Ga naar inhoud

Z3Mrunnner's filmhoekje

Aanbevolen berichten

www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/movie1

Mijn eerste filmpjesgepruts. Zitten wel dingen in die beter kunnen maargoed.

Toch al mooi hoor Tom! Al 100x beter dan wat ik zou kunnen in elkaar flansen :newblush:

Hoelang ben je hier nu mee bezig? (Het filmen alleen dan?)

Greets

Maikel

Link naar reactie

Uurtje filmen.

En twee uur bewerken incl. uitzoeken hoe dat programma werkt (1% ervan want mogelijkheden zijn eindeloos, maar genoeg om iig wat stukjes film achter elkaar te plakken met overgang).

Alleen dat focussen en bewegen gaat niet mooi vloeiend. Eerste kwam door de lens die een erg kleine focusring heeft (en da's lastig bedienen als het vriest). Bewegen is gewoon lastig, zoiets moet ik meerdere keren opnemen en dan de beste eruit kiezen. Montage kan ook beter, had nu de muziek pas als laatste eronder gezet en dat kan ik ook beter eerst doen en dan beelden gelijk laten lopen met muziek.

Link naar reactie
Uurtje filmen.

En twee uur bewerken incl. uitzoeken hoe dat programma werkt (1% ervan want mogelijkheden zijn eindeloos, maar genoeg om iig wat stukjes film achter elkaar te plakken met overgang).

Alleen dat focussen en bewegen gaat niet mooi vloeiend. Eerste kwam door de lens die een erg kleine focusring heeft (en da's lastig bedienen als het vriest). Bewegen is gewoon lastig, zoiets moet ik meerdere keren opnemen en dan de beste eruit kiezen. Montage kan ook beter, had nu de muziek pas als laatste eronder gezet en dat kan ik ook beter eerst doen en dan beelden gelijk laten lopen met muziek.

Jij had geloof ik een HD camera he?

Het focussen was inderdaad een beetje schokkerig, maar desalniettemin toch goed gedaan hoor! Al doende leert men, nietwaar :newblush:

Wat het bewegen betreft, vroeg ik me al af of je dat met een statief deed, want ik vond de beweging toch vrij strak uitzien hoor.

Link naar reactie
:schater: vind je 'm zo goed dat je 'm 2x post? :newblush::schater:post 1123

Verdorie, ik wist het!

Ik vond hem niet, vandaar dat ik dacht dat ik hem nog niet gepost had... :blink:

Sorry!

:ok:

Link naar reactie
Jij had geloof ik een HD camera he?

Het focussen was inderdaad een beetje schokkerig, maar desalniettemin toch goed gedaan hoor! Al doende leert men, nietwaar :newblush:

Wat het bewegen betreft, vroeg ik me al af of je dat met een statief deed, want ik vond de beweging toch vrij strak uitzien hoor.

Sinds gister heb ik een 5DII, is dus een spiegelreflex met filmmogelijkheid :blink:

Hopelijk binnenkort weer m'n lenzen terug, dan nog eens een poging doen.

Die Heineken reclame is geniaal trouwens!

Link naar reactie
Sinds gister heb ik een 5DII, is dus een spiegelreflex met filmmogelijkheid :newblush:

Hopelijk binnenkort weer m'n lenzen terug, dan nog eens een poging doen.

Die Heineken reclame is geniaal trouwens!

Ik ben me ook aan het orienteren op een spiegelreflex en ben benieuwd naar je ervaringen in de komende tijd met de 5DII.

Link naar reactie
we've got him

(vanaf 12 minuten)

p.s., ja 2 x, dus zal extra betalen.

Dat stuk over BMW was bijzonder boeiend. Ik wist niet dat ze dat al zo intensief implementeerden.

Daarvoor zat een stukje over een vrouw met die wasmachine. Wat een enorm gelul zeg. Hier heb ik een wasmachine. Die was zo stil dat de mensen dachten dat die stuk was en daarom de wasmachinedeur met geweld open trokken. Die gingen allemaal kapot. Ik ben echt van een enorme toegevoegde waarde voor het productieproces en kan me heel interresant maken door alles aan elkaar te ouwehoeren. Wat een bull shit zeg.

Link naar reactie
Ik ben me ook aan het orienteren op een spiegelreflex en ben benieuwd naar je ervaringen in de komende tijd met de 5DII.

De 5DII is momenteel een van de betere camera's die je kunt kopen.

Al verschilt het wel wat je ermee wilt doen. Voor sommige zaken kun je beter een 40/50D kopen, bijvoorbeeld als je een groot bereik wilt (vanwege de cropfactor) of sport wilt fotograferen (40/50D doet meer FPS en heeft een betere autofocus). De 5D scoort op die punten minder, maar is fullframe en daarmee kun je meer met scherptediepte spelen en de ruisprestaties zijn geweldig.

Heb je al een DSLR? Zou ook de lenzen niet onderschatten, doet vaak meer dan een camera :newblush:

Link naar reactie
Zou ook de lenzen niet onderschatten, doet vaak meer dan een camera :newblush:

Bedankt voor de eerste feed back.

Wat betreft de opmerking over de lenzen: Treu, True!!!!

In het verleden begon je het liefst met kijken naar Carl Zeiss lensen en kwam je dan uit bij Rollei of leica als camera en niet andersom.

Ik heb een tijd de fotografie niet meer gevolgd en moet alles weer opnieuw ontdekken.

Als ik jouw argumenten bekijk, zou de 5D ook het best passen bij mijn wensen.

Link naar reactie
z3mrunner: geef maar een keer een gil tijdens een meeting. ken je ff proberen ofzo.

THNKS :thumbup:

Je moet gewoon ook even meegaan met de Munchen II rit. Dan kan je gegarandeerd ook mooie foto-momenten vastleggen. :)

Link naar reactie
Bedankt voor de eerste feed back.

Wat betreft de opmerking over de lenzen: Treu, True!!!!

In het verleden begon je het liefst met kijken naar Carl Zeiss lensen en kwam je dan uit bij Rollei of leica als camera en niet andersom.

Ik heb een tijd de fotografie niet meer gevolgd en moet alles weer opnieuw ontdekken.

Als ik jouw argumenten bekijk, zou de 5D ook het best passen bij mijn wensen.

Best handige sites:

camera reviews

lens reviews

digital SLR

en zo zijn er nog veel meer.

En inderdaad, lenzen zijn belangrijk!

Succes met uitzoeken!

Link naar reactie
www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/movie1

Mijn eerste filmpjesgepruts. Zitten wel dingen in die beter kunnen maargoed.

Tom, ik vind het knap gedaan. Ik snap wat je bedoelt met schokkerig maar er zijn vast wel meer dingen in je leven eerst schokkerig gegaan en die nu vloeiend verlopen dus met dat filmpje komt het wel goed...... :thumbup::)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in