Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Gewoon naar Ruud gaan en voor €200,- zet hij hem er voor je in en het werkt dan ook meteen goed, Ruud heeft de cruise control er voor drie weken terug bij mij ingezet in minder dan een uur tijd "plug and play" zoals hij al aangaf. Dat sprookjes figuur is gewoon goed in wat hij doet en zegt.

Ruud nogmaals bedankt het werkt perfect :thumbup:

Link naar reactie

Hmmm. Ik heb volgens mij toen ook de cruise control ecu achter het dahboardkastje gemonteerd, is al zo lang geleden dat ik het niet meer precies weet.

Fabian, laten we elkaar even op de hoogte houden van onze bevindingen ;)

Link naar reactie

Je hebt nodig :

6131 8360 926 Schakelaar

6571 8380 054 Interface

6131 1390 968 Knop

Plug and play

Dit zit er bij mij dus in, net even gecontroleerd. Maar werken doet het niet. Moet er nog geprogrammeerd worden wellicht?

Ik heb overigens geen koppelingsschakelaar, de bekabeling daarvoor ligt er ook niet. Alleen remlichtschakelaar. Maar ik zie de koppelingsschakelaar niet in je lijstje met onderdelen staan dus ga ervanuit dat die niet nodig is?

Link naar reactie

Fabian, de bekabeling lag bij mij links achter de afwerking, bundeltjekabel met 2 polige connector , de koppeling heeft net als het rempedaal een schakelaar diennormaal gesloten is, zolang deze schakelaar afwezig is is het signaal "open" alsof je de koppeling ingetrapt hebt. Dan zal de cc ook niet inschakelen. Dit alles zoals het bij mij zit. Ik heb geen tu maar de enkele vanos.

Link naar reactie

Dit zit er bij mij dus in, net even gecontroleerd. Maar werken doet het niet. Moet er nog geprogrammeerd worden wellicht?

Ik heb overigens geen koppelingsschakelaar, de bekabeling daarvoor ligt er ook niet. Alleen remlichtschakelaar. Maar ik zie de koppelingsschakelaar niet in je lijstje met onderdelen staan dus ga ervanuit dat die niet nodig is?

Na nog een paar uur zoeken (ik kon het niet loslaten), via de bekabelingsschema's de juiste kleurcodes opgezocht en vervolgens kabels gaan nalopen, kwam ik erachter dat de stekker midden in een kabelboom was gewikkeld, dus niet aan de buitenkant zoals gebruikelijk is, maar er echt middenin.....zal wel een productiefoutje zijn geweest bij het wikkelen van de kabels.....

Dus alles keurig uitelkaar gehaald en daarna weer een keurige bundel van gemaakt.

Dacht ik nog een koppelingsschakelaar te hebben (toen ik jaren geleden aan begonnen was) maar die had ik in mn m3 inmiddels al gebruikt bij het inbouwen van mn cruise control. Dus net een nieuwe besteld, morgen binnen als het goed is, dan maar eens zien of het werkt! :)

Link naar reactie

Yep, en niet alleen op het oog : :lol:

DSC_5097.jpg

ik ben zeer benieuwd hoeveel die uit je spatbordbinnenbekleding gaan happen. <_<

wel een mooie set!

ik denk btw ook wel dat je qua omtrek en diameter wat van de originele maat af zult wijken.

ik heb dat ook al met de 265x30x19 en de 235x35x19

Link naar reactie

^ De voorbanden zijn 245/30-19, en dan kom je op een diameter van 631 mm terwijl de originele 225/40-18 een diameter hebben van 637 mm, dat geeft dus iets (niet veel) meer ruimte.

Bij 235/35-19 is dat 647 mm, en dat centimetertje was dan ook de reden dat ik voor 245/30 gegaan ben.

Aan de achterkant is het 275/30-19 met een diameter van 649 t.o.v. de standaard 255/35-18 met een diameter van 635, ook maar 7mm hoger, maar daar heb je meer ruimte.

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Na nog een paar uur zoeken (ik kon het niet loslaten), via de bekabelingsschema's de juiste kleurcodes opgezocht en vervolgens kabels gaan nalopen, kwam ik erachter dat de stekker midden in een kabelboom was gewikkeld, dus niet aan de buitenkant zoals gebruikelijk is, maar er echt middenin.....zal wel een productiefoutje zijn geweest bij het wikkelen van de kabels.....

Dus alles keurig uitelkaar gehaald en daarna weer een keurige bundel van gemaakt.

Dacht ik nog een koppelingsschakelaar te hebben (toen ik jaren geleden aan begonnen was) maar die had ik in mn m3 inmiddels al gebruikt bij het inbouwen van mn cruise control. Dus net een nieuwe besteld, morgen binnen als het goed is, dan maar eens zien of het werkt! :)

Dnk voor de tip ruud. Na 6 jaar werkt ie dan toch. De koppelingsschakelaar erin geklikt en voilla.

Link naar reactie

Dus even een samenvatting Fabian, want ik weet dat jij ook hebt lopen rommelen met een kabelboom?

En welke onderdelen heb ik nog extra nodig afgezien van de dingen wat Ruud reeds aangaf?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.