Ga naar inhoud

Auto geschiedenis?


///Maikel

Aanbevolen berichten

Opel kadett E 1.2

Vw polo GT Coupe

Bmw e32 730iA

Peugeot 205 1.1

Mercedes vito

Bmw e38 725 tdsA

Vw transporter t4 2.5tdi

Bmw z3 coupe 2.8 (nog in bezit)

Honda civic hybrid

Bmw 116i 2011 (nog in bezit)

Ford fiesta S (mdv)

Peugeot 207cc (mdv)

Bmw 116i 3drs (mdv)

Bmw Z4 2.0i (nog in bezit)

Bmw m3 e36 sedan 3.2

Bmw e39 523i (nog in bezit)

Bmw 318Is

Bmw e46 328i sedan

Link naar reactie

Privé is het lijstje auto's zeer kort: 1997 BMW Z3 M roadster :lol:

Qua motoren heb ik er al wel meer versleten:

1997 - 2000 Honda CBR 600 F bj 1993

2000 - 2009 Honda VFR 800 F bj 2000 Nieuw

2009 - Heden Aprilia Tuono 1000 Factory bj 2007

Auto's van de zaak:

2000 - 2002 verschillende Opel Corsa's 1.2 16v (3 stuks meen ik en nee niet in de prak gereden)

2002 - 2006 Opel Astra 1.8 16v Sport

2006 - 2006 1/2 jaar Opel Omega 2.6 v6 Onyx automaat (leasecontract ex-directie uitrijden, zonder de hoge bijtelling! Heel naar...)

2006 - 2008 Opel Astra GTC 2.0 Turbo (snel en zeer frustrerend want iedereen in NL rijdt te langzaam)

2008 - 2012 Honda Civic Hybrid (14% bijtelling en een Feng Sui gevoel, verademing t.o.v. vorige auto. Wel veel motor/rijgeluid)

2012 - Heden Chevrolet Volt (0% bijtelling en geen motorgeluid, maar wel super audio; Rijdende I-pod :punk: )

aangepast door Niblick
Link naar reactie

2001 - 2011: "Rakker": Golf 1 LX automaat

Van 86000 tot iets over de 220000 km gereden.

10 jaar min 3 dagen schadevrij in mijn bezit geweest.

Is verkocht voor vrijwel exact de aankoopprijs maar dan in Euro's. (Waarde, niet getal :-)

Tussendoor ook ongeveer 2 jaar een Opel Blitz brandweerwagen uit Oost Dld en een zwaar customized Bedford gehad voor de lol (studententijd)

Bedford zou nog van een prostituee zijn geweest en was de mobiele afwerkplek: de inrichting was genoeg bewijs hiervoor :-D

Zal eens wat foto's opzoeken (indien interesse...)

Eind 2010 had ik het wel verdiend vond ik:

2010: Rakker 2.0: de huidige Z3 coupe 2.8

Link naar reactie

Gaat tie!

Fiat Ritmo.....(1982)

Opel Ascona B (1981)

Opel Kadett D (1983)

VW Golf 1 1.6D (1982)

Nissan Silvia 2.0 ( iets met bodemloos en put) (1986)

Peugeot 205 1.8D (1987)

Opel Vectra A (total loss gereden door mijn buurman :-(. ) (1991)

Nissan Sunny 1.6 SR, bommetje! (1993)

Peugeot 206 XS (2000)

Peugeot Partner 2.0 HDI (2004)

Peugeot 107 (2006)

Peugeot 207 (2006)

BMW Z3 2.8 (1997)

En sinds een week een Peugeot 307 CC 2.0...

Als ik het zelf zo bekijk een redelijk gevarieerde historie!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

1. Peugeot 307 coupe cabriolet

Ontdekt dat cabriorijden geweldig is en eigenlijk ook wel een must :)

Ontdekt dat ik nooit meer een Franse auto wil rijden. Allemaal kleine problemen, rare mankementen (rilling in de motor) en het 'zeilen' over de weg. Ingeruild voor een ....

2. BMW Z3!

Topauto :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

1. peugeot 305

2. alfa romeo guiletta (heerlijke auto)

3. suzuki alto (crisis)

4. honda civic 3-deurs (Alto total loss gereden)

5. peugeot 405 (gezinsuitbreiding)

6. honda concerto (japans equivalent van Rover)

7. honda civic VTEC (super motor)

8. suzuki baleno (weer crisis)

9. porsche 911 3.2 (crisis voorbij)

10.vw kever 1968 :punk:

11.vw kever 1969 :punk:

12.Mitsubishi Space Star (economische keuze)

13.Fiat Panda Nuovo 1.2 (eerste nieuw gekochte auto)

14.Porsche 911 (964) 3.6 Carrera 4

15,BMW Z3 1.8 :petje:

16.BMW Z3 2.8 :petje: :petje:

17.Fiat Panda Nuovo 1.2 (nog in bezit) :lol:

18.Porsche 911 3.6 (964)Carrera 2 tiptronic (nog in bezit) :wub::punk:

19.BMW Z3 1.9 (nog in bezit) :petje::thumbup:

20. ????

aangepast door IvoZ3
Link naar reactie

20 is niet veel hoor, hier is mijn lijstje.

1 - Simca 1000 ( 2 dagen ) - 1967

2 - Daf 55 Coupé - 1969

3 - Morris Mini ( 3 dagen ) - 1970

4 - Mazda 616 - 1973

5 - Mazda 929 - 1976

6 - MG Cabrio - 1971

7 - VW kever ( Erbij maar in de scheiding verloren gegaan ) - 1972

8 - VW Passat variant diesel ( wel 3 stuks van versleten ) - 1984 - 1986 - 1987

9 - Buick Riviéra - 1978

10 - Mitsubishi Galant wagon - 1982

11 - Ford Scorpio ( 6 dagen ) - 1983

12 - Mitsubishi Galant station - 1984

13 - Peugeot 305 SR Break ( teiltje, ik denk dat er een chinees naar buiten moet ) - 1984

14 - Mazda 626 Wagon - 1990

15 - Maserati 430 BiTurbo 1990

16 - Volvo 740 Diesel estate - 1987

17 - Volvo 940 estate - 1989

19 - Lamborghini Espada 1976

20 - Honda CRX ( Heb ik nog steeds ) - 1990

21 - Mitsubishi Sigma wagon - 1993

22 - Citroën C5 ( Heb ik eindelijk verkocht ) - 2003

23 - De Tomaso Pantera - 1977

24 - Volvo V40 ( erbij maar inmiddels verkocht ) - 1997

25 - Audi A3 TDI ( eerst erbij maar later voor de handel) 2 stuks

26 - VW golf TDI ( 6 stuks voor de handel )

27 - BMW 740i ( Heb ik nog steeds ) - 1997

28 - Ferrari 360 spider ( Erbij maar inmiddels verkocht ) - 2002

29 - BMW Z3 Coupé ( Heb ik ook nog ) - 2000

30 - BMW 740i facelift - 2000

En ik ben er vast een paar vergeten...

Dan de auto's die ik zakelijk heb gereden. Ik zal er ook even bij vermelden in welk land dat was, anders staat het wat vreemd.

31 - Ford Taunus 2300 - Ned

32- Peugeot 205 - Ned

33 - Opel kadett station ( nog nét geen combo ) - Ned

34- Saab 99 Turbo - Ned

35 - Opel Ascona ( het afdankertje van de zaak ) - Ned

36 - Opel Omega station - Ned

37 - Peugeot 305 zonder achterbank en dichte ramen achter. - Ned

38 - Mercedes 508 bestelwagen - Ned

39 - Hanomag bestelwagen - Duitsland

40 - Triumph Dolomite drool.gif - Engeland

41 - Rover 3500 VanderPlas - Engeland ( een ziekenhuis op wielen )

42 - Peugeot 504 - Ned

43 - Mercedes 220D - Duitsland

44 - Alfa 164 2.0 ( liep 1:300, 1 liter olie op 300 km ) - Ned

45 - Volvo 240 station - Zweden

46 - Chevrolet Camaro - Qatar

47 - Chevrolet Caprice Classic - Baghrein

48 - Ford Mustang 5.0 - Qatar

49 - Toyota Corolla - Ned

50 - Golf VI Diesel - Ned

51 - Saab 900 - Finland

52 - BMW 528i - Duitsland

53 - Honda Accord - Ned

54 - VW Bora - Finland

Niet in deze volgorde, en ook hier zal ik er wel een paar vergeten zijn... 6.gif

Dit waren geen huur auto's, maar company-cars.

Tot zover, de toekomst kan ik niet voorspellen. Ik ben nogal wispelturig.

Link naar reactie

DEZE misschien Ivo

Nee, zulke snelle auto's zijn te gevaarlijk voor mij.

20 is niet veel hoor, hier is mijn lijstje.

Tot zover, de toekomst kan ik niet voorspellen. Ik ben nogal wispelturig.

Wispelturig? Gewoon in 38 jaar 56 auto's. Hoeveel auto's heb je tegelijkertijd gehad?

Link naar reactie

Ik weet het .... achteraf. Op het moment dat ik ze had waren het geldverslinders, toegegeven dat je dit soort auto's niet koopt vanwege het economische aspect. Dat was toen ook de bedoeling niet, ik had ze als "speelgoed" en zoals alle speelgoed op een bepaald moment de kast in verdwijnt ging dat met die wagens net zo.

Als ik een half jaartje tegen zo'n auto aan zit te kijken gaat de lol van het hebben er wel vanaf, komt er dan iemand die er helemaal gek van wordt en een goed bod doet dan is hij verkocht.

Zo heb ik ook nog steeds spijt dat ik zo rond 1982 die Jaguar E-type coupé niet gekocht heb, in perfecte conditie en dat brengt tegenwoordig een klein vermogen op.

Ergo, dat soort auto's zijn niet voor dagelijks gebruik, onpraktisch en voor mij het zwaarst wegende, de ontzettend verouderde techniek. Het waren wel iconen van de automobielwereld maar zelfs met de 360 had ik moeite mijn eigen 740i bij te houden.

Een Z3 2.8 is al een bijna onoverkomelijke uitdaging voor de genoemde supercars.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik knal het overzicht maar in dit topic omdat de andere vergelijkbare topics nog veel ouder zijn.

In volgorde van zoals ze me te binnen schieten incl. de bouwjaren of het jaar waarin ik ze in ieder geval in mijn bezit had ....... tenminste als ik dat nog denk te weten.

NSU 1200C ('69)
NSU TT (met Spiess motor;

heb ik daar ook nog mee gedaan; '71)
Mini 1000 (2x; '72 en '74)
Austin Glider (?)
Opel Rekord 21D ('82; je reed in dat ding als een koning maar accelereren ........ de tijdwaarnemer gebruikte een kalender!)
Mazda 626 2.0 GLX (2x; '83 en "97; resp Duitse en NL uitvoering)

Renault 11 ('89 en '90)
Renault 19 ('05; Portugese uitvoering)

Renault 25 V6 GTX ('91)
Rover 414 ('87; Portugese uitvoering)
Volvo 460 1.8i CVT ('95; staat in Nederland)
Volvo S40 1.6 Phase I ('00; Portugese uitvoering)
Volvo 940 Estate GL 2.3i (''98)
Volvo S80 2.0T ('99; BSR getuned; Portugese uitvoering)
Land Rover Defender 110 Td5 Hard Top ('02; meegenomen uit NL en hier geïmporteerd)
Land Rover Discovery 3 TDV6 S ('08; Portugese uitvoering)

Jaguar XK 4.2 Coupe ('06; Portugese uitvoering)
Mazda 828 ('83)
Citroën 2CV ('82)
Ford Taunus 1600L ('70)

Chevrolet Impala Station Wagon ('83; met 7 ltr big block; geïmporteerd uit de US)
Chevrolet Blazer K5 V8 6.0 Diesel (ex-US Army)
Ford Ranger STX 4.2 V6 ('97; met een afneembare camperunit van BEKA er op; auto geïmporteerd uit US)
VW Golf II Match 1800 ('87; Duitse uitvoering)
MG-F Steptronic ('04; geïmporteerd uit Duitsland)
Simca 1100 (?)
BMW 730d ('08; tot 271114; geïmporteerd uit Duitsland)
BMW Z4 sDrive 2.0i met ZF 8-traps sport-automaat ('14; vanaf 271114; Portugese uitvoering)

De auto's in vet weergegeven zijn nog in ons bezit. Zelf vind ik het een verre van spectaculair lijstje maar dat komt omdat ik nog steeds liever motor rijd! Misschien dat de Z4 daar verandering in gaat brengen. Volgens mij is het lijstje ook niet compleet maar inden wel zou het nog niet spectaculairder worden! Het zijn gebruikte en nieuw gekochte auto's.

De auto's waar ik met het meeste plezier aan terug denk: de NSU TT en de beide Chevrolets. De auto's waarvan ik blij was dat ik ze kwijt was: de Ford Taunus 1600L en de Volvo S40. Eigenlijk de enige twee auto's waar ik veel onkosten aan heb gehad. Twee auto's heb ik werkelijk helemaal op gereden: de Rover 414 en de Renault 19, die we beide hier als tweede auto gekocht hadden. Hier worden ze beide definitief afgevoerd:

2ajsvf4.jpg

De Renault had toen al bijna 2 jaar stilgestaan.
Wat verder nog vermeld kan worden is dat de kleur van een auto me totaal niet interesseert en nog minder wat een ander van m'n auto vindt! Of je achterin goed kunt zitten vind ik ook volkomen onbelangrijk mede omdat ik daar zelf toch nooit zit en passagiers hebben zich maar te schikken naar de ruimte die geboden wordt.
Wat ik wel altijd doe is, bij een gebruikte auto, zoeken naar een automaat want handmatig schakelen vind ik wel de meest stompzinnige bezigheid in een auto! Ik heb altijd privé gereden.
Mijn rijbewijzen (alle) heb ik overigens sinds 1968 en rijd intussen al 46 jaar schadevrij!.

O ja, wat de nabestaanden doen met mij als ik overleden ben dat zoeken ze maar mooi zelf uit maar mochten ze besluiten mij te transporteren in een lijkwagen dan MOET dat een Mercedes zijn omdat dat de enige verschijningsvorm is van een Mercedes die ik acceptabel vind en dan heb ik tenminste daar ook een keer ingeze .... uhhh .... gelegen!

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Grappig Rob. Na een redelijk lang lijstje van de diverse merken en typen auto's, dus niet merkgebonden, ontbreekt een Mercedes. Smaken verschillen natuurlijk, maar na het uiterlijk (dat zie je toch niet als je er in rijdt) is de gemiddelde Mercedes een prima voertuig om jezelf te verplaatsen. Je begrijpt, mijn daily is een Mercedes en om af te kicken de Z3. Dus misschien nog eentje bij leven proberen?

Lex

Link naar reactie

Een kort lijstje in vergelijking met sommige mensen hier

1) VW Polo 1.0 ('87)

Prima eerste autootje, tot ie werd gestolen en half gesloopt achtergelaten na een joyride :angry:

2) Chysler ES 2.2 Turbo ('89)

C4.jpg

Lelijk ding maar reed best leuk en had 100pk meer dan eerdergenoemde Polo :)

3) Chrysler GS 2.2 Turbo2 ('91)

full.jpg

In tegenstelling tot de ES was dit wel een schoonheid! 5 jaar mee gereden tot ik genoeg centjes gespaard had voor iets heel anders. Tot op de dag van vandaag nog wel eens spijt van dat ik deze verkocht heb, was toch een gaaf en uniek ding.

4) BMW Z3 3.0 Coupe ('00)

full.jpg

Inmiddels al weer 5 jaar in mijn bezit en gaat wat mij betreft nog lang niet weg. Zit iedere keer nog weer met een glimlach achter het stuur :)

Link naar reactie

Dus misschien nog eentje bij leven proberen?

Nou als je het niet verder vertelt dan zal ik tegen jou heel eerlijk zijn. Jaren ben ik op zoek geweest naar een W126 (motorisering van ondergeschikt belang) omdat ik dat nog steeds de mooiste Mercedes vind die ooit gebouwd is. Maar toen ik er eind 2008 eindelijk eentje gevonden had die aan mijn eisen voldeed werd hier m.i.v. 010109 de wet zodanig gewijzigd dat importeren geen optie meer was. Als ik me goed herinner zou ik ca. 18.000 Euro aan ISV (= Portugese BPM) hebben moeten betalen en dat werd me toch echt te gortig. Nu was er hoopvol nieuws want m.i.v. 2015 zouden de tarieven weer teruggebracht worden naar het niveau van vóór 010109 maar dat gaat helaas onder druk van de Portugese auto-lobby al weer niet door. En de auto-lobby bestaat dan vooral uit de importeurs van de 'Grote Duitse 3'. De jonge gebruikte Audi's, Mercedessen en BMW's uit Duitsland waren hier tot voor de wetswijziging niet aan te slepen! Dat was een complete industrie op zich. De BMW 730d die in het lijstje staat heb ik niet zelf geïmporteerd maar gekocht van een Duitse immigrant die hem als verhuisboedel vrij van belasting had ingevoerd. (Net zoals wij onze Land Rover Defender) Omdat hij hem al 5 jaar in bezit had (ik heb hem in december 2013 van hem gekocht) hoefde ik ook geen rest-ISV meer te betalen. Was trouwens wel een koopje, zeker voor een 730d met slechts 75.659 aantoonbare km's op de klok en zoals dat bij een echte Duitser hoort scheckheft gepflegt !

Maar anders zou het deze 300SE geworden zijn.

28jz4ic.jpg

Ik ben overigens, zeg maar, met Mercedes opgegroeid want m'n vader heeft zijn leven lang Mercedes gereden. (met één keer een uitstapje naar een Chevrolet Impala, ik meen in '62, maar daar was hij zeer snel van genezen!) De laatste die hij had was een W126 560SEL. Helaas kunnen de huidige modellen van Mercedes me niet meer bekoren. Ik vind ze een beetje kitscherig geworden. vooral het interieur met veel overbodig chroom vind ik niet mooi.

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie

NSU TT: legendarisch.

Even een zijsprong: En ze worden nog steeds in ere gehouden en in Duitsland worden er nog steeds veel wedstrijden (races en zgn. bergrennen) mee gereden. Youtube staat vol met filmpjes.

Dit is het bekendste bedrijf dat zich met tuning, restauratie en races bezighoudt: NSU TT/TTS Rennsportzentrum

Loop maar een door het menu aan de linkerzijde om te zien wat ze zoal doen. En rechts op de webpagina staat onder Fotos/Videos nog veel meer moois!

Hier een foto van de motor die ik laatste erin had liggen. (foto komt van genoemde website)

ml5wcj.jpg

147 pk uit 1300cc maar we praten dan wel over 1970! Overigens kon/mocht ik er toen al niet meer mee op de openbare weg rijden. Hoe dan ook, ik krijg nog steeds een warm gevoel als ik terugdenk aan die tijd dat ik hem had. M'n vader was overigens m'n sponsor!

Rob

aangepast door RobPt
  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb tussen 1991 en 2014 de volgende auto's gehad:

1 Toyota Starlet 1.3

2 Toyota Corolla 1.6

3 VW Golf 3 GTI 2.0

4 Audi A4 1.8 20v

5 VW Lupo 1.4

6 VW Golf 4 1.6

7 VW Golf 4 GTI 1.8T

8 BMW 730 V8 (E38)

9 Opel Omega 2.5 V6

10 Peugeot 106 1.6 Rally

11 Mitsubishi Colt 1.3

12 Mini Cooper 1.6

13 Volvo V50 2.5 T5 (na tuning: 282 pk / 410 Nm)

14 Mazda 5 2.0

15 VW Golf 5 GTI 2.0T (na tuning: 272 pk / 404 Nm)

16 VW Passat CC 1.8T

17 BMW 523i 2.5i 6 in lijn (E60)

18 BMW Z4 2.0 twinpower turbo (E89)

De Volvo en de Golf 5 GTI waren bommetjes, maar een BMW rijdt toch lekkerder.

aangepast door Driver70
Link naar reactie

Gaat tie!

Fiat Ritmo.....(1982)

Opel Ascona B (1981)

Opel Kadett D (1983)

VW Golf 1 1.6D (1982)

Nissan Silvia 2.0 ( iets met bodemloos en put) (1986)

Peugeot 205 1.8D (1987)

Opel Vectra A (total loss gereden door mijn buurman :-(. ) (1991)

Nissan Sunny 1.6 SR, bommetje! (1993)

Peugeot 206 XS (2000)

Peugeot Partner 2.0 HDI (2004)

Peugeot 107 (2006)

Peugeot 207 (2006)

BMW Z3 2.8 (1997)

En sinds een week een Peugeot 307 CC 2.0...

Als ik het zelf zo bekijk een redelijk gevarieerde historie!

Bijna 2 jaar na dato ben ik weer een paar autootjes verder.....

Na de 307CC;

Mazda RX8 (2004) 9 maanden geld in gegooid.......

https://www.dropbox.com/s/ngtk4hsk171113j/2014-03-08%2015.03.42%20kopie.jpg?dl=0

Volvo C70 2.4t Prestige Convertible

https://www.dropbox.com/s/7nhtsfkw6mh8qbw/2014-09-20%2012.19.43.jpg?dl=0

aangepast door Dikkie
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.