 euro op marktplaats en dat hebben ze geaccepteerd ze zouden hem nog even reserveren voor mij t/m morgen.

Het stuur ziet er ook nog goed uit dus als deze nou zou passen dan is het denk ik wel een koopje.

Die link van de airbag van jou past die ook op diegene van marktplaats waar ik het over heb?

Bedankt voor je inzet trouwens!!

Link naar reactie

Mijn rekeningnummer heb je he :lachen:

Betreft die airbag: durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik het onderdeelnummer niet kan plaatsen. Die slotplaat met airbag is een duur onderdeel iets van 600-700 euro nieuw.

Ik zou zeggen: bel Ruud even morgen. Of koop dat stuur voor die paar tientjes.

Wedden dat je hem weer heel makkelijk verkocht krijgt indien het niet past?

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Gisteren het stuur geplaatst, ik kan zeggen een fluitje van een cent. Het enige nadeel is dat de plek waar de stuurbediening zit en je daar voor in de plaats de kunststof kapjes wilt plaatsen deze heel erg breekbaar zijn althans de pootjes die je in het stuur duwt. Dat moet in 1 keer goed gebeuren want eruit halen gaat niet makkelijk en je breekt dan heel snel van die pootjes af. Maar als het dan zit dan is het ook super mooi!!!

Link naar reactie

Is vooral bij een oud stuur. De rubber waar die pinnetjes inzitten zijn keihard geworden, daarom breken de pinnetje af. Had ik dus ook bij dit net gekochte stuur. Aan beide kanten braken ze af, niet te voorkomen helaas.

Bij mijn eigen stuur (2jaar oud) stelt het niets voor, die rubbers zijn nog zacht en demonteren en weer monteren is daarbij geen probleem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in