Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Naar verwachting binnen een paar weken. Wil eind september ritje maken ;)

Prijzige update, die set luidsprekers?


Jehnert is inderdaad best prijzig. Bij mij was het vooral prijzig doordat de set naderhand van mindere kwaliteit/staat was in vergelijking tot de prijs die ik ervoor betaald heb. Heb de set op eBay gekocht voor 475. Bekleden kost 250 (incl. 1 deurpaneel). Setje luidsprekers kost rond de 750 maar heb er wel 220 euro korting op gekregen. Daarbij moet je rekenen dat je bij Jehnert ook nog een flinke bak geld kwijt bent aan een goede versterker, condensator, aansluitkabels, dempings materiaal...
Ik had bij nader inzien beter in een keer een nieuwe set bij Jehnert kunnen bestellen, want ik ben nu even duur uit. (Mijn versie is leer, standaard is kunstof). Helaas kon ik niet meer terug want ik had mijn Harman Kardon set al weggegeven :lol:
aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Vandaag nieuwe zolen gekocht.

Jawel, Nankang NS II Ultra sport 225 18 40 voor, 255 18 35 achter.

Prijs rondom onderzetten en uitbalanceren 425,00 euries.

Ik heb Michelin en Continental gereden en die waren prima nu eens eigenwijs een goedkopere band gekocht.

Bevindingen: trilvrij, koersvast en zeer comfortabel kortom prima band.

Lees ook dit even dit: Nankang NS II Ultra Sport is een 'high performance'-radiaalband uit de Nankang-stal. Nankang, dat tot nu toe bekend was om zijn goedkope banden, is met NS II opgeklommen tot het niveau van hedendaagse 'high performance'-radiaalbanden.

Nankang NS II Ultra Sport is een geavanceerde variatie van Nankang NS I. De band heeft dubbele perifere groeven die langs de middenrib lopen. Deze groeven voeren water af en verbeteren de prestaties van de band in natte omstandigheden, in het bijzonder bij hoge snelheden. Het loopvlakprofiel is richtingsgebonden, met V-vormige subgroeven die met de computer ontworpen werden. Die groeven verbeteren de tractie in natte omstandigheden en zorgen voor een snelle verspreiding van water op het contactvlak, waardoor de band zeer goed bestand is tegen aquaplaning. Nankang NS II Ultra Sport heeft ""2 in 1""-loopvlakblokken met een verschillende lengte en een loopvlakontwerp met een variabele breedte, die het afrolgeluid verminderen en stillere rijprestaties op elke ondergrond bevorderen. Dit creëert ruimte voor meer comfort, in het bijzonder wanneer de band op elitepersonenwagens gemonteerd wordt. Terwijl de middenrib de band stevigheid bezorgt, zorgen de lamellen langs de schouderrand voor een lange levensduur en een gelijkmatige slijtage van het loopvlak. Nankang NS II Ultra Sport levert goede prestaties op een droge ondergrond met een minimum aan rolweerstand, dankzij de gelijkmatige verdeling van de druk over het loopvlak. De band is stabiel tijdens het nemen van bochten of remmen, waarbij de V-vormige subgroeven en de schouderranden al het werk met betrekking tot de veiligheid doen.

Nankang NS II Ultra Sport is een 'high performance'-band, waardoor hij ideaal is voor personen- en sportwagens. De beste keuze voor elke rijliefhebber die graag met hoge snelheden in natte en droge omstandigheden rondrijdt.

Opvallende kenmerken van Nankang NS 2 Ultra Sport

'High performance'-zomerradiaalband
Dubbele perifere groeven zorgen voor tractie in natte omstandigheden
Met de computer ontworpen V-vormige subgroeven zorgen voor weerstand tegen aquaplaning
'2 in 1'-loopvlakblokken met een verschillende lengte en een loopvlakontwerp met een variabele breedte verminderen het afrolgeluid
De gelijkmatige verdeling van de druk over het loopvlak verlaagt de rolweerstand.

20130715_112151_zps1452a6b1.jpg?t=137388

20130715_121537_zps6673b51d.jpg?t=137388

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • Administrator

^ meningen van gebruikers lijken nogal verdeeld ... Kennelijk gevalletje love it or hate it. Met name de in het door jou geciteerde reclamepraatje aangehaalde "tractie onder natte omstandigheden" wordt niet door iedereen ook daadwerkelijk zo ervaren ...

Link naar reactie

De beschrijving van de banden is wel lekker commercieel, superlatieven ontbreken niet, zoals "elitepersonenwagens" !!! (Wat dat dan ook mogen zijn ?????)

Nou we zullen het nog wel horen, de langdurigere ervaringen met deze banden zullen door Driez toch ook wel met ons gedeeld worden !?!?

Link naar reactie

"elitepersonenwagens" !!! (Wat dat dan ook mogen zijn ?????)

nou bmw,s natuurlijk.

bmw monteert toch af fabriek ook nankang of niet soms,was het misschien een ander merk?

misschien blijken het prima bandjes te zijn wie weet,het is ook maar net hoe je met je auto rijdt en onder welke omstandigheden.

Link naar reactie

De beschrijving van de banden is wel lekker commercieel, superlatieven ontbreken niet, zoals "elitepersonenwagens" !!! (Wat dat dan ook mogen zijn ?????)

Nou we zullen het nog wel horen, de langdurigere ervaringen met deze banden zullen door Driez toch ook wel met ons gedeeld worden !?!?

Ik zal jullie informeren.

We gaan eind volgende week op vakantie met ze zzz, daarna zal ik jullie een eerlijk antwoord geven.

Misschien kunnen we ooit eens de remweg met nat weer testen met onze zzz/z

Eens kijken wie er het eerst stil staat.

Ik z er een kratje bier/fris op! <_<

Link naar reactie
  • Administrator

Zoals met al het dunne rubber geldt ook hier... zodra het er net omligt, rijdt het strak en trillingvrij, maar zodra het nat wordt, trilt en glijdt het bereden object alle kanten op... :sFun_whistle:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Ja...geen goedkope rommel voor mij, is uiteindelijk toch duurkoop. Daarbij is het je enige contact met het wegdek, dus het mag niet onderschat worden door op een paar tientjes te bezuinigen. Heb een keer Hercules bandjes gehad en zodra het wegdek nat was kon ik niet meer de bocht in zonder dat de ASC begon te flikkeren als een kerstboom. Levensgevaarlijk gewoon.

Rijd op de zzz nu op Bridgestone...en die bevallen zeer goed. Op de daily Michelin. Vorige Michelins heb ik ruim 70k km mee gereden voordat deze op waren.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Bevindingen: trilvrij, koersvast en zeer comfortabel kortom prima band.

Kortom: ze zijn goed gebalanceerd en de auto is goed uitgelijnd. En Wierden - Enschede is vrij recentelijk nog van een nieuwe asfaltlaag voorzien, dus spoorvorming is er amper en de weg zo glad als een biljartlaken :P

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator

Heb een keer Hercules bandjes gehad en zodra het wegdek nat was kon ik niet meer de bocht in zonder dat de ASC begon te flikkeren als een kerstboom. Levensgevaarlijk gewoon.

I second that... ze liggen nog steeds op de Touring, willen maar niet slijten :lol:

In de Dolomieten vorig jaar, zat ik door het wegglijden van de voorwielen in een flauwe bocht naar rechts met hooguit 40km/u op de andere weghelft. Gelukkig geen auto/vrachtwagen die berg afkwam...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.