Ga naar inhoud

"klop" achteraan bij veranderen van versnelling


Wouter1981

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reacties. Goede tips allemaal!

 

Zoals eerder beschreven heb ik al eens uitgebreid gevoeld aan de aandrijfas enz. Het geluid kwam toen uit de bellhousing. Dus het dmf versleten was de conclusie. Dit blijkt maar gedeeltelijk waar te zijn.

 

Op YouTube kwam ik dit filmpje tegen wat precies hetzelfde geluid is als bij mij. 

 

Het blijkt dat dit veel voorkomt. Op Engels talige forums wordt het vaak op Drive train lash gestoken. Weten jullie wat dat inhoud?

 

Uiteraard moet ik eerst nog de guibo vervangen. Als het geluid daarna nog steeds aanwezig ga ik de volgende dingen nog controleren:

 

- Diff ophanging

- Tonn lagers 

- Diff aandrijfassen(verkeerde benaming)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Een tijdje terug is de guibo vervangen. Dat zorgde ervoor dat alles een stuk strakker aanvoelt. Daarna ben ik bij ruud op de koffie geweest. Na controle bleek alles in goed staat te wezen. Er zat alleen wat speling op de homokineten, kan dit nog vervelende bijgeluiden veroorzaken?

Link naar reactie

Via het forum van gummen.org heb ik contact gehad met een andere Z3 coupé rijder en hij had ook last van de 'klunk'. Hij heeft uiteindelijk de (flink versleten) draagarm- en cardanasrubbers laten vervangen en volgens hem is het een verschil van ‘dag en nacht’ en rijdt ‘ie ‘als een zonnetje nu’. Zij hebben bij hem de Silent-Blocs van de voor achteras en cardanas vervangen (nummers 33 17 1 090 950 en 33 31 1 090 946). Advies is om ze te bestellen met het chassisnummer van de auto erbij, want niet alle Z3's hebben dezelfde cardanas... Het vervangen van deze rubbers staat bij mij op het programma, maar heb nog niks concreets gepland.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.