Ga naar inhoud

Alarm gaat spontaan af

Vinn

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Voor de motorkap wel :kisstogether:

maar deze is het goedkoopste en het makkelijkste te vervangen, gaat het alarm toch af als je deze hebt vervangen

dan kan namelijk ook nog de interieur sensor zijn (duurder en moeilijker) om dit te controleren

moet je na het sluiten nogmaals op het knopje drukken hiermee schakel je die sensor uit.

note: hoe dan ook de motorkapschakelaar eerst vervangen, deze zijn het vaakst kapot

Link naar reactie

interieur sensor ?

als ik hem op alarm heb staan en ik ga het stuur begewegen of met mijn hand in het intrieur gaat die niet af ook niet als ik met de stoel heen en weer ga.

Dus geloof dat er daar geen 1 zit

Link naar reactie
Dus geloof dat er daar geen 1 zit

Volgens mij zit bij het standaard alarmpakket altijd een interieursensor.

Als je 'm wilt testen, zet dan je auto op slot (met kap open of raam open), wacht een paar minuten en probeer dan iets van de middenconsole af te pakken oid.

(de (micorwave)sensor zit onder de middenconsole)

De sensor is doorgaans namelijk vrij ongevoelig, zodat die niet de hele tijd afgaat (maar nog wel werkt) als je je auto op slot zet maar wel met de kap open (dan ziet ie er op de boulevard er net wat flitsender uit :scratchchin: )

De sensor is dus niet 100% failsafe als je bijv iets op je stoel laat liggen wat iemand er zo af kan pakken :kisstogether:

Link naar reactie

Als er klasse 1 alarm in zit heb je idd geen interieursensor.

Echter als je alleen klasse 1 hebt, heb je echter ook geen sirene afaik. (bmw sirene klinkt als piep piep piep). Dus wat jij dan hoort is mij een raadsel :scratchchin: :kisstogether:

Bmw nederland kan iig aan je vin zien wat er af fabriek is ingebouwd, dus het lijkt mij verstandig dat je eerst wat onderzoek doet naar wat je nou exact hebt voordat je een storing gaat proberen op te lossen. Wellicht heeft een vorige eigenaar een after market alarm erin gezet..

Link naar reactie
  • Administrator

Het piep piep piep signaal komt toch wel van buiten de auto.....of vanuit het interieur.

Lijkt misschien een domme vraag, maar je kan ook een piep piep piep signaal laten instellen als je de

sleutel laat zitten in het contact en de deur opendoet, dit kan (denk ik) ook door een storing afgaan

Link naar reactie
Het piep piep piep signaal komt toch wel van buiten de auto.....of vanuit het interieur.

Lijkt misschien een domme vraag, maar je kan ook een piep piep piep signaal laten instellen als je de

sleutel laat zitten in het contact en de deur opendoet, dit kan (denk ik) ook door een storing afgaan

het komt van buiten de auto als die op de parkeerplaats staat is het op zolder nog te horen dit zegt wel genoeg denk ik plus de alarmlichten gaan branden.

@ Sander txs zal er naar kijken

Link naar reactie

Ja bij mij ook precies in het midden.

Hij is nu niet meer (ongewenst) afgegaan gelukkig.

Ik heb er nog niks aangedaan omdat die nu al 1 dag stil is als die weer om niets afgaat ga ik er iets aan doen.

Want hij was gister en eergister 7 keer afgegaan en dan bijna achter elkaar.

Link naar reactie

In Nederland is optie 302 in ieder geval een klasse 3 alarm, maar ik weet niet of 302 in ieder land dezelfde configuratie is.

Maar waarom vervang je de motorkapschakelaar niet preventief? Dat kost geen dr%l en is zo gewisseld. Het is een zwakke schakel(aar) in het geheel :-). Bij beide Z3'tje heb ik ze ook al moeten vervangen ivm valse meldingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in