Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Stuurtoestel voor de (retrofit) Cruise control:

$(KGrHqJ,!rgFE4V3qTM4BRd-MVm1p!~~60_35.J

Stelmotor cruise control met bowden kabel:

$T2eC16J,!)cE9s4PsMmnBQYdB7YGy!~~60_35.J

Komende tijd eens op zoek naar de overige onderdelen zodat mijn zzz wordt voorzien van cruise control.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Volgens mij heb ik nog meer dingen nodig. Ik heb een M52TU... jij een M52.

Sowieso nog de interfacekabel...en daarbij is het nog maar de vraag of de juiste kabelboom er ligt. :hypocritesmiley:

Men zegt dat het plug&play is maar ik geloof er niet helemaal in...

Ik las namelijk een topic over cruisecontrol waarbij Fabian, welke ook een M52TU heeft, een kabelboom van een E36 heeft moeten gebruiken...

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Daar heb je dus niets aan, je hebt een Tu motor (electr. gas)

Stuurtoestel voor de (retrofit) Cruise control:

$(KGrHqJ,!rgFE4V3qTM4BRd-MVm1p!~~60_35.J

Stelmotor cruise control met bowden kabel:

$T2eC16J,!)cE9s4PsMmnBQYdB7YGy!~~60_35.J

Komende tijd eens op zoek naar de overige onderdelen zodat mijn zzz wordt voorzien van cruise control. Samen kosten deze nieuw circa 850 Euro. Ik heb er samen (excl. verzendkosten) 23 keiharde Euro's voor betaald :lol: :lachen:

Link naar reactie

Ik heb het bij mij nooit meer afgemaakt eingelijk. Bovenstaand onderdelen die ruud aangeeft zitten erin, maar er gebeurd niets. Ik heb een TU, maar gewoon gaskabel van gaspedaal naar gasklephuis.......volgens mij zit er wel degelijk verschil tussen de e46 m52tub (e-gas) en een z3 m52tub (gaskabel).

Mísschien dat de allereerste productieseries m52tub28 gaskabel hadden en de iets latere e-gas?

Ik denk toch echt dat je met een kabelboom aan de slag moet, maar ik heb er minder verstand van als ruud!

aangepast door Fabian
Link naar reactie

Samen kosten deze nieuw circa 850 Euro. Ik heb er samen (excl. verzendkosten) 23 keiharde Euro's voor betaald :lol: :lachen:

Ik zou zeggen maak het setje compleet en met dikke winst doorverkopen aan een singlevanos eigenaar. (behalve bij een forummember natuurlijk, dan moet je toch ff je hand over je hart strijken :))

Link naar reactie

Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer naar het sprookjesbos in Reeuwijk rijden.


Ruud heeft zoiets in no-time gefixt voor je tegen een schappelijk prijsje, ik schat in, in ieder geval onder die 850 euri's waar je het over hebt.


Link naar reactie

Fabian, heb je dit topic gelezen? Zelfde verhaal als Ruud schrijft.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1866349

Ons gasklephuis schijnt de stelmotor te vervangen. Daarbij zou in de originele ECU al ondersteuning voor cruisecontrol zitten.

Ik vind het erg vreemd dat ETK compleet andere nummers weergeeft dan wat er daadwerkelijk nodig is. Snap ook niet dat BMW op een dergelijke auto een paar tientjes bespaard heeft terwijl het er zo ingeplugd kan worden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer naar het sprookjesbos in Reeuwijk rijden.

Ruud heeft zoiets in no-time gefixt voor je tegen een schappelijk prijsje, ik schat in, in ieder geval onder die 850 euri's waar je het over hebt.

Ik zou er nooit 850 euro aan uitgeven. Het leuke is juist om voor een paar tientjes een optie in te bouwen die normaal origineel ettelijke 100-en euro's (nieuw) kost. Op het moment dat ik naar Reeuwijk moet rijden speciaal voor de cruise control, dan gaat er helaas alleen al 1,5 tank benzine doorheen vanuit het uiterste Zuiden des landes.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

Je moet er iets voor over hebben ;)

Maandag over een week komt 'ie bij mij er in, als 'ie compleet en functioneel blijkt, maar dat zien we dan wel haha.

Link naar reactie

Ik vind het erg vreemd dat ETK compleet andere nummers weergeeft dan wat er daadwerkelijk nodig is.

In de etk hebben ze voor jouw auto kennelijk gewoon 1 diagram waarin àlle onderdelen staan. Dus zowel het systeem voor de enkel vanos als de dubbelvanos:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roadster/Europe/Z3_2.8-M52/LHD/N/1999/browse/distance_systems_cruise_control/cruise_control/

Ruud z'n onderdelen staan erbij, maar ook jouw eigen gekochte onderdelen. Gewoon heel ondoorzichtig dus. Ook in TIS staat volgens mij helemaal niets beschreven over de cruise control (ik kon niets vinden).

Maar het blijft een rare motor: heb je nou wel of geen gaskabel? Of werkt dit ding op een secondair systeem?

Snap ook niet dat BMW op een dergelijke auto een paar tientjes bespaard heeft terwijl het er zo ingeplugd kan worden.

Ja jongen, dat heet premium. Je moet gewoon voor alles los betalen. Opties zijn een heel winstgevende business terwijl de onderdelen zelf soms weinig voorstellen. Voor een sigarettenaansteker moet je ook los betalen, evenals een netje waar je een wegenkaart in kan opbergen oid....

Ik doe trouwens ook het liefst alles zelf. Ook een beetje uit principe. Lekker aanprutsen is een way of life zeg maar :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Fabian, werken de schakelaars voor de rem en koppeling wel goed. Als daar een slecht contact zit wil de cc ook niet inschakelen. Als je een automaat hebt moet je een draadbrug in de connector plaatsen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.