Ga naar inhoud

Z3Mrunnner's filmhoekje


Aanbevolen berichten

nou ja, lutser....ik heb niet alleen gekeken in de winkel, maar ook daadwerkelijk wat gekocht!

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een 40D gekocht. En ik ben er erg tevreden over! Het is een snelle camera.

De 5D II was er nog niet, maar ik denk dat ik deze ook niet zou kopen, omdat ik de prijs van de body toch erg hoog vind. Dat haal ik er niet uit.

Lenzen met IS (van Canon) is ook aan te bevelen. L-lenzen zijn technisch beter, maar ja, ook hier weer; ze zijn erg duur.

Ben benieuwd waar jij op uit gaat komen!

Link naar reactie
nou ja, lutser....ik heb niet alleen gekeken in de winkel, maar ook daadwerkelijk wat gekocht!

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een 40D gekocht. En ik ben er erg tevreden over! Het is een snelle camera.

De 5D II was er nog niet, maar ik denk dat ik deze ook niet zou kopen, omdat ik de prijs van de body toch erg hoog vind. Dat haal ik er niet uit.

Lenzen met IS (van Canon) is ook aan te bevelen. L-lenzen zijn technisch beter, maar ja, ook hier weer; ze zijn erg duur.

Ben benieuwd waar jij op uit gaat komen!

Begrijp ik nu dat Canon, the One is?

Link naar reactie
Begrijp ik nu dat Canon, the One is?

misschien voor mij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit naar Nikon gekeken heb, omdat Canon op een gegeven moment met een "goedkope" digitale SLR kwam, die Nikon toen nog niet had. En aangezien ik toen ook Canon lenzen heb gekocht, ben ik ook bij Canon gebleven. Maar als ik jou was, zou ik zeker ook naar Nikon kijken.

Link naar reactie
L-lenzen zijn technisch beter, maar ja, ook hier weer; ze zijn erg duur.

Als je een beetje zoekt/leest zijn er genoeg lenzen qua er prima bij in de buurt komen. De Tamron 17-50 is voor zijn soort erg goed, ook de Canon 10-22 is wat dat betreft super. En niet alle L lenzen zijn goed, zitten ook wat lenzen tussen die iets minder presteren.

Begrijp ik nu dat Canon, the One is?

Nee hoor, Nikon is net zo goed. Ik ben destijds voor Canon gegaan omdat ze toen qua ruisprestaties voorliepen en dat voor mij belangrijk was. Voordeel van Canon is wel dat ze net iets meer keuze hebben qua lenzen... bij Nikon is 'een stukje beter' vaak gelijk prospul met bijbehorend prijskaartje. Canon heeft bijv. 4 stuks 70-200 (F/4 zonder IS en met IS, en F/2.8 met IS en zonder IS), en nog genoeg telelenzen op de consument gericht in meerdere prijsklasses.

Tom, mooi filmpje. Wanneer komt die feature film van jou en Femme nu uit (of heb ik dat gemist???)

Het is een film van Femme, ik ben meer als assistent meegegaan ;)

Maar het is veel werk, zeker als het goed moet gebeuren (is ook zonde om zoiets snel af te maken). In december had Femme er weinig tijd voor begreep ik.

Link naar reactie
Levensgevaarlijk!! Ga dan naar de RING en leef je uit.!! :angry:

Zo is dat! Al vind ik dat je ook daar de nodige verantwoordelijkheid voor de dag moet kunnen brengen -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.