Ga naar inhoud

ontluchtingsschroef gebroken

struik54

Aanbevolen berichten

hallo allen,

ik heb vorige week de koelvloeistof laten vernieuwen tijdens de APK-keuring. de monteur zei dat ik na een paar dagen nog ns moest ontluchten.

dat heb ik vanmiddag gedaan. de ontluchtigsschroef kreeg ik echter niet meer dicht gedraaid omdat ie gebroken is.

nu zit er nog enkele mm schroefdraad in de radiateur en mn vraag is hoe ik dat eruit krijg?????

alvast bedankt voo0r de tips.

Link naar reactie
  • Administrator

Ook hallo :blink:

Welkom hier struik54

We stellen het hier zeer op prijs als je zelf eerst voorstelt

En dat kan hier http://www.z3forum.n...embers-gallery/

Wil je het meteen goed doen doe er dan foto's bij zijn we wild op.

Link naar reactie

wat ruud zegt,dwz gaatje boren en dan met een linkse tap het achter gebleven plastic eruit draaien.

een linkse tapset kun je bij een gereedschap zaak kopen.

als je onvoldoende vlees hebt om een linkse tap in vast te draaien kun je ook proberen on de kapotte plug zoveel mogelijk weg te boren (voorzichtig)als er nog maar een smalle ring over is in het draadgat dan komt er soms/vaak ook wat minder spanning op en kun je de rest met een beetje geluk eruit friemelen.

Link naar reactie

We stellen het hier zeer op prijs als je zelf eerst voorstelt

Ruud ik mag dan geen bmw meer rijden, maar spreek nog wel correct nederlands.

Het is je zelf eerst voorstelt

Link naar reactie

Het is je zelf eerst voorstelt

Als we dan toch aan het taalnazi-en zijn, doe ik graag mee. Een van m'n slechtere karaktertrekken, maar lastig te onderdrukken. :)

Misschien "voorstelt" met een T aan het einde? En een dubbele 'je' was ook netjes geweest (wederkerend werkwoord)... :guitar:

aangepast door Ruud_19
Dank je Pim....dubbel je had ik
Link naar reactie

Ontopic: let erop dat je linkse tap niet afbreekt; die dingen zijn heel bros.

Vooral de kleinere tapjes breken snel (ik weet niet hoe groot/welke maat die ontluchtingsschroef is...)

Link naar reactie

oh.... kunststof....

Als het kunststof zacht genoeg is kan je er een platte schroevendraaier indouwen (die dan z'n eigen groef maakt) en 'm als nog eruit schroeven.

Wellicht een drupje goede kruipolie erbij om het kunststof soepeler op elkaar te laten draaien.

Link naar reactie

Als het kunststof zacht genoeg is kan je er een platte schroevendraaier indouwen

Goeie suggestie! Stiftschroevendraaier heet stoken en dan erin duwen (schroefkop ligt onder het oppervlak), met een beetje geluk creëer je dan een groef die genoeg 'grip' geeft...

Link naar reactie

erin steken en dan weer eruit,niet af laten koelen in het gat! (moet je nooit doen trouwens :lol: )

wel een goeie truuk wellicht.

uit ervaring: linkse tapjes truuk werkt eigenlijk alleen maar wanneer de gebroken bot niet erg vastzit,en tja waarom breekt een bout al af..... juist omdat deze erg vast zit.

uitboren tot er nog maar een smalle rand van de bout over is is eigenlijk de enige manier,maar het centreren is vaak lastig.

wat vaak helpt is als je zgn kobalt boren gebruikt en de juiste snijsnelheid instelt,nadat je zo goed mogelijk met een centerpons een midden hebt geslagen.

• Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Geefd nix.....sjnel slotje op

Zo nu kan niet iedereen meer commentaar geven op spell/type fouten ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.