Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Nope, dakmodule van Xcarstyle al wel...

Ik heb hem nu vooral gekocht voor "Komfortblinken", "Auffindbelichten" en "Notwarnblinken". Ik twijfel nog een beetje over of ik de rest (zoals dagrijverlichting) zal inschakelen of niet ...

Link naar reactie

al dat soort opties, zoals dak openen etc en dacht ook de lichten kan je toch ook dmv coding doen (met bijv NCS expert)? heb er al het e.e.a. over gelezen en gekeken op youtube, maar nog niet geprobeerd ( komende winter eens kijken).

Link naar reactie

hebben : check

mee om kunnen gaan : wordt aan gewerkt :sHa_biggrin2: ( de youtube filmpjes, en de diverse topic die ik gelezen heb zullen vast een hoop helpen).

want volgens mij vangt zo'n module alleen maar een bep signaal af van een module en zet dat om in een commando wat meestal de module zelf ook al zou moeten kunnen. de paar topics die ik heb gezien, kan je dus ook de kap openen tijdens rijden en ook het openen met de sleutel op afstand in programmeren. iig deze winter wil ik er eens induiken, het ziet er op youtube niet uit als heel erg hocuspocus, maar eerder wat handigheid met de programmatuur.

Link naar reactie

Ik dacht dat er qua coderen een verschil zat tussen de facelift en pré facelift qua mogelijkheden.

Ik heb Dis en SSS op een laptop staan, in SSS kan ik diverse optie's aanvinken en coderen naar mijn Z4 Prfacelift, maar ze worden niet over genomen ( eentje is bijv comfortblinker)

Los daarvan zou ik nml graag me spiegels automatisch willen laten opklappen ( optie is nu electrisch handmatig) en evt rechterspiegel naar beneden toe met achteruitrijden ( optie die de e46 wel heeft), maar deze in SSS nog niet kunnen vinden en ook niet kunnen vinden of dat met NCS Expert wel lukt.

Of zit er nog veel verschil tussen de verschillende soorten codeersoftware??

Link naar reactie

Heb de Xcarstyle module er ook in zitten. Met name voor de dagrijverlichting. Met een paar Chinese leds in z'n snuit val de Z4 tenminste op in een half duister bos of bij het ronden van wat haarspeldbochten in het Sauerland. Wel een prettig idee, vond ik.

Komfortblinker functie is ook prettig. De rest van de functies heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Link naar reactie

Ik dacht dat er qua coderen een verschil zat tussen de facelift en pré facelift qua mogelijkheden.

Ik heb Dis en SSS op een laptop staan, in SSS kan ik diverse optie's aanvinken en coderen naar mijn Z4 Prfacelift, maar ze worden niet over genomen ( eentje is bijv comfortblinker)

Los daarvan zou ik nml graag me spiegels automatisch willen laten opklappen ( optie is nu electrisch handmatig) en evt rechterspiegel naar beneden toe met achteruitrijden ( optie die de e46 wel heeft), maar deze in SSS nog niet kunnen vinden en ook niet kunnen vinden of dat met NCS Expert wel lukt.

Of zit er nog veel verschil tussen de verschillende soorten codeersoftware??

Dis en sss werken juist heel slecht bij mij, ik ga daarom ook met Ncs aan de slag. Of je automatisch opklappen etc kan instellen weet ik niet, is ook niet iets wat ik perse wil.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja 108's zijn mooi inderdaad, maar wel een "risico". Die van Jeroen hadden er toch ook echt veel last van, ondanks dat de Z4 in een afgesloten garage sliep en er bij de levering van de Z4 nog een nieuwe velg op is gekomen ... Deze velg is - dus anders dan sommige andere onderdelen - nooit als verbeterde versie geleverd.

Link naar reactie

Zelf heb ik ze ook en ze zijn nog in topconditie, echt als nieuw. Waar het vaak misgaat is dat men de rand gaat spuiten ipv polijsten of powdercoaten. Dan kan er echt lelijke oxidatie ontstaan...

PS. de mijne zijn in 2012 onderhanden genomen en in de winter zitten er andere velgen op de auto. Helpt wel om ze mooi te houden :rolleyes:

aangepast door Partagas
Link naar reactie

^heeft daar niet veel mee te maken, originelen zonder spuiten gaan ook oxideren. heeft meer met beschadigingetjes te maken waardoor er onder de blanke lak vuil en vocht kan komen, ook het 2delige helpt niet meer omdat onder de rand van het hart er ook vuil kan gaan nestellen etc.

Link naar reactie

^Dan nog... Als je ze 'professioneel' laat opknappen blijven ze mooi. Mijn ervaring althans. Bij poedercoaten worden ze vaak ietjes donkerder maar dat valt nauwelijks op.

Rutten in Tegelen is trouwens een goed bedrijf voor het herstellen van beschadigde velgen of gewoon poedercoaten.

Link naar reactie

Waar het vaak misgaat is dat men de rand gaat spuiten ipv polijsten of powdercoaten. Dan kan er echt lelijke oxidatie ontstaan...

Spuiten is geen enkel probleem als de juiste materialen maar gebruikt worden.

  • Like 1
Link naar reactie

Ze zijn niet nieuw, maar lijken het wel....

Slechts op één velg een kleine boorduurschade.

De ZZZZ komt alleen met mooi weer naar buiten, ik was hem handmatig zonder hoge druk spuit, dus ik hoop dat ze lang mooi blijven. Zo niet dan maar peodercoaten o.i.d.

@ Partagas: bedankt voor het uploaden, ik kreeg het gisteren niet voor elkaar, ligt aan mij....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.