Ga naar inhoud

Dak vochtig op 2 kleine plekken van binnen

Guido

Aanbevolen berichten

He allemaal,

Ik heb momenteel een probleem. Ik heb zon maand geleden mijn dak geimpregneerd maar heb net ontdekt dat ik 2 kleine natte plekjes op het dak heb (ongeveer 1 duimgrootte) zowel links als rechts op het gedeelte waar het dak schuin afloopt.

Het druipt echter niet op de stoelen of iets dergelijks, maar ik vind t wel een groots probleem. Ging gelijk het gehele dak inspecteren maar het was echt alleen op deze 2 plekken.

Ik neem aan dat het niet normaal is, ook al staat de auto buiten en is het dak nu elke ochtend nat door de dauw en regent het al dagen achter elkaar.

Iets dat er tegen te doen valt? Of zit ik gelijk tegen een investering van 1000+ euro te kijken voor een nieuw dak? De auto heeft maar 76.000km op de teller, wel uit '99. Of is het mogelijk bij de dealer of misschien bij Roodkapje langs te gaan voor een oplossing?

Mvg.

Guido

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Thanks voor de reply, dat is exclusief uurloon of inclusief?

Voor dat bedrag is het wel redelijk te doen, enig idee welk bedrijf aan te raden is?

Link naar reactie

Dat is natuurlijk de radicale oplossing. Maar er is misschien een ander oplossing,vb een impregneemiddel of een silicone aan de binnenkant aanbrengen.

Komt het water er echt door of is het enkel een vochtige plek?

Link naar reactie

Ook ik heb gekozen voor een Memelink dak, de duurste uitvoering incl. stoelspeling repareren net even 900.- euro.

Dat was in juni van dit jaar als het goed is staat mijn zetje op zijn wweetje. even gekeken en ja hoor de 2e foto die zo verschrikkelijk glimt dat je niet kan zien dat het Boston groen is.

http://www.cabrioservicememelink.nl/

aangepast door throttle up
Link naar reactie

zit het binnen of buiten

het is wel opvallend dat er twee natte plekjes zijn die links en rechts op dezelfde plek zitten

zou het kunnen zijn dat bijvoorbeeld

condens naar een laagste punt loopt en daar zich ophoopt en voor die plekjes zorgt

volgens mij moet je, als het dak echt lek is met dit weer een aardige bak water binnen hebben.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties. Het dak lekt niet, er komen geen druppels doorheen. Wel heb ik de laatste dagen heel veel condensvorming in de auto gehad wat verholpen is door een vochtvreter. Zou een natte plek op 2 dezelfde plekken ook kunnen komen door condensvorning aan de binnenkant?

Edit:

Ik zag de hiervoor geschreven berichten niet. Het impregneren en het verdere kaponderhoud doe ik met het cabrio onderhoudspakket van BMW. Het lijkt inderdaad door condens te komen, want geen druppel op de stoel en het interieur.

aangepast door Guido
Link naar reactie

kan inderdaad bijna niet anders dan condens zijn, zou het wel in de gaten houden, als het gaat druppelen is het natuurlijk te laat

mogelijk over enkele maanden nog eens opnieuw behandelen en dan afwachten

aangepast door rscl
Link naar reactie

Ik reed de afgelopen dagen ook rond met een beslagen achterruitje, dus er heeft de hele week wel veel vocht ingezeten. Van de week eens even kijken in de Halfords, daar zag ik vochtvreters voor in een auto, die niet lekken en herbruikbaar zijn na verhitting in de magnetron. Kan ik die in het deurvakje doen, die is altijd leeg bij mij. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in