Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Ja ik hou hem lekker origineel Maurits omdat het toch een zeldzaam kleurtje is. Hij komt alleen wel lekker dik in de blanke lak te staan maar daar doe ik t.z.t wel verslag van :)

@Horus Komt helemaal goed, op donkere kleuren heb je daar zo wie zo minder last van.

Link naar reactie

Tsja, AUX-kabeltje vandaag ontvangen inclusief "Haribo" snoepjes (smerig), na anderhalve week onderweg te zijn geweest. Nu nog een nette oplossing in het asbakje zien te vinden; ik wil het glaasje voor het lampje ook niet missen. Dus als iemand nog een slimme aanwijzing heeft, is ie welkom!

BMW%20Aux%20kabel_1_zpspbwaicvz.jpg

aangepast door Horus
Link naar reactie

Mannen, jullie reacties .... TOP. Die snoepjes ... ik heb het idee dat de hele meuk uit de UK komt (Royal Mail).

Wat betreft de plek van de aansluiting in de asbak (ongebruikt). Ja, daar zit een plaatje in met een zwart conisch plasticje (ik zou denken om de peuk in uit te drukken). Met dat plasticje denk ik weinig te kunnen, maar net daarnaast moet lukken lijkt me. Dan kan het klepje er mooi overheen. De OEM oplossing zou dan dus niet in de asbak zijn, maar ernaast (positie??; ik ben voor origineel). Dat bekijk ik zodra ik dat deel heb uitgebouwd. Heb daarstraks het ventilatie rooster uitgebouwd. Je hart slaat drie keer over..... En TIS is knap onduidelijk op dat punt. Dus met plastic cards (je voelt je net een inbreker) de boel onder spanning gezet en nog een beetje duwen door het rooster heen met een schroevendraaier (warm, warm, warm, met zo'n ding in je dash!). Maar goed uiteindelijk schoot ie los zonder beschadiging o.i.d. Blij toe. Morgen verder met de radio. ben nog wel benieuwd naar de "OEM- plek" voor de aansluiting naast de asbak. Jullie brengen me toch op een idee!

Link naar reactie

Als je naar een positie zoekt voor je input van de aux, dan kan je ook voor het losse plaatje kiezen dat aan de onderkant van je dashboard zit. Dus schuin onder de bediening van de airco uit het zicht. boven de bediening van het dak etc.

Nummer 3 in het diagram:

bdjn.png

http://bmwfans.info/parts-catalog/E85/Europe/Z4_3.0i-M54/L-N/apr2004/browse/vehicle_trim/trim_panel_dashboard_mounting_parts/

Veel mensen boren daar dus een gaatje in voor een 3,5mm jack schroefaansluiting.

Dus zo'n ding (of 1 van de vele varianten):

s-l500.jpg

http://www.ebay.com/itm/10PCS-3-5mm-1-8-Mini-Female-Headphone-Jack-Plug-Stereo-Audio-Panel-Mount-/141778007463?hash=item2102a0b5a7:g:Kv4AAOSwIwhWRq67

Dan heb je dus je aansluiting uit het zicht zitten.

Link naar reactie
  • Administrator

^ ik zou zeggen dat het idee gewoon uit de facelift komt: daar zat de Aux vanaf tweede helft 2007 standaard op deze plaats. Anyway: dat is precies wat ik bedoelde met het "plaatje erboven" ...

Link naar reactie

Het is inderdaad wel zó geniaal dat bmw hetzelf bedacht kan hebben :lol:

Maar wat ik bedoelde is dat mensen 'm daar zelf vaak als diy plaatsen, en dat ik dat voor het eerst op het z4-forum zag in een diy topic

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja dat doen die duitsers wel vaker,zo,n zakje snoep erbij geven...ik heb geen idee waarom.

Zoals ik heb gehoord heeft het te maken met het lage belasting tarief op snoep.

Dus als men snoep verzend is het bijgeleverde (het gekochte) een cadeautje.

Zo hoeft men geen btw of invoerrechten te betalen in Nederland.

Slimme Duitsers!

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • Administrator

Het is een kwestie van instellingen. Zowel op het aan te sluiten apparaat als in de Z4. Het geluid is wel zachter dan van bijvoorbeeld de CD speler, maar niet per se slechter ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.