Ga naar inhoud

ABS pomp (niet ECU!) defect


aubrey

Aanbevolen berichten

hallo, ben vandaag met mijn Z3 coupe 2.8 naar de BMW garage om een de coupe uit telaten lezen want

mijn ABS en ASC lampjes branden.

ik dacht zelf (dat hoopte ik) dat mijn ABS sensoren of de stekker verbinding slecht waren, maar...

ze vertelden mij "de ABS pomp (artnr:34 51 6 756 287) defect is.

dus, wat gaat dat kosten :unsure:

:thumbup: € 1144,00 bruto

heeft één van jullie dit al eens mee gemaakt?

of heeft iemand een ABS pomp liggen of weet er één tekoop?!

ik zie jullie antwoorden graag.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heeft één van jullie dit al eens mee gemaakt?

kan je alleen maar bevestigen dat dit een vaker voorkomend euvel is... op mn vorige 3.0: vervangen, op de huidige :thumbup: : vervangen. Over de prijs of een vervangend onderdeel kan ik je niets zinnigs melden, misschien even een PM naar Roodkapje?

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem al eens gehad bij mijn (ex) Coupe. Het is redelijk eenvoudig op te lossen middels de ABS computer te vervangen (de pomp is meestal nog gewoon werkend).

Qua kosten valt het ook allemaal wel mee hoor aangezien ik bij Rhenoy (hebben zeer veel BMW onderdelen) voor zo'n 200 Euro een complete ABS pomp heb gehaald incl. de computer ! Hij is dan weliswaar gebruikt maar ze geven er toch gewoon 3mnd garantie op !

Hier de contact info :

Rhenoy Autodemontage bv.

Holweistraat 10 ARN / Stiba logo.

4181 CC Waardenburg.

tel: (0418) 65 74 74.

fax: (0418) 65 74 75.

autodemontage@rhenoy.nl

Succes :thumbup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
hallo, ben vandaag met mijn Z3 coupe 2.8 naar de BMW garage om een de coupe uit telaten lezen want

mijn ABS en ASC lampjes branden.

ik dacht zelf (dat hoopte ik) dat mijn ABS sensoren of de stekker verbinding slecht waren, maar...

ze vertelden mij "de ABS pomp (artnr:34 51 6 756 287) defect is.

dus, wat gaat dat kosten :newblush:

:surprise: € 1144,00 bruto

heeft één van jullie dit al eens mee gemaakt?

of heeft iemand een ABS pomp liggen of weet er één tekoop?!

ik zie jullie antwoorden graag.

Klopt heb ik ook gehad.( Z3 2.8.)Echter destijds bypass gemaakt in het ABS brein,oxidatie ontstaan door condens van aircoslang die overheen loopt.Opgave 2007 was toen €800.=
Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Ook bij mij gaan heel af en toe de lampjes van de ABS branden en moet ik deze melding laten resetten. Ik lees heel veel topics en oplossingen over het vervangen en reviseren van de electronica rondom het ABS/DSC systeem in de Z3 maar mijn BMW dealer geeft na het uitlezen aan dat het bij mijn Z3 1.9 uit 2000 aan de ABS pomp zelf ligt en NIET aan de electronica. De kosten voor een reparatie bedragen ongeveer 1400 euro. Ik kan de diagnose van de dealer dus bijna niet geloven omdat ik helemaal niets kan vinden over ervaringen met een revisie van de hydraulische pomp e.d. want alle oplossingen en problemen gaan over de electronica. Mocht het toch aan de electronica liggen, dan is een revisie natuurlijk veel goedkoper dan een nieuwe hydraulische pomp. Alle oplossingen en klachten die ik vind gaan over wielsensoren en de ECU's. Kan het zijn dat mijn dealer zicht vergist door het verkeerd interpreteren van de uitgelezen codes en is het volgens jullie eigenlijk altijd de electronica of komt het toch wel eens voor dat de pomp zelf defect is? Weet iemand in Limburg een kenner op Z3 gebied die hier misschien wat licht in de duisternis kan gooien want ik word langzaam gek.

aangepast door Ruud_19
Verplaatst ivm soortgelijke topic
Link naar reactie

...maar mijn BMW dealer geeft na het uitlezen aan dat het bij mijn Z3 1.9 uit 2000 aan de ABS pomp zelf ligt en NIET aan de electronica. De kosten voor een reparatie bedragen ongeveer 1400 euro...

Pomp en eletronica zijn min of meer één geheel, zie hier en hier voor tekeningen, onderdeelnummers en prijzen. Ik vermoed dat je dealer inderdaad hetzelfde bedoelt als de info die je zelf al online gevonden had.

De prijzen uit de linkjes zijn niet 100% accuraat, maar wél een goede indicatie. En ja, goedkoop is anders... <_<

Helaas heb ik geen tips voor een betrouwbare-garagist-in-het-zuiden, maar het vooruitzicht van zo'n dure reparatie rechtvaardigt misschien een bezoekje aan Reeuwijk? Kost je een paar uur en een litertje of wat aan benzine, maar dan weet je wél waar je aan toe bent!

Als het inderdaad de hydro-unit is, dan heb je naast de revisie-optie, nog een ander (maar riskanter) alternatief: een gebruikt onderdeel op de kop tikken.

Op eBay kom ik de units tegen voor relatief lage bedragen, als je iemand hebt die de inbouw 'voor weinig' kan doen is dat misschien nog een alternatief...

Link naar reactie

Als het inderdaad de hydro-unit is, dan heb je naast de revisie-optie, nog een ander (maar riskanter) alternatief: een gebruikt onderdeel op de kop tikken.

Op eBay kom ik de units tegen voor relatief lage bedragen, als je iemand hebt die de inbouw 'voor weinig' kan doen is dat misschien nog een alternatief...

Welke revisie optie? Ik wil graag weten of en waar ik tegen welke prijs (ongeveer) de hydro unit kan laten reviseren. Dan heb ik in ieder geval een keuze tussen nieuw via dealer of revisie van de HYDRO unit (en niet de ECU).

aangepast door BerryWijnen
Link naar reactie

Ik denk dat pim die gasten uit de link van sander bedoelt

Exact... Er is een handjevol bedrijven dat dit soort klussen aan kan, die uit de link van Sander is er een.

Verwijzingen zijn zo te vinden als je het forum doorzoekt op ABS/revisie.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb nu eindelijk duidelijkheid. De conclusie werd bevestigd door een Z3 liefhebber en BWM service dealer bij ons in de buurt. Inderdaad mechanisch probleem. Balen.... Begrijpelijk dat de dealer gewoon volgens protocol van BWM alleen de unit compleet (incl ECU) wil vervangen maar dat gaat mij te ver. De service dealer gaf aan dat deze klacht toch wel vaker voorkomt en dat zij deze dan vervangen door een gebruikte ABS pomp. Dat gaat vaak goed als de herkomst van de pomp betrouwbaar is. Zij hebben daar hun contacten voor en we wachten nu op een betrouwbare ' donor pomp'. Ik hoop dat we dan voor een redelijk bedrag klaar zijn.

Link naar reactie

Ik zou persoonlijk even contact opnemen met Roodkapje, deze heeft die pompen als het goed is op voorraad.

Als ik me niet vergis heeft hij gereviseerde versies, wat inhoudt dat deze na gebruik volledig nagekeken zijn en de slijtageonderdelen vervangen zijn.

Dit is dus eigenlijk gewoon nieuw, tegen een veel betere prijs!

Anders kun je ook even contact opnemen met: http://www.ecu-tronic.nl/absa.html zij reviseren jouw huidige pomp.

Link naar reactie

@Gsusivo, ik heb laatst met zo'n bedrijf in Almelo gebeld maar die beperking zich tot de ECU revisie. Ik heb het bedrijf dat je voorstelde even een mailtje gestuurd. De uitkomst zal ik hier posten.

Ik zal ook even contact opnemen met Roodkapje.

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Anders kun je ook even contact opnemen met: http://www.ecu-tronic.nl/absa.html zij reviseren jouw huidige pomp.

Ik heb dit bedrijf aangeschreven maar ook zij reviseren net als alle anderen allen de electronica en niet de mechanica. Ik heb mijn hoop nu (deels) op Roodkapje gevestigd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.