Ga naar inhoud

Tegen stoep aan uitgegleden (sneeuw)


Vinn

Aanbevolen berichten

Ik zou 1 dag erna mijn winterbanden er onder zetten maar nog snel even iemand in de sneeuw netjes naar huis toe brengen.

Ik rij 30/40 glij ik uit in een bocht volop tegen een stoep met mn achterkant.

Ik kijk en denk klote alleen mn mooie M6 is stuk/krom. Dus ik vandaag mn winterbanden/velgen eronder gezet wat blijkt tot mn schrik ook die staat krom....

Dus niet alleen mn velg krom maar nog meer is stuk of krom. de helft staat zegmaar naar binnen en de andere helft naar buiten

Iemand enig idee wat dit kan zijn? en evt. kosten

Link naar reactie

Ik ga er zeker ook niet meer mee rijden heb met de oude velg naar huis toe gereden was toevallig 1 KM bij mn huis vandaan en het leek net alsof mn wiel er elk moment van af kon vallen en mn stuur scheef staat maar ik rechtdoor rijdt...

Link naar reactie
  • Administrator

Klote Vinn! Heb je misschien ook een foto? En is het onderste helft / bovenste helft scheef of voorste helft / achterste helft scheef? Hoe dan ook z.s.m. velg er weer af bij een specialist en even laten nakijken ...

Link naar reactie

Dat klinkt als een kromme draagarm.

Nu mag je hopen dat het alleen je onderste draagarm krom is aangezien die goedkoop is (100 euro oid denk ik).

Die is ook redelijk slap en ik denk dat ze dat expres gedaan hebben.

Is een andere arm stuk, of nog erger, subchassis of bodemplaat, dan zijn de reparatiekosten veel hoger. (langsarm kost denk ik iets van 600 euro en subframe denk ik 1000euro+)

Altijd er op letten: je onderstel kan alleen maar klappen krijgen in de rijrichting; uit elke andere richting is het allemaal crêpe papier.

Link naar reactie

Volgens mij is het vooral de onderkant die naar binnen staat, dus dat duidt op die onderste draagarm. Maar er kan natuurlijk meer stuk zijn.

De langsarm en bovenste draagarm kunnen denk ik niet verbuigen omdat dat gegoten spul is (staal voor de langsarm, alu voor de bovenste draagarm). Dat zal eerder breken.

De ophangpunten van die armen kunnen uiteraard wel verbuigen.

Bij het vervangen van de onderste draagarm zal de auto in ieder geval opnieuw uitgelijnd moeten worden omdat de bout waarmee de onderste draagarm vast zit aan de langsarm een excentrische bout is en onderdeel is van het uitlijnsysteem.

Die kosten komen er dus ook bij (maar na een tik op het onderstel is uitlijnen sowieso aan te bevelen)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ophangpunt swaybar...

Bedoelen ze daarmee dat clipje wat het rubber vasthoud (of het clipje wat in de bovenste draagarm zit), of het subframe?

Daar zit ie namelijk aan vast.

Wel een behoorlijke lijst idd. Balen zeg.

Winterbanden zijn een must bij rwd en betalen zich als je dit ziet heel snel terug. Maar je mag blij zijn dat er geen bodywerk geraakt is. Da's nog veel duurder vaak.

(of nog erger, persoonlijk letsel)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Sterkte, klein knalletje met grote gevolgen, vanochtend ook weg gegeleden op mijn zomerbandjes, maar niets geraakt gelukkig, some times it's going wrong, 'sometimes its going write.....

Luck

Link naar reactie

Geen idee wie dit lijstje voor je gemaakt heeft, maar ik zou de onderste draagarm vervangen en dan uitlijnen ... Grote kans dat je het daar mee red.

Zo niet kun je altijd verder met vernieuwen

Ook als mn schokbreker gewoon echt krom is??

Link naar reactie

Als de zuigerstang krom is moet je de demper vervangen.

Maar dan heeft ie wel een beste tik gehad; de demper zit heel losjes gemonteerd met veel ruimte tot speling. (totdat ie tegen de wielkast aankomt)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

wat kost dat nieuw?

Volgens http://bmwfans.info/...wheel_bearings/ ongeveer 50 euro.

Maar reken daar ongeveer 20% bij en ook nog btw.

Reden om een nieuw wiellager te gebruiken is dat je de oude waarschijnlijk niet geheel onbeschadigd uit de hub krijgt. (je zet snel teveel kracht op de binnenring). De aandrijfas eruit krijgen is al gemeubel genoeg :lol:

Ga je het zelf opknappen of laat je dat doen?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

lager gaat altijd kapot als je het demonteert .

en je hebt ook wat gereedschap nodig wat niet iedereen even in de huis tuin en keuken kist heeft zitten.

kromme schokkers moet je natuurlijk vervangen,en voor het goede gelijk beide zijden.

pas op met sloopdelen ,let op of je met :m: onderstellen te maken hebt.

dat is bij de schokker zowiezo van toepassing,en ook de torsiestangen.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Da's dus de langsarm. Dan kan je het beste de aandrijfas ook meenemen, aangezien die behoorlijk vast kan zitten in de montageflens voor de velg. (en die montageflens zit weer vast in het lager; ik hoop dat je de constructie kan voorstellen).

Op zich kan je die aandrijfas er wel los uitkrijgen, maar daar moet je wel even mee worstelen.

Maar ook op de sloop zal zo'n setje prijzig zijn (slopers zijn ook niet gek, die weten ook donders goed wat het spul nieuw kost ;))

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.