Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Een set Zimmermann geperforeerde sportschijven en blokken voorzijde en set brakemax aan de achterzijde, de zimmermann,s speciaal gecoat en de brakemax schijven niet. Na de inremsessie roest op de naven van de brakemax schijven en de zimmermanns nog netjes in de zinkkleur:huh: binnenkort de achterwielen eraf en de schijven (naven) coaten met hittebestendige verf.

Waarom achter brakemax hoor ik jullie denken? De 294 mm OEM maat was niet beschikbaar in Zimmermann versie en de brakemax set was nog duurder ook:blink:

aangepast door Bambam
Link naar reactie

Da's toch echt wel een beetje veel waardeloos; voor en achter verschillend door de wielen kijken op je schijven.... hmmmm. Inderdaad coaten. Toeval wil dat ik die exercitie met nwe schijven ook onder handen heb; ben in afwachting van EBC schijven zwart gecoat rondom.

Ik heb inmiddels wel de remtangen en klauwen gereinigd en gespoten met Hammerite Black Hamerslag. Ik wilde geen echt opvallende andere kleur; maar dat ziet er echt wel goed uit na twee keer spuiten met een bus. Wellicht ook iets voor je achterschijven.

Link naar reactie

Yess:) en ik ben er blij mee, nog 50 euro van de prijs weten af te krijgen dus de set voor 300 meegekregen, spul is splinternieuw en nooit gemonteerd geweest, alleen helaas in de verkeerde kleur gespoten.

Heb een offerte van een lokale schade hersteller, vraagt 200 Euro om het sterling grau te spuiten, lijkt me niet veel werk omdat het spul nagelnieuw is en dus alleen ff schuren en spuiten? Is dit een beetje een redelijke prijs Spuiter?

de roosters heb ik inmiddels via internet besteld (98 Euro incl. Verz.kosten) met dank aan @Ruud_19 voor het delen van de link.

al met al een leuke set voor een redelijke prijs lijkt mij.

ik zie wel een beetje op tegen de montage maar eea staat mooi beschreven op het forum, moet mezelf er wel even de tijd voor gunnen denk ik, is volgens mij niet iets om "ff tussendoor" te doen

 

edit: de "xenonsproeiergaten" zitten er al in

aangepast door Bambam
Link naar reactie
1 hour ago, Horus said:

Da's toch echt wel een beetje veel waardeloos; voor en achter verschillend door de wielen kijken op je schijven...

Valt mee Horus, de schijven zijn op bijna dezelfde wijze geperforeerd dat verschil zie je gelukkig bijna niet.

Link naar reactie

En deze vandaag voor "een prikkie" gescoord:petje: 

https://www.dropbox.com/s/fkdnsmlfy9vee14/Bestand%2014-01-16%2014%2000%2010.png?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/pjsbz1phmy5x5hs/Bestand%2014-01-16%2014%2000%2033.png?dl=0

Ik hoop dat ik m,n flippers overzetten kan :huh:

 

 

aangepast door Bambam
Link naar reactie

Nieuwe remklauw rechtsvoor... Acuut nodig omdat de oude vast kwam te zitten, wat een rook en stank..

 

En in december een grote beurt, nieuwe module centrale vergrendeling rechter voordeur, en helaas ook een nieuwe kleppendekselpakking.

 

Nu moet ik nog een nieuwe voorruit en dan hoop ik dat er voorlopig even geen spullen aangeschaft hoeven te worden.

Link naar reactie

@HorusDank voor je suggestie. Jammer dat ik het zelf niet aan durf om aan mijn remsysteem te zitten. Maar de garage heeft in ieder geval niet aangeboden de remklauw alleen te voorzien van een revisieset. En zo kostte een nieuwe remklauw dus 100 euro, excl. remvloeistof, arbeidsloon en BTW.

Link naar reactie

@phma; Dat valt me erg mee. Want bij een rev. setje komt uiteraard nog een beetje werk. het ding moet uit- en weer in elkaar. Daar gaat zomaar een half uurtje in zitten. Nu heb je nieuw.

Vraag blijft nog wel even waarom die zuiger in die klauw vast zat? Was het stofhoesje stuk, zodat er vocht bij kon? Hoe is het met de andere remklauwen gesteld?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.