Ga naar inhoud

Rook uit de uitlaat"

Driez

Aanbevolen berichten

hoeveel van ons gaan nu preventief het carter reinigen en het membraan vervangen?

Bij m'n recente inlaat-upgrade heb ik de carterontluchting goed schoongemaakt (onderdelen 1 en 2 op de tekening die Driez postte), daar kwam een mooie hoeveelheid rommel uit.

De kunststof slang is zonder ingewikkelde stunts te demonteren: die zit aan beide uiteinden vastgeklikt, en dus geen gereedschap nodig! De olie-afscheider is meer werk: een beetje prutsen op de tast als je de inlaatbrug er niet af wilt halen. Met de inlaatbrug los is het zó gebeurd!

...volledig leegloopt bij oliewissel..

't Probleem bij Driez was misschien een mix van sludgevorming (vooral veel korte stukjes 'helpen' daarbij) en de recente kou, als ik kijk hoe ver mijn ontluchting was dichtgeslibd kan ik me voorstellen dat er niet veel voor nodig is om 'm helemaal te blokkeren.

O, en je wilt niet weten hoeveel 'oliewissels' worden gedaan door de oude olie via de peilstok af te zuigen, bij de 'budgetjongens' kost via het carter aftappen te veel tijd... <_<

Link naar reactie

54.png

Dan gaan wij binnenkort ook maar nummer 1 en 2 schoonmaken...

Is nummer 1 dan het membraan?

Hoe heb je dat overigens schoongemaakt Pim? Remmenreiniger en sopje?

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
Hoe heb je dat overigens schoongemaakt

De slang heb ik met WD40 en een dunne staaldraad schoongemaakt en daarna ontvet. De afscheider heb ik eerst geduldig leeg laten lopen: dat duurt wel even, de inhoud is nogal stroperig. Daarna het toevoerpijpje 'leeggehengeld' met een staaldraad en tot slot een zwempartij in lauwwarm water met een overdosis afwasmiddel voor de 'finishing touch'.

Het plaatje dat jij postte wijkt af van mijn setup, da's de situatie bij een M52B28TU, neem ik aan?

de hele zooi in de vaatwasser gedumpt heeft

Misschien zou je het niet zeggen, maar ik ben erg selectief met wat daar wel en niet in gaat. :)

Net zoals ik mijn koksmessen er NOOIT in zal doen, gaat er ook geen verouderd plastic in...

Link naar reactie

Klepdekselpakking 44

slang reparatie 30

reparatie set carter ontluchting 145

demontage injectors inspectie 85

bougies reinigen 42

montage, reparatie carter ontluchting 475

olie verversen 8 liter 96

Koelvloeistof 70

======================================

totaal ex 987

21% btw 207.27

--------------------------------

totaal 1194,27

Als je het zelf preventief vervangt kost een reparatie set carter ontluchting 145 ex bij de dealer.

Even slikken en weer doorgaan.

aangepast door Driez
Link naar reactie

Voor € 1.194,27 Bokbiertjes kopen is leuker, maar het had allemaal nog veel gekker kunnen zijn.

Als je straks weer lekker, al dan niet met open kapje rondtuft in je ZZZ en de motor lekker hoort spinnen,

ben je dit bedrag weer snel vergeten.

Link naar reactie

Precies, zodra ik thuis ben ga ik gelijk even kijken!

Leuk in elk geval dat je de info even deelt!!!

Wellicht dat je iets met je verzekering kunt regelen door bevriezing?

Is kl*te dat je nu even diep in de buidel moet tasten, echter het rijgenot van de zzz maakt het allemaal weer goed.

Link naar reactie
  • Administrator

zoek Anja Biemold voor een afbeelding van de boosdoener.

En dan die opmerking:

Die krijgt de eerste 10 jaar NIETS meer!! :sFun_nahnahna:

Link naar reactie

Nadat het kleppendeksel was verwijderd en de motor was schoongemaakt zag het blok er van binnenuit als een uit goud gegoten stuk kunst.

Prachtig om te zien hoe die techniek er van binnen uitziet.

Hopelijk krijg ik de komende 10 jaar niets meer. :lachen:

Vrouwen Ruud!

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik was vanmorgen nog even bij MRM te Enschede voor een nacontrole en alles was prima.

Tevens werd mij vermeld dat MRM een apparaat krijgt die de condensatie verwijderd en het olie systeem van carter en motor enz. kan reinigen in een handomdraai.

Voorheen ging er heel wat sleutel werk aan vooraf om het schoon te krijgen maar straks is dat verleden tijd.

Ik heb extra kosten en geluk gehad maar misschien is het voor de z3/4 liefhebbers een optie om preventief zo'n behandeling te laten doen.

En nee, Ik heb geen aandelen in MRM.

aangepast door Driez
  • Like 1
Link naar reactie

Hallo Driez,

Heb het hier allemaal vanop afstand gevolgd, omdat ik van dat technische jammer genoeg niets ken :muur:

Dat nieuwe toestel zal ongetwijfeld en hopelijk veel schade kunnen voorkomen.

Ondanks de behoorlijke kosten, ben ik blij dat je zzz weer prima draait :thumbs_up:

gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in