Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Rotrex-kit gekocht voor de z3 qp. Wordt het winterproject, ik ga voor stage 2 inclusief andere injectoren. Uitlaat heb ik al compleet, hoog vermogen wordt verwacht, maar hoop vooral op bergen koppel.

Link naar reactie

Rotrex-kit gekocht voor de z3 qp. Wordt het winterproject, ik ga voor stage 2 inclusief andere injectoren. Uitlaat heb ik al compleet, hoog vermogen wordt verwacht, maar hoop vooral op bergen koppel.

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt...misschien nog wat voor komende winter ;)

Link naar reactie

Rotrex-kit gekocht voor de z3 qp. Wordt het winterproject, ik ga voor stage 2 inclusief andere injectoren. Uitlaat heb ik al compleet, hoog vermogen wordt verwacht, maar hoop vooral op bergen koppel.

Die set Van 190 naar 270 pk? Dat ga je goed merken, koop je die set in Nederland?

Link naar reactie

Gebruikt gekocht ;) maar ik ken de auto waar hij ingebouwd zat.

Inbouw (ookal is het al te moeilijk) laat ik door Paul Vlasblom doen, dat is toch wel de Rotrex/BMW-man in Nederland. Dit setje is daar oorspronkelijk ook van afkomstig en ik ken Paul al eventjes. Zeker met de andere injectoren en een goede afstelling verwacht ik misschien nog wel iets meer als 270pk (heb ook al complete uitlaat geoptimaliseerd), al is max pk's niet het doel. Wil vooral meer koppel.

Link naar reactie

Gebruikt gekocht ;) maar ik ken de auto waar hij ingebouwd zat.

Inbouw (ookal is het al te moeilijk) laat ik door Paul Vlasblom doen, dat is toch wel de Rotrex/BMW-man in Nederland. Dit setje is daar oorspronkelijk ook van afkomstig en ik ken Paul al eventjes. Zeker met de andere injectoren en een goede afstelling verwacht ik misschien nog wel iets meer als 270pk (heb ook al complete uitlaat geoptimaliseerd), al is max pk's niet het doel. Wil vooral meer koppel.

Klinkt goed, ik heb met de compressorset nu 380Nm+ gekregen, ik heb wel gehoord dat dat 2.8 blok veel kan hebben dus dat komt zeker goed, van roodkapje begrepen dat je ook je differentieel kunt aanpakken door een andere verhouding te kiezen, je hebt dan minder top maar de sprint naar 100 gaat nog sneller.

Link naar reactie

je hebt dan minder top maar de sprint naar 100 gaat nog sneller.

Hangt er een beetje vanaf.

Als je veel koppel hebt dan wordt je eerste versnelling onbruikbaar, zeker als ie ook korter wordt.

En je haalt de 100 niet meer met de 2, dus dat is voor sec de 0-100 sprint .

Maar je loopt idd wel sneller door de versnellingen heen.

Maar echt snelle/krachtige auto's (Ferraris, corvettes etc), hebben vaak een 1 die tot de 100 doorloopt

Link naar reactie

Van het weekend merkte ik dat de achterbak erg vochtig was, de binnenvoering er uit getrokken en de bak aan de linkerkant stond half vol water.

Leeg gemaakt, tuinslang er op en het water kwam via de rits van het ruitje en de afdichting tussen de kap en de auto door naar binnen.

Het lekken door de rits komt omdat het rubber randje wat het stof van de kap moet vasthouden stuk is, het water van de achterruit loopt dan tussen het stof door je auto in en daarna via de kabeldoorvoer in de achterbak.

Ik heb nu dus nog niks gekocht, maar morgenavond heb ik, of een nieuw ruitje en rand afdichting, of een nieuwe kap.

Even afwachten wat Martijn Memelink er morgen van vindt.

Link naar reactie
  • Administrator

^Jeetje dan heb je straks net een nieuwe softtop en dan gaat de hardtop er weer op ... Zou je dan niet liever wachten met een nieuwe kap tot het voorjaar Marco?

En als je een neiuwe kap nodig hebt: ik zou zo'n mooie blauwe nemen in plaats van een zwarte. :thumbup:

Link naar reactie

Naast de het andere interieur is daar nog bij gekomen:

-Nieuwe raamgeleiders

-Nieuwe spiegelvoetjes aus Deutschland

-Schakelaar voor de stoelverwarming van de "nieuwe" stoelen

-Relais voor de schakelaar

-Wintervelgjes met bandjes

Ik hoop zondag a.s. met de rit wat foto`s te maken van het eindresultaat van het andere interieur

Ik wil bij deze dan ook iedereen bedanken die mij van advies heeft voorzien, zee handig zo`n informatiebron als het forum n zijn leden

Hulde en dank!

Link naar reactie

^Jeetje dan heb je straks net een nieuwe softtop en dan gaat de hardtop er weer op ... Zou je dan niet liever wachten met een nieuwe kap tot het voorjaar Marco?

En als je een neiuwe kap nodig hebt: ik zou zo'n mooie blauwe nemen in plaats van een zwarte. :thumbup:

Heel goed gezien Maurits :thumbup:

Ik heb met Martijn Memelink afgesproken idd na de winter de kap pas te vervangen, voor nu kan ik de rits van het ruitje dichtkitten zodat ie, totdat de winterpet er op gaat, waterdicht is.

De kap is volgens Martijn de originele vanaf fabriek kap, en dus 16 jaar oud, :clapping:

Hij begint aan de binnenkant slijtplekken te krijgen die opeens kunnen openscheuren, dus een ruitje vervangen is geen optie meer.

Volgend jaar komt er een Z8 kap op en qua kleur is blauw misschien helemaal zo gek nog niet, maar daar kunnen we nu mooi nog even een winter lang over nadenken.

Link naar reactie

Vandaag ter test een nieuw setje velgen er op. Als ik ze mooi blijf vinden dan volgend jaar laten spuiten en nieuwe bandjes. Deze winter dan eindelijk de oude 2-delige 42'ers laten opknappen. Weet nog steeds niet zeker of ik ze nou zwart met een chroom rand maak (zoals de nieren) of zilver met chroom laat.

http://www.waldstrasse6.de/Z3_pics/DSC_0274.jpg

Link naar reactie

...Ben benieuwd wat voor een werking die veerpoot heeft op het stuurgedrag...

Je merkt in de bochten dat ie wat stabieler wordt, was trouwens leuk vandaag ff kennis te maken. aangepast door 2.5si
Quoten doe je zonder foto's...
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.