Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Ik zou niet zo ver gaan en het 'mooie' handel noemen :ph34r:

en ik zou er eerlijk gezegd ook niet al te veel op het forum over praten.

Ach kijk eens even op MP ik ben niet de enige hoor.

En trouwens voor zover ik weet kun je de dvd,s van de dealer ook eenvoudig kopieeren en dat weten ze best dus eigen schuld hoor!

Heel internet staat vol met goeiekopere navi dvd,s

Link naar reactie

Ja dat weet ik wel. En je kan ze gewoon downloaden als je een beetje kan googelen wat nog goedkoper is etc. Maar als je dat doet is dat een individuele actie.

Echter via dit forum worden ook wel eens ritten georganiseerd die of goodies krijgen van bmw dealers of bij een bmw dealer starten.

Als er dan via zo'n forum in topics rondgaat waar je dit en dat kan krijgen en dat het spul dus actief onderhands verhandeld wordt via zo'n forum, dan kan ik me niet voorstellen dat daar een bevorderlijke kan aan zit vanuit dat oogpunt. Ze kunnen nu gewoon meelezen hoor.

Dus dat kan je dan beter via pb doen of helemaal niet via het forum. Mogelijkheden genoeg.

Ik wil niet roomser dan de paus spelen want ik weet als geen ander waar abraham de mosterd haalt, maar er kan dus een hele negatieve kant aan zitten die andere mensen raakt als je het niet buiten het forum houdt.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Daar heb ik zeker ervaring mee, na de eerste keer direct weer verkocht. Doordat de magnetische rand op de lak druk en door de wind gaat schuiven kreeg ik allemaal lichte krassen. Gelukkig door te polijsten werden de krassen weer verwijdert. Iedere hoes geeft nou eenmaal lichte krassen. Er is maar 1 goede oplossing voor een cabrio in de winter; De garage!

Link naar reactie

Ik heb me me nog steeds niet goed voorgesteld op het forum, want ben nog steeds te druk met dingen voor de ZZZZ te kopen... :sFun_whistle:

Dus heb nu een hoes voor binnen (carstyle binnen normaal), nieuwe voorschijven (brembo) en blokken(ferrodo) en sensor(bosch).

Tevens zijn de wielen van de gebladderde lak ontdaan en gepolijst en zijn er nieuwe asafdekkapjes ( :P) besteld.

Nu alleen nog monteren... :wink:

aangepast door Lmario
Link naar reactie

^ ziet er mooi uit, weer als nieuw, quanta Costa aangezien mijn bumpertje, estoril blue ook wel zo'n beurtje zou kunnen gebruiken, met name de onderkant is nogal beschadigd vanwege de diverse drempeltjes in dit k#tland......

Link naar reactie

@Pampus, er was schade aan gereden daarvoor hebben ze 475 euro in rekening gebracht die wij gelukkig niet hoefden te betalen. (daarmee werd alleen de llinker voorkant hersteld, de rest van de bumper niet)

Met een paar (hint hint) honderdjes extra werden beide bumpers bij wijze van mats opnieuw gespoten.

Ik denk dat je bij een beun op 250 per bumper moet rekenen en bij de echte vakman 4 a 500?

Je ziet nog wel kleurverschil dus ik moet denk ik een keer polijsten of zo, maar daar moet ik mij nog in verdiepen

Daarnaast ga ik nog even terug want het linker deel is niet helemaal naar wens gerepareerd

Link naar reactie

Koekjestrommel_open.jpg

Ik had een tijde geleden al een m3 oliefilterhuis op de kop getikt. Daar zit een thermostaat die een uitgang regelt. Dit is een speciale adapter daarvoor zodat je er een AN koppeling op aan kan sluiten :)

Maar ja, op dat oliefilterhuis zitten weer minder aansluitingen voor sensoren/vanos dan standaard, en ook nog in andere maten, dus ik ben er nog niet helemaal :lol:

Link naar reactie

Haha je gaat het weer ingewikkeld maken Guido ? Wat is het voordeel van deze mod ?

Oliekoeler?

Nou dan wordt je olie gekoeld. Als dat nodig is (er zit een thermostaat in).

Beter voor je motor als je 'm langdurig zwaar gaat belasten.

Link naar reactie

Nee, er komt een heel nieuw oliefilterhuis op van een m3.

Dat ziet er zo uit:

filterhuisgestraald.jpg

Volgens mij had ik die al een keer gepost.

Daar zit dus een thermostaat in met een uitgang naar een oliekoeler. Maar omdat ik geen bmw oliekoeler wil met bmw koelslangen (die slangen kosten 250 euro....) heb ik dus dit adaptertje nodig.

Het enige euvel is dat ik niet helemaal zeker weet of het oliefilterhuis er in 1x af gaat. Anders moet de supercharger eraf.... <_<:blink:

Het is eigenlijk een beetje een lange baan projectje (ik heb dat filterhuis al een half jaartje). Ik ben met meerdere dingen aan het klooien.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Betrouwbaarheid, levensduur bij zwaar gebruik.

Ik ben niet echt een circuitjunkie dus in die zin vraag ik geeneens zo heel veel continue belasting van de motor, maar ik wil in de toekomst wellicht wel zo nu en dan naar Assen voor vrij rijden sessie. Dat lijkt me leuk. En dan is dit denk ik een verstandige mod.

Ook zit op dit oliefilterhuis standaard een hydraulische riemspanner voor de multiriem (oliefilterhuis heb ik gebruikt gekocht, en deze zat er gelukkig nog op). Die dempt trillingen beter dan de standaard veerspanner.

Ik geloof dat de hydraulische spanner nu ook standaarduitrusting is (conventionele riemspanners met veer van BMW zijn niet meer leverbaar volgens realoem), dus die past ook op het standaard oliefilterhuis. Kost geloof ik 200 euro oid. Kennelijk vind bmw dat een betere oplossing.

De simpele/conventionele riemspanners zijn nog wel aftermarket te krijgen (50 euro oid) maar da's dus niet OEM.

Als ik het tzt ga inbouwen zie je het allemaal wel op z'n plek vallen in m'n topic. Maar dat kan nog wel even duren, want er zijn nog een paar andere rariteiten die ik moet oplossen. Zo is de banjobout op de vanos-olieslang een m14 bout, maar in dit oliefilterhuis zitten alleen M12 gaten. Zat soort geneuzel :P

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ha Guido, was je er nou zo vroeg uit of zo laat in? Heb overigens je posts met veel belangstelling gelezen en kan niet wachten op deze mod.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.