Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Warmte, dat is wat mij verteld is maar ik heb me wel steeds verbaasd over die zwarte toplaag, Ziet eruit alsof het is weggeplukt en dat specifieke materiaal lijkt me ook niet erg gevoelig voor warmte, wel geschikt voor een warm nestje. Wie zal het zeggen. Echte natuur hebben we hier in de randstad nauwelijks nog maar de vorige eigenaar wellicht... je geeft me in elk geval een nieuw inzicht. Groet, Jan

Link naar reactie

Gelukkig nieuwjaar!

Steenmarters zijn een plaag hier. Ze zijn nog beschermd ook. Kom hier bij een garagist en hij kan je vele voorvallen melden van stuk gebeten elektra en waterslangen in auto's. Het schijnt dat die producten gemaakt zijn van o.m. beendermeel, waar die steenmarters dan wel weer trek in hebben. Ik heb hier in mijn garage een apparaatje liggen (op 230V) dat een geluidje (zou moeten) maken waar die beesten een hekel aan hebben. Ik hoor er niets van; zie alleen het rode lampje branden. Gelukkig binnen ook geen steenmarter(s).

Overigens Jan, het kan ook goed zijn dat jouw isolatie contact gemaakt heeft met het blok en daardoor stuk geschavield is.

 

aangepast door Horus
Link naar reactie

Zelf nog geen last van maar ook hier veel marters. 

Mijn buurman heeft zelf een anti marter gevalletje in elkaar geknutseld, schijnt ook nog te helpen.

IMG_0570.JPG

Link naar reactie
24 minuten geleden zei Frenkie:

Mijn buurman heeft zelf een anti marter gevalletje in elkaar geknutseld

Heb je daar wat meer informatie over?

 

Onze nieuwe stek wordt door minstens één marter bewoond en ik wil zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen treffen vóór ik het wagenpark verhuis...

 

Link naar reactie

Uiteraard ook de beste wensen Horus (en alle andere Z-ers die hier meelezen). Hoe meer ik er over nadenk des te logischer is jouw verhaal over die lieve diertjes. Blok en met name het zwarte deksel daar bovenop is nog als nieuw.

 

iStock_000018093426_Medium-1280x851.jpg

aangepast door HUB
Link naar reactie

@Horus De luchtpomp maakte al langere tijd een ontzettende herrie als hij actief werd, de laatste tijd werd dit erger, zo erg dat de mensen in de straat omkeken om te kijken waar dat geluid wegkwam.

Om nu te voorkomen dat de luchtpomp helemaal vastliep, maar een andere aangeschaft.

Deze hoor je helemaal niet :laugh: 

Link naar reactie

@pimgmx, Die aardig ogende maar wel zeer venijnige beestjes schijnen er een hekel aan te hebben om over gaas te moeten lopen. Ook hier zie je wel van die rekjes (iets minder robuuste randen dan op de getoonde foto) die min of meer permanent op de oprit liggen en waar dan steevast de auto boven geparkeerd wordt.

Bij Conrad staat op de site genoeg materiaal om er wat tegen te doen, en dat met de wc-blokjes in de motorruimte voldoet bij mijn buurman in elk geval bewezen niet.

https://www.conrad.nl/nl/Search.html?WT.mc_id=google&insert=8J&WT.srch=1&gclid=Cj0KCQiA1afSBRD2ARIsAEvBsNmEb55ecthES50k2oHyfdaDEsG66-Na1E09MPc5f-YhqArzLeZ8AdUaAiA2EALw_wcB&tid=3236104_1049044928_kwd-3251567991&searchType=SUGGEST&search=marterverschrikker

  • Thanks 1
Link naar reactie

@pimgmx Pim is knutselwerk, ik zie het bij meerdere opritten in ons dorp. Aan de niet zichtbare voorkant zitten er ook nog twee wieltjes onder (helaas niet OEM) zodat het makkelijk te verplaatsen is. Kippengaas wordt ook gebruikt.

PS: wanneer verhuis je naar onze mooie provincie?

  • Thanks 1
Link naar reactie
2 uur geleden zei Horus:

Bij Conrad staat op de site genoeg materiaal...

Daar gaat zo een bestellinkje heen...

 

3 minuten geleden zei Frenkie:

Kippengaas wordt ook gebruikt.

PS: wanneer verhuis je naar onze mooie provincie?

'n Rolletje kippengaas is zó geregeld, dank voor de tip!

We zijn er de komende tijd zo vaak als vrije tijd/werk het toelaat, de 'officiële' verhuizing wordt 2e helft maart.

 

Meneer martermans woont nu bij ons op zolder, vermoeden we. Die wordt op korte termijn tegen houtworm etc. behandeld, misschien is dat al voldoende motivatie voor 'm om z'n biezen te pakken.

 

Zo niet: een groot deel van die zolder wordt later in het jaar gerenoveerd, mooie gelegenheid om zoveel mogelijk kieren/gaten te laten vervallen en de ruimte wat meer 'marterproof' te maken...

 

IMG_6936.thumb.JPG.4bff0569a6033de103fbebd3baf84218.JPG

 

 

Link naar reactie

^ op het gevaar af dat het een marter- en oude-huizentopic wordt nog één plaatje dan... 

 

De écht mooie (en hele tot halve eeuw oudere) kap zit verderop in het huis :

(de pijp in het midden gaat weg en het schuine dak links krijgt een paar XXL ramen)

 

dak.thumb.jpg.5425f7456bc134ccd0f7f2b41d6f55aa.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie

Mijn ervaring is dat ze door héél kleine gaatjes kunnen klauteren. Op zich doen ze geen kwaad, maar ze slepen prooidieren mee naar binnen, tja en dan wordt het storend. En 's nachts hoor je ze lopen. Na vervanging van de goten en nieuwe boeiborden was het wel voorbij. Ach ja landelijk wonen heeft zo zijn voor- en nadelen.....

Link naar reactie
Op 3-10-2017 om 16:44 zei GuidoK:

^ik weet natuurlijk niet of hij intern hetzelfde is.

Ik hoor geruchten dat zonder de originele adapter er problemen zijn met mislukte programmeer sessies...

 

Maar niets bevestigd.

Wel duur trouwens als je op de site kijkt ,koop je en t nieuwere /andere model en goedkoper

 

http://www.ivini-tech.de/en/adapter/android-bmw/android-bluetooth-gen-2-adapter-fuer-bmw/a-1017/

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Werkt feiloos, nooit programmeer problemen gehad met Carly. Ik heb een bedrade adapter voor mij oude E85 en de bleutooth adapter voor mij E89.

Iedereen die iets wil programmeren is welkom trouwens.

Link naar reactie

Heb gisteren naar aanleiding van posts op dit forum het thermostaathuis incl. thermostaat en het koelvloeistofreservoir van vervangen voor nieuw. Ik kan me de noodzaak van deze aktie niet geheel voor stellen, als ik de vervangen onderdelen bekijk (E85 / 2.5 / 145k.). Heb helaas vergeten een plaatje van het nieuwe koelvloeistof reservoir te maken.

 

Thermostaathuis.jpg

Link naar reactie

Reactie op eerdere vraag van 2.5si en antwoord van Ka betreffende kentekenplaathouder.

 

Inderdaad gewoon op internet zoeken naar licenseplate holder BMW....keuze zat.

 

Wat mij betreft een stuk beter dan reclame rijden voor een garagebedrijf dat ik niet ken en waar ik nooit naartoe zal gaan.

aangepast door AmigoZ4
Per abuis niet gereageerd op juiste vraag
Link naar reactie

Vandaag een leuk verlaat kerstkado gekregen voor op mijn poort bij mijn oprit. Vind het zelf een erg gaaf bordje dus blij mee 🤓

 

20180111_194336.jpg

Link naar reactie

^beste Z3roadster19961.8,

 

Dat ziet er beide weer gaaf uit. Ik heb twee vraagjes:

 

1. Zelf heb ik ook een Merlot rode z4 met beige interieur en houtinleg op het dashboard en ik heb ook al eens naar het stuur dat jij nu gemonteerd hebt gekeken. Mijn auto heeft momenteel echter geen stuurbediening. Is dit stuur (eventueel met werkende stuurbediening) eenvoudig in te bouwen?

 

2. Ik ben een set originele turbine styling 106 velgen op het spoor gekomen. Deze zaten origineel onder mijn auto. De velgen hebben wel wat aandacht nodig. Kun je een indicatie geven van de kosten per velg voor het richten en poedercoaten? Wellicht ook een tip aangaande een goed adres om dit te laten doen?

 

Dank alvast voor je reactie.

 

Groet,

AmigoZ4

 

Link naar reactie

Hoi Amigo,

 

Ik heb het stuur nieuw gekocht zonder de bediening. Bij RKV trading heb ik een stuur gekocht met bediening. De bediening heb ik overgezet naar het nieuwe stuur. Een kabel gekocht en Ruud heeft het stuur ingebouwd.

 

V.w.b. de velgen dit heb ik laten doen door een klant van mij dus dat was een speciale prijs. Ik heb ca. 4 jaar geleden velgen laten poedercoaten bij Renoblast in Mijdrecht voor mijn Z3, daar betaalde ik toen ca. € 50,- per velg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.