Ga naar inhoud

M-stuur met bediening

TJ Tom

Aanbevolen berichten

Aangezien een zoektocht op het forum mij geen verdere informatie kon verschaffen vraag ik het hier maar even. Op Ebay zie ik vaak sportsturen en M-sturen voorbij komen en de verleiding is vaak groot aangezien ik nog met een hoepel rond rij. Nu kwam ik gisteren echter een sportstuur of M-stuur tegen (volgens mij zie ik blauwe stiksels) met volume controls en richtingsaanwijzers?

Het gaat om dit stuur specifiek (met airbag) voor een kleine €300.

xe0arm.png

http://www.ebay.nl/i...=item2323922e2c

Aangezien er E46/E39 en Z3 bij staat vermoed ik dat het stuur uit een E46 komt maar ook op een Z3 past. Bij mijn weten bestond er geen optie voor stuur controls op een M-stuur voor de Z3? In ieder geval, ik vroeg me af of dit stuur daadwerkelijk op een Z3 past, meer specifiek het 1.9L model uit '96. Zoja, met wat voor soort radio kan het stuur overweg? Is dit een soort universele besturing of model specifiek?

Misschien dat er mensen zijn die deze stap al genomen hebben, een link naar een thread van iemand met gebruikerservaringen is ook goed!

Tom

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie

is de bekabeling een probleem of kan dit (relatief) eenvoudig opgelost worden?

De bekabeling is er simpelweg niet, plus de standaard head units voor de Z3 (prefacelift sowieso) ondersteunen geen bediening-op-afstand.

Mijn lekenverstand zegt dat inbouw een hele operatie is: je hebt dan ook MINSTENS de kabels/stekkers/sleepring én head unit uit een E39 nodig om de boel aan de praat te krijgen. En of dat allemaal in/achter een Z3-dashboard past?

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.