Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Toch een smak geld, rekening houdende met het feit dat een APK voor 2 tientjes kan en een set Stahlflex (=duur) leidingen rond de 130 Euro kosten.

Dynamo reviseren en monteren heeft je dus om en nabij de 270 euro gekost :blink:

Had laatst een adresje in Duitsland die het deden voor iets over de 100 Euro. Kreeg dan een originele Bosch met 120A. (Heb nu 90A). Dan nog inbouwen.

Die beste meneer heeft me nu een compleet gereviseerde Bosch startmotor opgestuurd voor 68 Euro.

Gisteren weer terug geweest bij de garage omdat er toch nog wat olie onder de auto lag..... :muur:

Hij heeft gekeken en toen liep er ook koelvloeistof uit de kop.....koppakking lek :( hij adviseerde mij toch om de auto te laten staan dus de softtop die ik vandaag bij Memelink zou leten plaatsen maar even afgebeld....shit!! Volgende week woensdag waarschijnlijk pas klaar, de kop moest ook afgevlakt worden zei hij. Ik heb aan het rijden niks gemerkt dat de koppakking lek was.....gelijk maar even een vraagje: rijdt je auto beter/anders zoals in mijn geval als de koppakking vervangen is?

Link naar reactie

Sorry, maar ik heb het gevoel dat je hier een beetje bedonderd wordt.

Dit hadden ze niet gezien toen ze je halve auto uit elkaar haalden voor het vervangen van de distributiepakking?!

Mijns inziens foute diagnose van hun. Ik zou het er niet bij laten zitten!

Vlakken hoeft normaliter alleen als de motor oververhit is geweest. Ik heb mijn kop (C2 VTR) niet laten vlakken toen mijn pakking lek was.

Tijdens het rijden merk je normaal niks of je koppakking lek is. Op het moment dat je pakking ëcht lek is, kan de koelvloeistof bij de olie komen. Je moet je voorstellen dat er in de motor verschillende kanalen lopen. Doordat er geen dichte afscheiding meer is (lek), kunnen de vloeistofen bij elkaar komen.

Het gevolg is dat je koelvloeistof bij de olie komt. De koelvloeistof verdampt door de hitte en je motor raakt oververhit.

Een van de kenmerken van een defecte koppakking is witte rook uit de uitlaat en 'sludge' in je koelvloeistof. Dit is een soort bruinige smurrie (olie in koelvloeistof. Je ziet het als je je koelvloeistof reservoir openmaakt vaak onder de dop zitten.

Ik heb echter niet het gevoel dat dit bij jou al het geval is.

Heb trouwens soortgelijk geintje meegemaakt. Haalde mijn C2 toen op na een grote beurt (750 euro). Toen ik afgerekend had, werd mij gezegd: "meneer u moet wel even de olielekkage in de gaten houden".

Link naar reactie

Een lek is al voldoende om je motor in puin te rijden. Dus verstandig om hem te laten staan.

Zoals opgemerkt ken ik de M43 motor niet echt, maar ik vind het uiterst vreemd dat nu wél de koppakking vervangen moet worden.

Wat gaat de beste man voor dit geintje vragen?

Link naar reactie

En wat doet hij voor dit geld? Nieuwe waterpomp, thermostaat?

Ik weet niet of het je daily is, maar ik zou eens even op wat BMW fora gaan neuzen.

Ik heb het toen zelf gedaan met een welwillend forumlid.

Wellicht dat je iemand vindt die het samen met je wilt ondernemen?

Link naar reactie

Zo, mn stuur is eindelijk ook binnen. Past nu perfect bij mijn stoelen ( recaro pole positions, ook in leer/alcantara)

ADD6144D-DA6A-4B93-BE3D-3A261DE637E2-1781-000001D4930B0C24_zps28d25884.jpg

aangepast door Fabian
Link naar reactie

^ Dat dacht ik ook :)

Ik moet nog wel even checken wat er allemaal bij komt om de boel te installeren.

Daarnaast wil ik de huidige deurbekleding absoluut niet verknippen. Zodra de boel binnen is zal ik eerst een check uitvoeren voor wat betreft de staat van de deurbekleding. Mocht deze me niet tevreden stellen, dan gaan ze weer de verkoop in!

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Patrick: gefeliciteerd!!!! :clapping: Goede tip toch <_<

Mocht je hulp bij iets nodig hebben, dan laat het me weten. Ik heb het voorwerk al allemaal gedaan en kan je zo vertellen wat je nog nodig hebt!!! :punk:

Link naar reactie

Zoals ik het kon beoordelen voordat ik hem hier op het forum aanprees, denk ik dat de staat van de deurbekleding zal meevallen. Ik maak me echter meer zorgen om de staat van de speakers. De coni van de speakers zijn bij meerdere speakers ingedrukt.

Link naar reactie

Ja, ongetwijfeld. Alleen al de doorboards zelf zijn 200 euro waard, de rest wat bruikbaar is, is mooi meegenomen!

Ik heb je PM terug gestuurd Patrick.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Precies. Inbouw van Jehnert panelen hoeft niet te betekenen dat er schade aan de auto wordt toegebracht. Het is de bedoeling dat het OEM weggewerkt wordt 'und das es immer ruckrüstbar ist'. Ik ga hem daarbij helpen en adviseren, dus maak je geen zorgen Roger ;)

aangepast door gsusivo
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.