Ga naar inhoud

Ventiel te kort?

Mus

Aanbevolen berichten

Beste lieden,

Ik wilde gisteren mijn banden gaan vullen tot ongeveer 3 bar, i.v.m. de winterstalling.

Nu heb ik twee bandenpompen geprobeerd hier in de buurt, alleen beide 'reageren' niet op mijn ventielen.

Ik heb nog een andere auto geprobeerd, daarbij ging het wel goed. Ik heb stalen ventielen.

Volgens mij is het schroefdraad te kort, waardoor er niet genoeg contact wordt gemaakt tussen het ventiel en de pomp.

Nu zit er na het schroefdraad een boutje, wellicht dat ik deze los moet draaien, of haal ik daarmee het complete ventiel los?

Het ventiel ziet er ongeveer zo uit...

t_stalen%20ventiel%20-wielgewichten.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

hmm dus jou ventieltje is te kort ,..... geeft dat vaker klachten? :lol:

tja als ik het zo zie dan dan lijkt het erop dat de moer op de schacht er is om het ventiel bij montage vast te houden,misschien weet ruud precies hoe dat zit.

Link naar reactie
Succes met de korte ventielen.

Dankje!

Moer vervangen met een normale platte moer?

Het gaat volgens mij niet om een losse moer, de moer zit vast aan een soort buisje (zie 2e foto)

Er bestaan ventielverlengers, mss is dat een optie.

Bedankt Ron! Daar ga ik ff wat onderzoek naar plegen. Lijkt me een goeie oplossing.

Als ik gewoon 1 zo'n verlengstukje koop en dat dan op het ventiel draai moet het lukken.

Link naar reactie

Dan moer er af, band op spanning brengen en moer weer terug.

Wat ik mij af vraag, hoe heb je dan ooit de bandenspanning gecontroleerd?

Is bij mij een maandelijke klus.

Link naar reactie

Bedankt voor de comments!

Ik ga toch ff proberen zo'n verlengstukje te vinden, wil wel gewoon bij het dichtstbijzijnde tankstation terecht kunnen,

en ik zie mezelf ook niet elke keer al die boutjes losdraaien...tenzij het moet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.