Ga naar inhoud

vreemde storing

coot

Aanbevolen berichten

ik heb een rare storing in mn Z3

mijn linker achterlicht, binnenverlichting en kofferbak verlichting doet het soms niet.

dan weer wel dan weer niet.

ik heb de kabelboom naar de klep al bekeken en aan gefriemeld toen alles het wel deed

maar dan blijft hij het gewoon doen.

je zou zeggen een kabelbreuk, maar als je dan aan de kabels gaat trekken zou je m toch moeten vinden

heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en misschien een idee waar ik verder zou moeten zoeken.

bvd

Link naar reactie

dat snap ik, maar als je dan aan die kabel gaat trekken en duwen, moeten de lampjes toch op zijn minst een keertje aan en uit gaan

en loopt de bedrading zo dat dan ook de binnenverlichting er mee kapt

aangepast door Ruud_19
FQVWD
Link naar reactie

Lampfittingen gecheckt op vocht/corrosie? Schakelaars gecheckt op vocht/corrosie/vervuiling?

Het ZOU namelijk kunnen dat een of meerdere van je verlichtingsprobleempjes niet aan elkaar gerelateerd zijn...

De kabelboom klinkt als een waarschijnlijke boosdoener, en als er iemand hier daar verstand van heeft is het Scorpion/Roger wel!

Of kabelbeschadiging van de achterklep ook impact heeft op binnenverlichting durf ik niet te zeggen; met de zoekfunctie moet je het elektrisch schema hier wel kunnen vinden.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips

Ik heb me rot gezocht vandaag, maar het blijft een rare storing en een elektrisch schema's kan ik niet echt vinden.

Zo branden alle lampen perfect en zo kapt het linker achterlicht en binnenverlichting er weer mee.

Nu zijn er nog een paar dingen die (professioneel) moeten gebeuren, dus gaat ie zaterdag naar de Spezzz(z)ialist.

Link naar reactie

update

vandaag bij Ruud geweest, die heeft de kabelboom gecontroleerd, maar deze was prima

de storing heeft zich ook niet laten zien, dus dat is al moeilijk zoeken.

Waar Ruud wel op uitkwam was een zekering die niet helemaal lekker deed wat ie doen moest,

deze dus vervangen en tot nu toe is het dus de oplossing geweest.

Nu was deze storing een van de dingen die gedaan moesten worden, dus ik ben niet alleen voor een zekering naar Reeuwijk gereden. :lachen:

Alhoewel, je zou er ook al naar toe rijden voor de tips, gezelligheid en de koffie.

Laat deze topic toch nog maar even open, als de storing nu weg blijft is het 100% de zekering geweest en kan er alsnog een slotje op.

Link naar reactie

Ik heb het hele jaar al geen uitval meer gehad van de verlichting dus,.....

volgens mij kunnen we nu wel met zekerheid vaststellen dat die zekering de boosdoener is geweest

en dat onze spezzz(z)ialist uit Reeuwijk dat dus goed heeft gezien. :clapping:

wat mij betreft kan er een slotje op deze topic. ( Ruud_19 doe je ding! :lachen: )

mocht het onverhoopt toch nog anders zijn, wat ik dus niet denk,

meld ik me in een PM bij een admin om het slotje er weer even af te halen.

aangepast door coot
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.