Ga naar inhoud

Even voorstellen en start zoektocht Z3...;-)


IBMW

Aanbevolen berichten

Ik rijd met een 2.0 en ik vind het een zeer fijne en soepele motor,maar moest ik nu nog moeten kiezen dan zou ik voor een 2.8 of 3.0 gaan.

aangepast door Jan B
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste zzz(z) fans,

We zijn nog steeds bezig met onze zoektocht naar een Z3. Geen haast maar het zou toch wel aardig zijn als we voor de zomer konden rijden... :petje:

Een vraag tussendoor: Als je tussen de € 11-14K wilt uitgeven, dan komen ook de ZZZZ in beeld van 2003 met 2.5 motor.

Wat is te zeggen van de kwaliteitsverschillen tussen een Z3 en Z4 in het algemeen?

Heeft de een of de ander bepaalde minpunten of zaken waar je op moet letten?

Als beide modellen ronde bouwjaren 2002/2003 v.w.b. prijs zo dicht bij elkaar komen, dan kijk je ongewild toch ook naar een Z4.

Om een enorme discussie te vermijden doel ik natuurlijk niet op het model op zich...smaken verschillen... :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

Tja, het zijn twee verschillende auto's betreft de +++ en de --- valt hier op het forum zat te vinden.

De keuze tussen een Z3 en een Z4 die zal je zelf moeten maken ;)

Link naar reactie

Bmw z3 is gebouwd om o.a. met de mx-5 te concurreren, de Z4 met de porsche boxster. Daarin zit verschil, bedenk wel, voor 11-14k kan je een goed onderhouden Z3 kopen, terwijl de Z4 prijzen daar juist pas beginnen. Het verschil in uiterlijk is groot en het is maar net welke je prefereert (zowel interieur als exterieur). Beslis welke je het mooiste vindt ;) het zijn beide goede auto's.

Link naar reactie

Nou, morgen een tweede poging (aankoopkeuring) bij Ruud met een zwarte Z3 2.2i uit 2001 met 90.000 km op de klok.

Hoop dat deze wat beter uit de verf komt dan de vorige. Zelf al wel een paar zaken gezien (raampje cabriokap slecht, beetje roest rond het slot op achterklep en velgenranden geoxideerd). Verder jammer dat er geen HT bij zit.

Heeft iemand een zwart metallic HT te koop of weet iemand een adres waar ik aan een goede HT kan komen (gebruikt).

Bedankt alvast... :)

Link naar reactie

Nou, Bojan gaat voor de muziek uit maar hij heeft gelijk...we zijn de "trotse" bezitters van een zwarte (saphire-schwartz) 2.2i uit 2001.

Afgelopen vrijdag op de brug bij Ruud geweest en vervolgens een lijstje met zaken genoteerd.

We zijn er met de dealer uiteindelijk uit gekomen.

@ZZZ 3: de beide zwarte HT's zijn wellicht nog in de "cosmos schwartz" kleur? Of is dit alleen een andere naam voor dezelfde lak?

Natuurlijk zal ik een paar foto's plaatsen als we de auto hebben.

Nog iemand belangstelling voor een goede Opel Agila van 2005?.... :)

P.S.

Word ik nu "2.2 member"?

Groet

Martin

Link naar reactie
  • Administrator

Duidelijk, gefeliciteerd ben benieuwd naar de foto's :sSig_goodjob2:

belangstelling voor een GEK nee dank u :sSic_sick: (gila betekent in het Maleis gek)

een 2.2 member jazeker over 237posts

Link naar reactie

@ZZZ 3: de beide zwarte HT's zijn wellicht nog in de "cosmos schwartz" kleur? Of is dit alleen een andere naam voor dezelfde lak?

De HT van Hoogeveen is gewoon zwart, heb ik op mijn cosmos schwartz gehad voor het kleurverschil en ik vond het net niet passend qua kleur.

Maar gezien de prijs loont het wellicht om hem over te laten spuiten.

In ieder geval gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Link naar reactie

Martin, gefeliciteerd met de aanschaf van de Z3. Een goede keus zo'n 2.2 !!!!!

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar de foto's.

De exacte kleuromschrijving van de 2 HT's van Marktplaats ken ik niet, alleen dat ze "zwart" zijn.

Overigens biedt het cabriocentrum in Vaassen ook regelmatig HT's aan op hun website.

Link naar reactie

Gefeliciteerd met je zzz, roodkapje heeft z'n waarde weer bewezen, ben wel benieuwd naar wat er aan mankeerde, keep us posted en hoe de dealer reageerde op ruud z'n bevindingen....

Link naar reactie

Als we de auto in bezit hebben zal ik z.s.m. wat foto's maken en wat vertellen over de activiteiten die Ruud nog moet uitvoeren.

Ik wil de auto - even voor een paar weken - met een buitenhoes afdekken. Er schijnen hoezen te bestaan die aan de binnenkant zacht zijn zodat de lak niet beschadigt. Is dat ook het geval bij een originele Z3 hoes die wellicht nog bij de dealer te bestellen is? Of kan ik beter elders gaan shoppen?

Graag weer jullie advies. Bedankt alvast!!

Link naar reactie

Een afdekhoes (buiten) heeft volgens mij een max. aantal dagen dat deze aan één op de auto kan ivm. vochtophoping/roestvorming en dergelijke. Ik weet het niet zeker, maar de mijne mag max. 3 dagen, terwijl deze wel 'ademt'. Misschien dat het bij de officiele hoes anders is. Ik zet 'm alleen in de zomer onder een hoes om te voorkomen dat de lak te heet wordt of het dak verkleurt door de vele uren zon. Momenteel ook niet te doen door de regen :P natte hoes opbergen en opbrengen is minder plezierig. Krassen door een hoes kunnen ook ontstaan door vuil op de auto.

Link naar reactie

Ik zou zeggen niet doen, ik heb een tijdje gedaan met mijn MGB GT en dat heeft meer schade opgeleverd dan ik verwacht had, ondanks de zachte binnenkant, veel krassen en doffe plekken van schuren. Nu moet ik toegeven dat hij 4 weken aan een erop gezeten heeft en ik er niet over nagedacht had, maar wind doet gewoon veel kwaad. Over mijn MG tourer heb ik wel een binnenhoes maar ja die staat dan ook binnen in een parkeer garage en houdt alleen stof tegen en dat bevalt prima.

Sterkte met je keuzes....... :)

Link naar reactie

Pampus heeft 200% gelijk!!

Ik heb er ook buiten een hoes overheen gehad tijdens de sneeuw.

dit doe ik dus nooit meer!

idd allemaal van de vreemde schuurplekjes in de lak van de wind die de hoes laat flapperen.

Het is allemaal wel weer weg te poetsen, maar die hoes doet volgens mij meer kwaad dan de sneeuw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.