Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

BMW Felgenaufkleber 58 mm in der ungeöffneten Originalverpackung (ja sorry jongens, ik vind dat ze dat toch maar mooi uitdrukken in het Duits):

1000x1000.jpg

Link naar reactie

hmm ik houd het denk ik toch maar bij origineel wat remmerij betreft,misschien een uitstapje naar EBC maar iets anders heb ik vroegah al eens geprobeerd en van geleerd.

Het is maar net waar je het voor gebruikt. De EBC Yellowstuff pads kunnen beter tegen hoge temperaturen. De standaard blokken smelten bij enthousiast gebruik en geven enorm veel remstof af. Pagid (http://www.pagidracing.com) en PFC (http://www.performancefriction.com) zijn erg goede merken maar deze zijn een stuk duurder en meer voor circuitautos gemaakt. Dus zonder compromis voor comfort; piepende remmen en een stevige initiele bite. Mijn EBC blokken hebben nog een lineaire opbouw van remkracht.

Pagid wordt veel gebruikt door Porsche 911 GT3 rijders die een betere pad willen dan de standaard Porsche blokken.

aangepast door glnk
Link naar reactie

ik denk ook dat een setje ebc blokken prima is ,maar wat schijven betreft ben ik een beetje voorzichtig geworden door meerdere malen een slechte koop te hebben gedaan.

oa zimmerman schijven heb ik problemen mee gehad,met origineel nog nooit .

maar de ebc schijven zien er ook wel goed uit.

Link naar reactie

voor een normale remschijf €116 pst

voor de doorgeponste €192 pst

voor een e86

ik kan niet zien wat het evt merk is van die schijven.

bij de dealert.

wel erg goeiekoop btw die ate schijfjes van jou,op het net zie ik ze zo snel even niet voor zo weinig.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Ik heb nog wel facturen van de BMW dealer (De Beier):

Remblokken vooras: 107,74

Remblokken achteras: 73,82

Remschijven vooras: 197,20

Remschijven achteras: onbekend (misschien waren het nog de originele onder mijn auto)

Mijn remschijven voor waren nog maar 35.000km oud maar heb ze voor het gemak maar vervangen. Er zat nog 2mm op :)

Voor het bedrag dat de dealer rekent voor de standaard remblokken heb je ook EBC Yellowstuff (iets goedkoper zelfs). Ik schat deze blokken toch wel iets beter in dan het standaard spul (waarschijnlijk van Bosch).

aangepast door glnk
Link naar reactie

dat ziet er niet best uit!

tja als je vaker op het circuit gaat rijden moet je idd wel iets beters hebben.

daarom vroeg ik mij af of het wijs was om van die ate schijfjes te plaatsen,zeker wanneer je wilt racen of circuitrijden.

Link naar reactie

dat ziet er niet best uit!

tja als je vaker op het circuit gaat rijden moet je idd wel iets beters hebben.

daarom vroeg ik mij af of het wijs was om van die ate schijfjes te plaatsen,zeker wanneer je wilt racen of circuitrijden.

De Ate schijven houden zich goed, althans de Ate schijven die er al onder zaten. Geen barsten of andere vormen van abuse te zien. Gedrillde schijven had gekunt maar die zijn eigenlijk fragieler dan normale schijven (ze barsten) en daarnaast zijn ze duurder (waarschijnlijk door de extra machine handeling).

Link naar reactie

3eudmM.jpg

Hardtop opgehaald, 180km Duitsland in, weer mooi wat hogere snelheden kunnen rijden, alles leek ok te zijn maar ... Jawel de 2 kleine kapjes aan binnenzijde konden ze niet meer vinden.... Helaas. De prijs iets aangepast en op mijn wagen gemonteerd en weer terug geknald. Toch misstaat zo'n rode kap niet.

Roodkapje is er niks bij. Na de vakantie maar laten spuiten in de auto kleur A08 want er is maar een echt Roodkapje

aangepast door rene1969
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.