Ga naar inhoud

kilometrage vs. onderhoud


bimmer

Aanbevolen berichten

Vrienden,

Inmiddels is mijn zoektocht naar een Z3 coupe bijna ten einde en ben ik uitgekomen op twee auto's.

De ene heeft minder gelopen (150k) maar heeft een minder gave body.

De ander heeft een stuk meer gelopen (195k) maar is in betere conditie qua uiterlijk etc.

Nu is mijn vraag eigenlijk; waar voor te kiezen? Maken de km's veel uit als de auto gewoon goed onderhouden is?

Cheers!

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Denk dat het niet veel uitmaakt als de auto goed is onderhouden en met beleid wordt gereden.

Ik zelf heb nu de neiging om te zeggen ga voor die 195k want hoe beter de auto eruit ziet hoe voorzichtiger ermee om gegaan is

en om de doorslag te geven even in beiden gaan rijden.

Link naar reactie

Tja...wat zeggen onderhoudsboekjes?

Ik zou een auto kopen waar je een goed gevoel bij hebt. Is het hem niet, dan laten staan. Het advies om van te voren een aankoopkeuring te doen bij iemand die er verstand van heeft.

Er zijn er hier op het forum die zweren bij Ruud (avvr). Ikzelf ga altijd vanwege de afstand naar Nobracars in Uden. Deze zijn kundig en gaan met liefde je Z3 bekijken. Laat maar weten als je vragen hebt.

Link naar reactie

Ik zou hem laten bekijken door roodkapje, reeuwijk is niet ver van utrecht toch en ik zou voor de mooiste gaan 195k mits er redelijke onderhouds historie bijzit. Veel sterkte met je keuze.....

Link naar reactie

Ja de QP met 195k is van de tweede eigenaar, complete onderhoudshistorie bekend en hij vertelde dat hij bij de BMW dealer is geweest waar die in onderhoud is geweest. Daar vertelde ze hem dat de eerste eigenaar er erg zuinig op is geweest en goed heeft onderhouden.. Maar kilometerstand maakt dus eigenlijk niet zoveel uit mits het onderhoud goed is geweest?

Link naar reactie

Voor een zescilinder die netjes behandeld is maken wat extra KMs mechanisch niet veel uit.

Een aankoopkeuring door iemand met kennis van zaken vertelt je de rest!

Met +/- 2 ton op de teller wat extra aandacht voor de ophanging (rubbers, draagarmen, schokbrekers, etc.). Mochten die nog origineel zijn, dan zijn dat voor de hand liggende kandidaten voor vervanging...

Link naar reactie

Er mooi uit zien is natuurlijk gaaf maar als ie dan niet lekker rijd heb je nog weinig plezier.

Kortom ga in beiden rijden op dezelfde dag dan merk je gauw genoeg hoe de auto is en kan dit bepalend zijn voor je keuze.

Veel succes!

Link naar reactie

ach die paar xtra kms>>>

ik zou de auto wel even laten uitlezen,een km stand net onder een ton of twee ton ,vind ik altijd wel even de moeite waard om na te checken.

maar ja als er dealerboekjes bij zijn zou het goed moeten zitten.

Link naar reactie

De auto met 150k is voor mij sowieso afgevallen maar zag dat er vandaag weer een nieuwe op gaspedaal geplaatst is met ong. 250k :

http://www.autotrade...o/4XLB9/detail/

En de andere met 195k:

http://www.marktplaa...previousPage=lr

Jullie zijn de experts, wat te doen? Vind ze beiden erg mooi maar ik heb mn twijfels (nog steeds) over de kilometers van met name de eerste.. Is 250k km niet erg veel voor een dergelijke auto?

aangepast door bimmer
Link naar reactie
  • Administrator

Die van 250k is wel erg mooi.

Ik zou er eens mee gaan rijden misschien dat je dan wat wijzer wordt.

Hij is ook 1250 euro goedkoper, die kan je dan reserveren voor het geval dat.....

Link naar reactie

Zien er beiden op foto heel goed uit,maar dat kan in werkelijkheid anders zijn.

Veel hangt af van wat je met de auto wil doen,maak je 5000km per jaar dan heb je binnen 10j 250k of 300k,maar wil je hem dagelijks gebruiken met bv 15000km per jaar dan is het een ander verhaal.

Ik zou persoonlijk voor niet meer dan 150 000km gaan. :)

aangepast door Jan B
Link naar reactie

Zien er beiden op foto heel goed uit,maar dat kan in werkelijkheid anders zijn.

Veel hangt af van wat je met de auto wil doen,maak je 5000km per jaar dan heb je binnen 10j 250k of 300k,maar wil je hem dagelijks gebruiken met bv 15000km per jaar dan is het een ander verhaal.

Ik zou persoonlijk voor niet meer dan 150 000km gaan. :)

Het is een auto voor erbij, gewoon om lekker in het weekend mee te touren en rally's mee te rijden... Veel meer dan 10.000p/j zal het dus waarschijnlijk niet worden...

Link naar reactie

200k op de teller of meer is wel wat, maar ze horen wel veel te kunnen hebben. Er is hier op t forum iemand met een Z die meer dan 300k gereden heeft. De coupe met 250k is wel netjes bij de BMW dealer onderhouden, daar kan je het een en ander navragen eventueel? Auto's met een hoge kmstand altijd proberen met garantie te kopen en zeker een aankoopkeuring laten doen. Ik heb geen verstand van de prijzen van z coupe's aangezien ik me op de roadster heb gefocust, maar bijna 9.000 euro voor een 200.000km auto lijkt mij prijzig. Of zijn de coupe's 2x zo duur als de roadsters?

Link naar reactie

Ik vind ze beiden veuls te duur. Nog niet zo lang geleden ging er een 3.0l coupe weg voor 6750 euro met 195k op de teller. Geen idee wat je budget is maar voor 8750 heb je er ook 1 (als je geduld hebt) met minder kilometers.

Weet je toevallig waar die auto verkocht is? Overigens heb ik nog geen enkele QP die er aardig uitziet gezien voor onder de 7000€.. Zijn er ook bedrijven in het land die meerdere QP's hebben staan dat iemand weet?

aangepast door bimmer
Link naar reactie

Ben bij die van 250K toch benieuwd hoe de bestuurderstoel eruit ziet, op geen enkele foto kan je de stoel controleren op instapschades, expres of per ongeluk eromheen gefotografeerd?

Ook de andere Z3 heeft de gordel precies op de goed plek hangen om eventuele schades te verbergen?

aangepast door Rogerb
Link naar reactie

Net de auto bekeken, niet heel erg clean, iets wat je ook niet kan verwachten na 250k maar wat me vooral tegenstaat is dat de naden aan de rechterkant; voorbumper op koplamp, spatscherm, achterbumper op scherm niet goed aansluiten. Ik kon er mijn duim ruim tussen steken. Ik heb dus het idee dat de auto schade aan de rechterkant heeft gehad en ze daarvoor alles los hebben moeten halen... Verder aan de bestuurderskant is het rechterbuitenspiegelvoetje vrij ver gecorrodeerd. Velgen waren ook niet strak, lees corrosie.

Link naar reactie

Niet kopen als de naden niet overal even breed zijn, is een belangrijk detail.(ongeval)

Ook even van achter naar voor en omgekeerd langs de auto lopen,de lichtinval op deuren en spatborden moet mooi gelijkmatig verlopen en mag geen golving vertonen. De lak moet mooi glad zijn (geen appelsien) dat kan op slechte reparatie wijzen.

Link naar reactie

Niet kopen als de naden niet overal even breed zijn, is een belangrijk detail.(ongeval)

Ook even van achter naar voor en omgekeerd langs de auto lopen,de lichtinval op deuren en spatborden moet mooi gelijkmatig verlopen en mag geen golving vertonen. De lak moet mooi glad zijn (geen appelsien) dat kan op slechte reparatie wijzen.

Ik heb ook langs de auto gekeken inderdaad, onder TL licht. Er zat ook een buts in de deur. Aan de bestuurderskant zag ik ook al een sinasappelhuidje. Doe maar niet dus. Had ook redelijk wat steenslag op de motorkap.

aangepast door bimmer
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.