Ga naar inhoud

Ervaringen Beisan Rattle Kit

Gast Dave530

Aanbevolen berichten

• Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zit ook een beetje te twijfelen of ik preventief eea moet vervangen. Ik verwacht dat in die regio bij mijn motor er wellicht eea los gaat komen van de winter ofzo, dus bespaart dat veel werk als ik dit klusje tegelijkertijd meeneem.

Ik ben er nog steeds niet uit of ik wat vanosrattle heb: bij normaal stationair en 300tpm onbelast hoor ik niets (dus niet de reguliere symptomen), maar ik heb wel filmpjes van mij bumpercam die bij sterk accelereren rond de 3000 toeren wat geratel/getik laten horen. Ik weet niet of het normaal is dat het olieventiel/relais dan geluid maakt. In de cockpit hoor je dan overigens niets.

Link naar reactie

het geluid van een dergelijke "bumpercam"lijkt mij nu niet iets waar je echt op kunt horen wat er gebeurd.

misschien kun je dan beter eens op een rollenbank en dan even luisteren.

maak je die boel toch los binnenkort,tja dan zou ik voor dat geld die dingen ook even aanpakken.

Link naar reactie

Ik heb de afdichtingen van de Vanos ca 2 jaar geleden vervangen.

Er was een gezamenlijke inkoop gestart.

Ruud heeft ze ingebouwd.

Was wat de gedachte. De oude vanos afdichtingen kunnen verdrogen/ verteren(door de oude olie) en daardoor kan de vanos schokkerig gaan werken.

Ik heb de ringen "preventief "vervangen. Onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.

Mijn Zet heeft een ultra lage km stand. De ringen zijn bij 35 k km vervangen.

Bij mij waren de ringen niet echt uitgehard. Dus geen merkbare verandering. Wel is het zo dat er weer een paar jaar tegenkan.......

Link naar reactie

Ik heb zelf bij mijn 330 de seals en anti rattle vervangen en voor een aantal andere alleen de seals. De ringen heb ik gedaan omdat het zaakje toch uit mekaar moest. De seals waren echt nodig want de zuigertjes hadden zoveel speling dat de seals echt niet meer afdichten. Ook bij de anderen alleen maar positieve reacties dat de auto merkbaar mooier en beter rijdt. Bij mijn auto was de km stand 98000 ! Heb er een filmpje van waarop je duidelijk ziet hoeveel speling de zuigers hebben, wil dit wel hier plaatsen bij interesse en als ik weer bij mijn pc kan over een paar daagjes. Zit nog in een kleine verbouwing :-)

aangepast door bmweetje3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in