Ga naar inhoud

Even voorstellen en start zoektocht Z3...;-)


IBMW

Aanbevolen berichten

  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hi Martin,

Welkom op het forum! Zoeken naar een auto is leuk, al die opties en nogelijkheden! Als je een Z3 zoekt is het miss verstandig om eens te kijken welke je mooi vindt. Bevalt de originele body je of misschien de wide body van de 2.8 of misschien de face lift versie met de hogere heupen aan de achterkant, of miss de m-versie :o. Ze hebben allen wel duidelijke verschillen en ieder heeft zo zijn voorkeur. Fijnste is om het verschil in t echt te zien dan om te beslissen met een plaatje ;). Veel plezier met zoeken! Tis een goede tijd ervoor, autoverkoop is gedaald met 26% dus sla je slag.

Link naar reactie

Bedankt weer voor jullie reacties.

We zullen volgens jullie advies rustig rondkijken alhoewel ik me erop betrap dat je bijna dagelijks even een "check" doet....;-)

Vandaag zag ik deze nog:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/9428672

Mooie blauwe kleur, die zie je niet vaak. Maar het bedrijf zegt me niets en ook op autoweek zie ik geen reviews.

Wat vinden jullie?

P.S. Wat zijn "wiebelstoelen" en hoe herken ik die?

Groet

Martin

Link naar reactie
  • Administrator

P.S. Wat zijn "wiebelstoelen" en hoe herken ik die?

Stoelen die wiebelen <_< deze zijn te herkennen als je erin gaat zitten kan je ze een beetje van voor naar achter schuiven zonder de hendel omhoog te houden

zeg maar een behoorlijk ruime speling.

Dit is erg makelijk op te lossen kijk hier maar

Link naar reactie

. Wellicht kun je eens gaan kijken bij www.cabriocentrumnederland.nl ook uit Vaassen.

Ze hebben op dit moment ook een aantal fraaie ZZZ's met 6 cilinder (2.0) te koop staan.

Ik heb m'n eerste Z3 daar gekocht, maar was niet erg te spreken over de aflevering en nazorg, vaak hebben ze ook minimale uitvoeringen.

Uiteindelijk spijt gehad dat ik hem daar gekocht heb, maar dat is natuurlijk persoonlijk...

Maar in ieder geval succes met de zoektocht er is nu genoeg aanbod en over 4 week zijn ze allemaal een jaar ouder :)

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Ook in Soest zitten 'mindere' autohandelaren kan ik uit ervaring vertellen <_<

Deze ken ik niet, maar wèl de Patrick Koudijs op de nummerplaatsticker: die heeft in Soest e.o. een goede reputatie als zelfstandige BMW-specialist. Misschien in tegenspraak met het 'volledig dealeronderhouden' uit de advertentie, maar dat hoeft niet negatief te zijn.

Voor een 2.8 met <150K plus hardtop best een nette prijs... Kijken doet sowieso geen pijn, ik zou er onaangekondigd heen gaan en er een proefrit aan wagen ^_^

Link naar reactie

Uiteraard al wel wat rondgekeken op Gaspedaal.nl zodat we al wat kunnen wennen aan het aanbod

en de prijzen. Vanmorgen zag ik nog de volgende auto:

http://www.autotrack.../bmw/z3/9460702

Kent iemand deze auto en/of garagehouder?

Martin

Welkom Martin!

Advertentie is wel een beetje vreemd: Automaat en dan op foto's een handbak, Check engine light, veel zaken zijn niet orgineel af fabriek.....Er zijn betere opties denk ik zo

aangepast door Niblick
Link naar reactie

Omdat de blauwe Z3 van http://www.autotrack.../bmw/z3/9428672 ons toch wel interesseerde zijn we vanmorgen even bij de Fa. Nieuwenhuijse geweest.

Die zit er wel netjes bij maar heeft zelf geen garage....inkoop en verkoop dus. Auto komt inderdaad van Koudijs vandaan. Alle documenten van beurten zijn aanwezig. Ook even kort gereden...tja....lastig om direct "nee" te zeggen want rijden is geweldig...;-).

Wel direct al wat zaken opgemerkt...bijrijdersstoel is elektrisch niet in beweging te krijgen, linkergordel rolt niet meer op, koppeling staat "hoog" (of hoort dat zo?), voorbanden lijken mij zo goed als op ondanks APK keuring paar weken terug, prijs is "meeneemprijs" ex. garantie.

Wil zowiezo een uitgebreide keuring laten doen bij DEKRA/ANWB en heb dat maar afgesproken....of zou "roodkapje" hier ook voor te benaderen zijn???

Wordt vervolgd.....(had toch niet moeten gaan rijden denk ik nu.....haha)

Link naar reactie

prijs is "meeneemprijs" ex. garantie.

Grappig dat garages dat nog steeds zeggen. Het is in Nederland juridisch niet mogelijk om iets te verkopen zonder garantie. Zelfs als 2 partijen dat samen vastleggen.... (Maar gelijk hebben en gelijk krijgen, zijn 2 verschillende dingen uiteraard)

Wil zowiezo een uitgebreide keuring laten doen bij DEKRA/ANWB

Als je moet kiezen tussen die 2, kies dan voor de eerste.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Succes met de zoektocht, ik heb er 3 maanden over gedaan. Veel tijd op Internet doorgebracht, maar nu wel de Z3 die nagenoeg helemaal voldoet aan onze wensen. De cruisecontrol ontbreekt, helaas.

Kijk eens op het topic: Wat heb je onlangs voor je (Z)ZZZ gekocht. Daar staat mijn oplossing

Link naar reactie

Nou, de blauwe Z3 gaat a.s. week op bezoek bij Ruud. Ben benieuwd hoe lang de lijst gaat worden....

Weet iemand wanneer zo'n 2.8 motor bij normaal gebruik aan "revisie" toe is?

Ik lees wel eens van motoren die bij 160-170K een dergelijke revisie hebben gehad maar dat lijkt me - als je tenminste normaal rijdt -

toch wel snel.... of niet?

Iemand ervaring?

En hoe staat het met roestvorming bij onze oudste ZZZ'tjes ?

Link naar reactie

Roestvorming is vrijwel nihil normaliter.

Zo'n 2.8 blok is een oerdegelijk blok. Er is hier iemand op het forum die reeds meer dan 3 ton gereden heeft met zijn 2.8 blok zonder revisie.

Hetzelfde blok ligt ook in de 3- 5- en 7- serie van die tijd en er zijn zat modellen te vinden die over de 4 ton heen gaan.

Zolang je het blok netjes warm rijdt, en het op de juiste wijze onderhoudt met de juiste smeermiddelen, kun je er heel veel plezier van beleven.

Houd rekening met het feit dat er in 99 een modelwisseling heeft plaatsgevonden. Het 2.8 blok is toen vervangen door een ander 2.8 blok. Het verschil zit 'm in het feit dat het nieuwe blok een dubbele vanos heeft, en daardoor iets meer vermogen (1 PK). Het is een doorontwikkeling van het 2.8 blok.

Zie ook:

Link naar reactie

ja ok 1 pk,maar hoe zit het met het koppel,en het verloop daarvan?

Even op een rijtje.

De 2.8TU is een doorontwikkeling (Technisch Uberholt) van de 2.8. Het is eigenlijk een 2.8(M52) met een M54 kop.

Zie ook http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1815428&page=2

Betreft het koppel.

De 2.8 M52 heeft een koppel van 275NM bij 3950 toeren

Het maximum vermogen is 192 pk bij 5300 toeren.

De topsnelheid is 218 km/h.

De 2.8 M52TU heeft een koppel van 280NM bij 3500 toeren

Het maximum vermogen is 193 pk bij 5500 toeren.

De topsnelheid is 225 km/h.

Al met al heeft de TU dus net wat meer trekkracht onderin.

Daarentegen is de niet TU makkelijker te 'tunen' om er meer power uit te persen.

Link naar reactie

Gisteren bij Ruud geweest en die heeft de Z3 heel nauwkeurig bekeken. Naast een aantal "kleine" zaken heeft hij speling in de aandrijflijn geconstateerd (bekende klak bij schakelen en gas geven/lossen), een defecte thermostaat, 2 slechte schuin afgesleten voorbanden en een ruitje van de softtop waar je niet meer doorheen kunt kijken. Verder ontbreekt ook het onderhoudsboekje en kan ik dus niet zien hoe het met het onderhoud tussen 99-05 zit...

Gezien de kosten van bovengenoemde moeten we toch maar even verder kijken....:-s.....

Na het uitgebreide onderzoek vroeg ik Ruud wat de kosten waren....eh....zo is het goed hoor.

Nou, dat was in ieder geval een heel positief punt van deze keuring...;-)

Ik zal de Z3 - die ik dus nog moet vinden - bij hem laten onderhouden zoals velen van jullie al doen. RUUD BEDANKT!

Link naar reactie

Nu jij blij en Ruud in de toekomst een nieuwe klant, zo zie je maar. Geniet van het verder zoeken met de fijne zekerheid dat je altijd een adres hebt waar een goed en eerlijk advies gegeven wordt. Succes.....

Link naar reactie

Tot nu toe heb ik gekeken naar 3.0 en 2.8 motoren omdat ik een 6-cyl. motor wil hebben. Omdat ik het puur doe vanwege de mooie techniek en het geluid en dus beslist geen zware rechtervoet heb zou ik ook nog voor de 2.2 motor kunnen gaan. Hebben hier mensen ervaring met het verschil tussen b.v. een 28. en een 2.2 motor bij "normaal" gebruik? Wat zijn de verschillen v.w.b. geluid, verbruik, betrouwbaarheid enz.?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Martin,

Ik heb geen ervaringen met een 2.8 of 3.0. Wel weet ik dat het verschil puur cijfermatig tussen een 2.2 en een

2.8 erg klein is. Het geluid van mijn eigen 2.2 is gewoonweg zeer mooi en zeker in vergelijking met mijn vorige 1.9 4-cilinder

Qua verbruik bij een normale rijstijl haal je zo'n 1:12. Met wat steviger doorrijden blijf je nog boven de 1:10.

Een 3.0 heeft zoveel meer PK's dus da's best wel een groot verschil (231 om 170 PK !!!!).

Een 2.2 is in de regel jonger als een 2.8 omdat een 2.8 zo'n beetje van 1996 t/m 2000 is geproduceerd en een 2.2 pas

vanaf ca. 2001 is geleverd als aflossing van de 2.0. De 3.0 heeft na 2000 de 2.8 volgens mij afgelost, om verschil te maken met de 2.2.

Zelf rij ik nu ca. 4 jaar met de 2.2 en ik moet zeggen, daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Qua kleur vind ik de Topaz Blauwe kleur een van de mooiste kleur die ze op een Z3 hebben geleverd.

Mijn vorige Z3 1.9 was een Montreal Blauwe kleur. Dat is wat chiquer, terwijl Topaz Blauw wat sportiever oogt.

Link naar reactie

Ik rijd de 2.2 Roadster en de 3.0 Coupe. Niet te vergelijken qua vermogen, maar waarvoor de roadster bedoeld is, voldoet de 2.2 uitstekend. Genieten van de buitenlucht op de binnenwegen met meer dan voldoende vermogen. Een prima 6 cilinder en een heerlijke plof uit de uitlaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.