Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Aangeschaft om de kapotte gordelgeleider te verhullen. Een veel voorkomend probleem bij de Z3 roadster.

Gaan per set van 2 en verkrijgbaar in zwart geanodiseerd aluminium en blank geborsteld aluminium met Z3 logo.

Bestellen via Paypal gaat erg simpel en een goede week later heb je ze in huis.

Z3beltfixclips1_zpsf15b342a.jpg

z3beltfixclips2_zps09504203.jpg

Scheelt een hoop werk ook !!!

Link naar reactie

Één van m'n 'nieuwe' Styling 68 velgen had een minuscuul slagje: niet schokkend, maar nét genoeg voor een irritante vibratie rond de 100km/u.

Na een half jaar eBay in de gaten houden kwam er eindelijk een losse velg langs voor de juiste prijs; met een breedset moet je maar net hopen dat iemand de juiste velg kapot rijdt...

De verkoper verdient bonuspunten voor de verpakking: eerst de hele velg in de plakfolie, dan rondom twee lagen(!) karton, dan bubblewrap en twee lagen plastic ter afsluiting. :blink:

De inspecteurs waren weer in hun sas:

10629846_679301788853355_527511886925483

10968564_679301795520021_921030992714460

Monteren zal een voorjaarsklus worden, eens kijken welk excuus ik dan weer kan verzinnen voor een bezoek aan het sprookjesbos... :)

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Nou ik zou nog ergens op terugkomen bij deze.

Wat heb ik gekocht voor de ZZZZ een nieuwe garage euh wat zeg ik twee garage's :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Benzine BP ULTIMATE voor 1,69 euro en 32 liter, klein kut tankje, om de 300 km de lul en het was waterkoud.

Link naar reactie

Nieuwe slang voor mijn Z3 1.9 Kosten: het formidable bedrag van € 13,44 :lol:

Op de bovenste foto is te zien, waar die zit.

Doordat de 2 klemmetjes aan de ventielzijde waren afgebroken was deze slang losgeschoten. Het gevolg was een "Maserati" uitlaat geluid gedurende de eerste paar honderd meter rijden na een koude start. Daarna was dat geluid weer verdwenen. Toren ik mijn gebruikelijk "Brrok" inspectie (bandenspanning, remvloeistof, ruitenwisservloeistof, oliepeil en koelvloeistof) deed, zag ik dit bij toeval. Slang provisorisch met wat tape bevestigd en het het uitlaatgeluid was weer normaal.

Heeft iemand een idee waar deze slang van luchtpomp naar ventiel voor dient. Mijn kennis van motortechniek is helaas zeer beperkt.

slang_zpsrrvxvhpb.jpg

slang2_zpsdcs2dswg.jpg

Link naar reactie

Das denk ik de klep die regelt dat er extra lucht in de uitlaat wordt gepompt om de katalysator sneller op temperatuur te krijgen.

Dus een emissiemaatregel.

Ook logisch dat je de dan eerste paar honderd meter geluid hoorde; je had dan een open uitlaat.

Link naar reactie

Nieuw stuur:
1XNuJK.jpg


Nieuwe versnellingspookknop en console en houder voor de iPhone 6+:
yR5o75.jpg


En winterbanden, maar dat is niet echt te zien. Ze zijn zwart en rond. Maar wel van een goed merk en type, ze rijden perfect: Goodyear Ultragrip Performance.

P6WsLI.jpg

aangepast door 2.5si
Drie opvolgende berichten samengevoegd: scheelt ruimte
Link naar reactie

Een nieuwe derde remlicht besteld (witte), die er nu op zit is het bekende hoekje afgebroken.

En aangezien de kofferdeksel gespoten word, dan direct maar vernieuwen.

Kun je je nu nog beroepen op SI B63 05 03?

Link naar reactie

Stuur gekocht bij leder-lenkrad.de. Kostte 140 euro, tegen inruil van het oude zwaar versleten stuur.

Vele sturen op voorraad, maar ook maatwerk mogelijk.

Het zelf vervangen is trouwens goed te doen

Link naar reactie

Mij hebben de How-to's, onder andere hier op het forum te vinden, in ieder geval heel goed geholpen.

En de accu loskoppelen wordt in iedere how-to flink benadrukt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.