Ga naar inhoud

BMW Z3 - Z4 Brochures

ad k

Aanbevolen berichten

Even polsen wat de interesse is op het forum nadat ik vandaag weer eens de zoveelste brochure via Ebay binnen gekregen heb.

1- Is er interesse voor om brochures digitaal via het forum beschikbaar te gaan maken?

2- Is de forumbeheerder hiermee accoord en kan er zoals in de how to sectie een plaats op het forum beschikbaar gemaakt worden om te uploaden?

3- Zijn forumleden bereid om de in hun bezit zijnde brochures (netjes) te scannen en digitaal aan te leveren?

4- Ik wil de brochures wel verzamelen en uploaden op het forum zoals ik nu doe met de how-to's

Ik heb persoonlijk best al wat brochures beschikbaar maar er zullen er vast veel meer zijn binnen het forum.

Ik heb de brochures nog niet digitaal maar wil ze t.z.t.best scannen.......is ook een bezigheid als er niet gereden kan worden.

Altijd leuk om wat details over je auto uit te zoeken en zeker als je bijna alle folders die er zijn in kan zien.

Op deze manier is dit weer een bron van informatie voor de ZZZ(Z) gebruikers.

Just a thought.....ik zie de reacties wel komen

z3brochure1999911030925.jpg

Grrroeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Leuk idee Ad, maar ik zat ook al te denken aan wat Ruud zegt , namelijk copyright.

Misschien dat onze huisjurist Maurits hier wat meer over kan vertellen.

aangepast door coot
Link naar reactie

Inderdaad een leuk idee Ad maar helaas kan ik daarvoor geen toestemming geven. Je hebt inderdaad te maken met auteursrechten (copyright) Zie onderstaande.

Wat is het verschil tussen auteursrecht en copyright?

Er is geen verschil tussen auteursrecht en copyright. ‘Copyright’ is de Engelse term, maar het betreft juridisch precies hetzelfde concept. Auteursrecht is het recht van de maker op een werk, zoals een tekst of een foto. Niemand behalve de auteur mag dat kopiëren of publiceren zonder zijn toestemming, behalve in bepaalde wettelijk geregelde uitzonderingssituaties.

Link naar reactie

Zit auteursrecht op...

Het ene merk moedigt dit soort enthousiasme aan, en vindt het prima als liefhebbers dit soort materiaal delen. Andere merken doen hier nerveus over, en kiezen al snel de 'juridische weg'.

Met het recente weghalen van de TIS-bestanden van de spaghetticoder-website zou 't zo maar kunnen dat BMW tot die tweede categorie behoort...

Misschien een mailtje aan de marketing-/PR-afdeling van BMW NL om ze de vraag voor te leggen?

Ik vind 't een mooie toevoeging aan de site, maar 't zou jammer zijn als 't juridisch gedoe oplevert...

Link naar reactie

Leuk idee. Citeren van foto's en teksten mag toch? Mits er bronvermelding bij staat.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Inderdaad een leuk idee Ad maar helaas kan ik daarvoor geen toestemming geven.

Dat is jammer maar duidelijk en daarmee dus geen mogelijkheid op het forum.

TIS/WDS is idd op verzoek van BMW offline gehaald.

Dat BMW mogelijk moeilijk doet over de TIS en dergelijke kan ik me voorstellen omdat het meestal niet beperkt blijft tot de E36 modellen maar ook informatie over current modellen beschikbaar maakt.

Hier loopt BMW mogelijk omzet mis omdat mensen zelf de problemen op gaan lossen en ze daarmee garage bezoeken mis lopen.

Dat copyright is precies waarom we het nooit gedaan hebben. Maar, toegegeven, we hebben het ook nooit gevráágd :sFun_whistle:

Ik weet niet of iemand zich geroepen voelt om dit bij BMW eens aan te kaarten.

3- Zijn forumleden bereid om de in hun bezit zijnde brochures (netjes) te scannen en digitaal aan te leveren?

4- Ik wil de brochures wel verzamelen

Als er folder digitaal beschikbaar is stuur dan even een PM dan zal ik kijken of ze op een "andere manier" toch beschikbaar kunnen komen.

Dit zal zich dan wel beperken tot Z3 materiaal.........Z4 valt er voorlopig nog buiten.

Grrroeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Deze brochures vallen onder de noemer marketing materialen. Indertijd gemaakt voor promotionele doeleinden. Ik kan me daarom niet voorstellen dat er iemand bij BMW problemen mee zal hebben als deze folders ter inzage op het forum staan. Sterker nog, ik denk dat ze er juist blij mee zullen zijn. Op die manier dragen wij als forum bij aan het verder promoten van de Z serie in specifieke zin en het merk BMW in generieke zin.

Hoe klein deze bijdrage ook moge zijn, ze draagt bij aan het verder versterken van de merkwaarden van BMW. Daar zijn deze brochures uiteindelijk ook ooit voor gemaakt.

TIS bestanden zijn uiteraard een heel ander verhaal.

Link naar reactie

Ik heb hier nog wel wat folders liggen die ik je best wil inscannen!

Laat ze maar komen, als je ze gescanned hebt stuur dan maar een PM kan ik mijn mailadres doorgeven.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik zal aankomende week even contact met BMW NL zoeken en daar de vraag neer leggen. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten. Aangezien ik op professioneel gebied dagelijks met auteursrechten te maken heb ben ik hiermee extra voorzichtig. Thats it, idee is verder prima.

Link naar reactie

Zodra ik van iemand van jullie het akkoord van BMW heb vind ik het best. Tot die tijd wil ik het risico niet lopen.

[ouwezeurmodus]

kijk je even naar de hoeveelheid serverspace die bij dit abonnement hoort? Ik meen me te herinneren dat de How-To's daar al een behoorlijke aanslag op doen, maar ik heb daar nu natuurlijk geen zicht meer op.

Ik kan me zo voorstellen dat hi-res scans van folders ook lekker aantikken.

[/ouwezeurmodus]

Link naar reactie
  • Administrator

Zoals al regelmatig in het verleden aangekaart, ben ik in het bezit van onbeperkte serverspace met 24/7 ondersteuning waarop deze folders voor mij part in high resolution PDF kunnen worden gestald. Gratiezzz.... Dat aanbod geldt ook nog steeds in zekere mate voor hosting van t forum als de kosten de pan uit zouden rijzen...

Link naar reactie

Ik zal aankomende week even contact met BMW NL zoeken en daar de vraag neer leggen. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten. Aangezien ik op profesioneel gebied dagelijks met auteursrechten te maken heb ben ik hiermee extra voorzichtig. Thats it, idee is verder prima.

Helemaal top! Ik ben erg benieuwd naar de reactie van BMW.

Link naar reactie

Goed plan! Altijd mooi oude brochures, volgens mij heb ik ze van de ZZZ nog nooit gezien :blink:.

Hopelijk komt het goed, ze moeten zich niet zo aanstellen bij BMW.

Sterker nog, ik denk dat ze er juist blij mee zullen zijn. Op die manier dragen wij als forum bij aan het verder promoten van de Z serie in specifieke zin en het merk BMW in generieke zin.

Agree! Misschien koopt er iemand door het plaatsen van de brochures wel een ZZZ en doet ie 'm in onderhoud bij een dealer. Who knows...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in