Ga naar inhoud

gem. kmstand nieuw dak

Guido

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Wat is de gemiddelde km stand dat het dak vervangen wordt? Op internet zag ik een gem. Levensduur van 12 jaar, de km stand werd niet vermeld. Dan kan ik afwegen of een nieuw raampje nodig is of wachten tot t dak toe is aan vervanging.

Mvg.

Guido

aangepast door Guido
Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag Guido,

Een gemiddelde KM-stand of leeftijd heeft niet veel zin, denk ik...

Belangrijker factoren:

• wordt/werd-ie hoofdzakelijk binnen of buiten gestald?
  • is de softtop regelmatig onderhouden?
  • rijd je hoofdzakelijk bij mooi weer? (dan kan een 'slechte' kap nog wel wat langer mee...)

In mijn persoonlijke geval is de kap bij ongeveer 150.000 kilometer/13 jaar vervangen, maar daaraan was duidelijk zichtbaar dat-ie de laatste paar jaar slecht onderhouden was: slijtageplekken, groene aanslag en (the horror, the horror!) op meerdere plaatsen kleine lekkages.

Als je kap weinig slijtsporen vertoont, en niet lekt kan je overwegen 'm een keer grondig schoon te maken met de juiste spullen (genoeg tips op het forum) vóór je besluit de hele kap te vervangen!

Link naar reactie

Hoi Guido,

ik denk ook wel dat het veel te maken heeft met hoe de kap onderhouden is,lijkt me logisch dat een goed

onderhouden kap wel wat jaartjes langer mee gaat, ongeacht het aantal km.

heb net toevallig vandaag een aantal onderhoudsprodukten binnen gekregen waaronder de befaamde Ragg Topp, speciaal voor de softtops

ik hoop dan ook dat mijn kap wat langer zal meegaan

gr

Link naar reactie

Kwestie van binnen stallen en de meeste tijd open rijden, blijft ie als nieuw.

Kap van ex zzzz na aankoop in 2007 (bouwjaar 2005) schoongemaakt en behandeld en sindsdien niets meer aan gedaan.

Was bij inruil vorige maand nog als nieuw.

Link naar reactie

Heeft volgens mij altijd binnen gestaan. Het dak ziet er daarom ook nog goed uit en zelf onderhoud ik hem met bmw careproducts. Nu staat die ovrigens wel buiten. Ik wil namelijk na de winter het raampje vervangen, maar het zou zonde zijn als ik dan vlak erna het gehele dak moet wisselen incl raampje.

Momenteel 80.000 op de teller rn nog mooi zwart van kleur zonder algen ed. dus ik kan er nog wel ff mee door denk ik.

Thanks

Link naar reactie

Als de kap, zoals Pim al aangeeft, niet lekt en weinig of geen slijtplekken heeft, zou ik m niet vervangen.

Mijn auto is 15 jaar en volgens mij zit de eerste kap er nog op en,..... in prima staat.

Ik heb wel een hardtop voor in de winter, dat scheelt natuurlijk ook weer in de levensduur.

o ja,

ik gebruik ook Ragg Topp voor het onderhoud

aangepast door coot
Link naar reactie

Turtle Wax Soft Top shampoo en cleaner.

Weet niet of dit nog te krijgen is (Halfords) , heb dit in 2005 gekocht.

Z3 en Z4 hier mee behandeld.

Weet niet of ik dit ook voor de 350Z kan gebruiken, lijkt wel of er een waslaagje over de stof van de kap zit.

Krijg hier op het 350Z forum geen duidelijk antwoord op, hier schijnen ze meer geinteresseerd zijn in andere dingen dan een kap onderhouden. ;-)

Link naar reactie
  • Administrator

Zal er bij jou geen een of ander impregneer laagje op zitten.

Vraag het eens aan de Nissan dealer hoe je de kap moet behandelen, misschien hebben zij daar appart spul voor

Link naar reactie

Zal er bij jou geen een of ander impregneer laagje op zitten.

Vraag het eens aan de Nissan dealer hoe je de kap moet behandelen, misschien hebben zij daar appart spul voor

Denk ik ook, lijkt een beetje op een wax coat, zon engelse regenjas.

Zal wel eens aan de locale dealer in Adenau vragen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in