Ga naar inhoud

metaal gebonk bij mijn z4 iemand een idee?

Aanbevolen berichten

beste heren ik heb een metaal achtig gebonk achter aan de auto bij het op/af schakelen net als is de koppeling laat opkomen en deze weer pakt,ik had laats n hardtopje kocht van iemand die ook al langer z4 rijd en deze heer deelde me mee dat het aan het differentieel lag ,maar dat het verder geen kwaad kon.het wordt ook niet erger en is ook niet iedereskeer maar vooral bij vanuit stilstand op trekken hoor je het het ergs

Link naar reactie

Wellicht een rubber ophanging van het diff?

Of de hardyschijf?

gewoon alle rubbers even nalopen op de achtertrein/aandrijving.

bonken en geen kwaad kunnen staat overigens niet in mijn boekje.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Even wat uitschakelen: het is dus niet afhankelijk van het wegdek als ik het goed begrijp (dus je hoort het even goed bij optrekken op vlak asfalt als bij optrekken op een klinkerweggetje)?

Link naar reactie

Ja ik heb een z4 nou aan los liggende spullen ligt het denk ik niet maar zal t straks nog eens na checken voor de zekerheid,is misschien een beetje een stom verglijk maar t klinkt alsof je de deksel op een porseleinen teepot duwt effe z n schel hol geluidje en steeds bij t of/afschakelen juist als de koppeling pakt ,en dan maakt t echt niet uit of in nu op een vlakke weg rij of ermee door t terrein ga ;) en effe op een brug zetten haha waar ?

Link naar reactie

haha waar ?

tja eeuh er zijn geloof ik van die gebouwen waar volgens mij wel vaker verschillende auto,s komen die dan gerepareerd kunnen worden door mensen die daar ook vaak zijn

eeh ik zou haast zeggen dat ze het een werkplaats noemen waar autoreparaties worden gedaan een misschien noemen ze het wel een garage of zo.

of misschien hier!

http://www.regio-link.nl/doe-het-zelf-garage-bleijerheide

ik weet niet hoor misschien een soort van optie?

Link naar reactie

Oooh jaa een garage is dat maar weet je ook dat de mannetjes daar 60 a 80 euro t uur vragen ,en tjaa dat voor n geluidje te achterhalen vind ik toch een beetje te gek ,zeker omdat ik er zo geen last van heb, misschien vinden ze het direct maar voor t zelfde geld moeten ze ook gaan zoeken,is jammer in men oude woning had ik een smeer put daar had ik dan wel eens onder de auto kunnen kijken

Link naar reactie

Oooh jaa een garage is dat maar weet je ook dat de mannetjes daar 60 a 80 euro t uur vragen

Heb je naar Sanders link gekeken? Da's van een 'doe het zelf garage' bij je in de buurt: daar kan je voor hooguit een paar tientjes een brug huren, en zelf een 'inspectieronde' doen...

Link naar reactie

ik heb het gevoel dat tommy niet zo kijkerig is?

maar ja als je er geen last van hebt dan kun je best doorrijden nietwaar,als je langs de kant vd weg stil komt te staan omdat hetgeen wat zo bonkte nu eindelijk losgebroken is en misschien nog wel meer ook kapot gemaakt heeft kun je altijd nog verder zien.

eigenlijk had je ook niet hoeven vragen of wij misschien tips hadden want je hebt er eigenlijk geen last van.

:blink:

• Like 1
Link naar reactie

Ik sta er ook een beetje van te kijken.

Sommige mensen denken kennelijk dat een topic openen en daar een antwoord uit te proberen te destilleren ook gelijk het probleem oplost

<_<

Het lijkt me iig een opsteker voor de raad van wie je iig géén gebruikte auto moet kopen :lol:

Link naar reactie

Haha wat een vertrouwen nou mannen ik ben vandaag bij een kennis effe oP de smeerput geweest , maar omdat het geluid niet altijd aanwezig is is het moeilijk uitzoeken wat het nu is,we hebbe m op de handrem gezet en toen geprobeert t geluid te forseren door met de koppeling wat te spelen ,maarja zonder resultaat -_- ,volgende week laat ik d r n monteur van bmw na kijken ,welke al vaker aan men broertjes E46 heeft gesleutelt hoop dat deze man me meer kunnen vertellen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in