Ga naar inhoud

Aangeboden: zeldzame documentaires over de Z3


Gast gsusivo

Aanbevolen berichten

Vandaag wordt de hele stapel verstuurd naar alle mensen die aangaven interesse te hebben.

De 2 Belgische forumleden hebben hem persoonlijk in ontvangst mogen nemen dit weekend.

De DVD kun je gewoon in je windows/apple PC steken. Vervolgens de DVD speler activeren.

Op het moment dat je op MENU klikt kun je kiezen welke film je wilt bekijken.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!!! Veel plezier ermee alvast!

Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de DVD zondag al bekeken.

Negatief

-Videokwaliteit

-Een minuut of twee enkel groen beeld

-Met kleine momenten ook duidelijk de mindere kwaliteit van de band merkbaar (sneeuw boven en onderaan)

-Het geluid is goed. Met bepaalde delen van het geluid heb je wel de indruk al zou het voor de TV gefilmd zijn.

*Opmerking

We zijn wat gewend de dag van vandaag. Ik heb een iMac 27". Wat dus gebeurt als de DVD begint is dat ie over gaat naar het volledig scherm.

Mijn gedacht, zo wil je deze film echt niet zien. Wat ik dus gedaan heb is de film bekeken op een ietsje groter formaat als een standaard YouTube filmpje.

En dan is het zeker te doen. Ook er mee rekening houdend dat we naar een ex video van pakweg 15 jaar oud aan het kijken zijn.

God weet wat die in in tussentijd al allemaal meegemaakt had.

Positief

-Als liefhebber krijg je echt heel wat nieuwtjes te zien over de Z3 en alles wat daar bij komt kijken.

-Echt vergelijkbaar met de bekende E31 film die op YouTube te zien is.

-Een prachtige roadmovie met de Z3 in de hoofdrol.

*Algemeen bekeken.

-De DVD wordt best mooi afgeleverd in een DVD doosje als ware het een OEM product (aan de buitenkant)

-Rekening houdende met het werk qua omzetten van video naar DVD, de aankoop van het doosje, de DVD zelf, het uitprinten en het verzenden (in mijn geval levering), een eerlijk prijsje.

-Het is mij als liefhebber de aankoop zeker waard geweest.

Link naar reactie

Pascal, dank voor je uitgebreide review. :)

Ik zal even toelichten hoe een en ander tot stand is gekomen. Videorecorder is op mijn iMac aangesloten middels composiet ingangen. Ik heb een Terratec G1 grabster aangesloten op mijn iMac. De video's zijn vervolgens realtime ingeladen op de iMac op de hoogst mogelijke kwaliteit wat resulteerde in twee gigantische digitale videobestanden. De audio is middels een apart kanaal ingeladen. Er is dus niks via een TV of iets dergelijks gefilmd. Vervolgens is de video weer gecomprimeerd geworden op een dusdanige manier dat er geen kwaliteitsverlies zou optreden.

terratec_g1.jpg

Je moet er rekening mee houden dat een VHS tape een resolutie heeft van 352 x 288 pixels. Jouw 27" iMac heeft een schermresolutie van 2560 x 1440 pixels. Dit is een factor 8 verschil. Op het moment dat je een schermvullende weergave selecteert, zal het beeld en daarmee ook de pixels met 8x vergroot worden.

Een videoband is aan ouderdom en slijtage onderhevig. Zoals je zelf opmerkt is er soms een beetje ruis en er is inderdaad eenmalig een langer groen beeld zichtbaar. Dit is afkomstig van de VHS tape

Daarentegen is alles zeer goed te volgen indien het niet te groot wordt weergegeven. Bij dit alles moet er in acht genomen worden dat de videtape 17 jaar oud is. Voor die tijd zijn de video's naar mijn mening goed geconserveerd gebleven.

Ik heb vandaag alles verstuurd! Zal dus morgen bij jullie bezorgd worden.

Veel plezier ermee! :lol:

Link naar reactie

Hallo Ivo,

Bedankt voor de dvd's. Ziet er goed uit en geeft leuke aanvullende info over de Z3, welke bij mij nog niet bekend was.

Vooral die scene van de ontwikkelingsleider Dr. Burckhard Göschel die op zijn kantoor uitleg geeft over

het ontwikkelingsproces van de Z3 met in z'n moderne BMW-kantoor een traditionele Beierse "koekoeksklok".

Fantastisch !!! Daaraan kun je zien dat het authentieke opnamen zijn.

Dank je voor de inspanning, dit is een leuke aanvulling op mijn Z3 wannahaves.

Link naar reactie

Ivo, dank je voor de leuke DVD, interessant om te zien hoe de Z3 ontwikkeld is. Voor een oude VHS band ziet het er goed uit. ik heb zelf ook laatst oude VHS banden van 1988 op DVD gezet, dus weet precies welke problemen er soms om de hoek komen kijken. Thanks, Carlow

Link naar reactie

Ha Ivo. Complimenten! Het ziet er erg goed uit. Voor alle Z3 liefhebbers echt een aanrader.

Het doet je realiseren hoe oud de Z3 alweer is. Het ziet er allemaal zo gedateerd uit. De beelden, de manier van filmen, de muziek en de mensen. Wat betreft dat laatste, de meesten die aan de Z3 hebben gewerkt lijken zo uit een aflevering van Jiskefet te komen :lol:

Dank voor al het goede werk!

Link naar reactie

Ik vind het erg leuk om te horen dat jullie ervan genieten. Ik ben ook erg blij dat de VHS bij mij terecht is gekomen zodat ik hem onder de liefhebbers heb kunnen verspreiden. Daar ik geen winstoogmerk heb, heb ik de 'winst' gedoneerd aan het forum. Dus als je ze binnenkort op FaceBook ergens bij een frituur ziet zitten.... :lol: :lachen:

het ontwikkelingsproces van de Z3 met in z'n moderne BMW-kantoor een traditionele Beierse "koekoeksklok".

Prachtig he! Toen ik deze 2 weken geleden zag, zei ik tegen mijn vriendin: die klok gaat besproken worden. Wat een baas :party: .

Link naar reactie

Je moet er rekening mee houden dat een VHS tape een resolutie heeft van 352 x 288 pixels. Jouw 27" iMac heeft een schermresolutie van 2560 x 1440 pixels. Dit is een factor 8 verschil. Op het moment dat je een schermvullende weergave selecteert, zal het beeld en daarmee ook de pixels met 8x vergroot worden.

En dan zit je naar ministeck of duplo blokken te kijken, een VHS tape van 17 jaar oud zal nooit geen HD kunnen worden.

Je zou met dure bewerkingssoftware hooguit nog wat ruis kunnen weghalen en de kleuren iets kunnen opwaarderen,

wat ook weer de nostalgie uit het content zou kunnen halen.

dus aan de reacties te zien heb je het prima en netjes gedaan zo Ivo.

aangepast door coot
Link naar reactie

Op mijn DVD-speler is er niet naar te kijken, tenzij je zelf om de 4-5 seconden even een fractie van een seconde pauze neemt. Met andere woorden: hij hapert nogal.

Straks maar eens even in een PC proberen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.