Ga naar inhoud

Kenteken check, gegevens nodig

ad k

Aanbevolen berichten

^ Dat kan wel kloppen. Ik ben van mijn Z3 de tweede eigenaar in Nederland, want de vorige heeft hem zelf in 2003 geimporteerd.

Deze man heeft echter een dealerschap (van een ander automerk). Iedere winter werd de auto naar de bedrijfsvoorraad over geschreven omdat hij toch stilstond. En ieder voorjaar weer op naam overgezet. (ons ben zuinig, dat scheelt weer centen :) ).

Maar dat wordt door Zomoto wel iedere keer als een 'nieuwe' eigenaar gezien. En zo heeft mijn ZZZ al 18 eigenaren gehad in Nederland en wisselde hij getrouw iedere april en oktober van eigenaar, wat theoretisch natuurlijk klopt.

Tevens heb ik de auto nu een jaar maar volgens Zomoto is de auto na 2011 niet meer van eigenaar gewisseld....

En ja hij is wel overgeschreven op mijn naam :) , want de gegevens van de RDW zijn wel correct.

Ook dit soort gegevens kunnen dus niet kloppen of op een andere manier te verklaren zijn.

Martin.

Link naar reactie
Er zijn 3 Z3-tjes op LPG

Mede dankzij jullie input is de dataset weer een stuk verder uitgebreid: we hebben nu een kleine 6.000 Z3's op de korrel. Ik heb Ad gevraagd de lijst met 'handelsnamen' in de openingspost aan te passen, zodat we het topic 'clean' kunnen houden.

Een willekeurige bloemlezing uit de tussenstand:

• ZZZ-Woudsend/Patricks handelsnaam komt één keer voor;
  • die van gsusivo/Ivo maar liefst twee keer;
  • bij ruim 2150(!) Z3's geeft RDW geen cilinderinhoud;
  • van twee stuks is de 'massa rijklaar' onbekend;
  • alternatieve brandstoffen: 17 LPG-rijders, en één elektrische (die volgens de RDW 4 cilinders heeft :clapping: )

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Ik heb Ad gevraagd de lijst met 'handelsnamen' in de openingspost aan te passen,

Openingspost aangepast en nogmaals het verzoek om kentekenbewijzen even te controleren en te kijken of de genoemde handelsnaam in het eerste bulletlijstje in de openingspost voorkomt.

Als jouw handelsnaam niet in het eerste lijstje staat dan de exacte handelsnaam alsnog doorgeven a.u.b. via een post in dit topic.

Groeten

Ad

aangepast door ad k
  • Like 1
Link naar reactie

Om een idee te geven geeft de volgende lijst de benaming van de datavelden die we beschikbaar krijgen

• Cilinders
  • BPM
  • Verbruik buitenweg
  • Verbruik gecombineerd
  • Verbruik stad
  • Catalogusprijs
  • Cilinderinhoud
  • CO2 uitstoot
  • Aanvang tenaamstelling
  • Eerste afgifte NL
  • Eerste toelating
  • Eerste kleur
  • G3 installatie
  • Handelsbenaming
  • Hoofdbrandstof
  • Inrichting
  • Kenteken
  • Massa leeg
  • Massa rijklaar
  • Maximum trekgewicht geremd
  • Maximum trekgewicht ongeremd
  • Merk
  • Milieuclassificatie
  • Nevenbrandstof
  • Maximum toegestaan gewicht
  • Tweedekleur
  • Vermogen
  • Vervaldatum APK
  • Wacht op keuren
  • WAM verzekerd geregistreerd
  • Zuinigheidslabel

Hier valt behoorlijk wat data uit te destilleren en ik zal dan ook zoveel mogelijk interessante doorsnedes gaan maken.

Een behoorlijk aantal velden zijn niet gevuld of niet volledig gevuld maar daar is in de meeste gevallen wel een mouw aan te passen, kost alleen wat tijd en uitzoekwerk.

Ik ben er nog wel even mee bezig maar hou jullie op de hoogte.

Mocht er behoefte zijn aan een bepaalde doorsnede dan hoor ik het graag en zal ik kijken of dat te maken is.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Laatste update:

Ik heb nu al een aantal dagen met de dataset zitten stoeien maar wat een slecht gevulde database is dit.

Vele velden bevatten geen waarde,

Er zijn z-tjes met een 1200, 1400, 1600 CC motor volgens de data

Er zijn z-tjes met een b.v. een handels naam Z3 2.0 met een 2500 cc motor

Een groot aantal Z-tjes die ingevoerd zijn hebben een eerste toelatingsdatum van 2003 of later en de handelsnaam geeft niet prijs over welk uitvoering dit gaat en b.v. het ledig gewicht klopt ook niet en is het dus moeilijk te bepalen van welk bouwjaar de ZZZ origineel was.

Als ik b.v. kijk naar het ledig gewicht dat vermeld staat is het onvoorstelbaar hoeveel verschillende waardes ik hier te zien krijg van identieke ZZZ-tjes.

Als ik de verschillende kentekens waar de waarde behoorlijk afwijken nakijk op de RDW kentekencheck klopt het wat er in onze download staat.

Conclusie = de download is correct maar de registratie-gegevens van de RDW lijken nergens op

Ik stoei nog even door maar het is duidelijk dat de database erg veel ontbrekende en niet correcte gegevens heeft.

Probeer er toch nog iets van te "bakken"

Groeten

Ad

Link naar reactie

Overheid en IT...

UWV, Belastingdienst, OV-chipkaart, EPD, DigID/Diginotar, P2000: ik ben verbaasd dat de RDW z'n spulletjes dan niet op orde heeft! [\pinokkiomodus]

@Ad: dank voor het spitten, hopelijk weet je toch wat goudklompjes tussen de bagger te vinden!

@iedereen: we 'missen' nog een berg Z's, nog iemand een afwijkende handelsnaam in de aanbieding?

Link naar reactie

@Ad: dank voor het spitten, hopelijk weet je toch wat goudklompjes tussen de bagger te vinden!

We blijven zoeken maar het zal allemaal wat meer tijd in beslag nemen dan initieel gedacht. :rant: met dank aan de accuratesse van de RDW

Groeten

Ad

Link naar reactie

Nondemiljaar!

Patricks vraag in een ander topic heeft me wat dieper in de data laten duiken. De 'handelsnamen' M COUPE en M ROADSTER zijn, afgaande op de datum eerste toelating óók voor de Z4 gebruikt :rant:

Geen schokkende aantallen, maar toch enkele tientallen Z3's minder 'in kaart' dan we dachten...

Link naar reactie

Geen schokkende aantallen, maar toch enkele tientallen Z3's minder 'in kaart' dan we dachten...

Hoe heb je het onderscheid gemaakt op toelatingsdatum ?, per welke datum zou het dan de Z4 moeten zijn ?

Ik ben nog steeds met de data aan het stoeien en heb deze nu redelijk compleet en ben doorsnedes van de data aan het maken.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Mijn gegevens staan er al bij Z REIHE; Z3 ROADSTER 3.0I

Alleen de gegevens op zomoto vind ik vreemd

1e eigenaar van 2003 tot 2008 . Ik mis het stuk van 2001 too 2003 ??

Daarna de verkoop firma eigenaar en kort erna in 2008 ben ik de eigenaar.

Link naar reactie
Hoe heb je het onderscheid gemaakt op toelatingsdatum ?, per welke datum zou het dan de Z4 moeten zijn ?

Een exacte 'omslag' blijft lastig: er valt vast te researchen wanneer de laatste Z3 van de band rolde. Maar... Er bestaat ook nog zoiets als oude voorraad verkopen.

Er zitten M's tussen met een eerste toelating van 2006 en (veel) later, daarvan durf ik wel aan te nemen dat het om Z4's, niet om Z3's gaat...

Kort samengevat: met die kreupele database van RDW zal de zoektocht een 'best effort' blijven, maar hoe dan ook: een mooi kijkje in de keuken van de Nederlandse Z3-vloot!

Link naar reactie

Er zitten M's tussen met een eerste toelating van 2006 en (veel) later, daarvan durf ik wel aan te nemen dat het om Z4's, niet om Z3's gaat...

Ik zal de kentekens van de \\M's na 2005 wel natrekken per kenteken om zeker te zijn.......zoveel kentekens zijn dat ook niet.......zo blijven we bezig........maar hopen dat het niet snel zomer gaat worden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.