Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Die moer voor je slijptol wordt volgens mij een spanmoer genoemd, maar die andere weet ik niet. Flensmoer misschien.

Ik heb altijd het idee dat het nederlands heel weinig technische benamingen voor dingen heeft. In tegenstelling tot duits of engels. Wellicht omdat wij van oudsher nauwelijks technische industrie hebben vergeleken met die landen. Die sleutel noemen de duitsers heel mooi Stirnlochschlüssel.

Hoe vond je dat vacuumpomp ontluchtertje werken voor remmen?

Ik heb wel eens met zo'n persluchtontluchter gewerkt (geleend van iemand), maar daar had ik weinig feeling met hoeveel remvloestof ik eruit aan het zuigen was.

Dus met zowel risico dat je per ongeluk je reservoir leegzuigt en moeilijk inschatten wanneer je je hele leidingsysteem doorgespoeld hebt. Ik heb wel een beetje een idee hoeveel ml je door welke leiding moet zuigen, maar die reservoirs die eronder hangen (bij een persluchtontluchter) zijn groot en lastig af te lezen.

Dus daar was ik eigenlijk niet zo over te spreken. Het liefst ontlucht ik op de ouderwetse manier, maar dan moet je dus met z'n tweeen zijn.

Link naar reactie

Niet alleen voor de Z natuurlijk, gewoon weer een berg chinese/taiwanese zut :)

Mochten er dingen tussenzitten die snel stuk gaan en ik ze vaak nodig blijk the hebben, dan koop ik het wel een keer van een duur merk.

Maar om alles gelijk van hazet of stahlwille te kopen is onbetaalbaar.

Die lange punttangen heb ik ook, maar dan nog met een extra scharnier erin, zodat je de handvaten niet zover uit elkaar hoeft te doen. Deze set http://www.searsoutlet.com/Double-X-Pliers-Set/d/product_details.jsp?pid=79139&mode=seeAll een keer gekocht op vakantie in de VS

Die moer voor je slijptol wordt volgens mij een spanmoer genoemd, maar die andere weet ik niet. Flensmoer misschien.

Ik heb altijd het idee dat het nederlands heel weinig technische benamingen voor dingen heeft. In tegenstelling tot duits of engels. Wellicht omdat wij van oudsher nauwelijks technische industrie hebben vergeleken met die landen. Die sleutel noemen de duitsers heel mooi Stirnlochschlüssel.

In het Nederlands is die sleutel een pengatsleutel.

De moer is een tweegats moer, in het Duits zweilochmutter, volgens DIN 547...

aangepast door gasman
Link naar reactie

Dit kwam toevallig allemaal van een duitse verkoper op ebay, dus dan speelt de douane uiteraard geen rol (schengen).
Bij die verkoper (Werkzeuge-Berlin) had ik toevallig al eens vaker besteld omdat die veel verkopen van het merk BGStechnic (http://bgstechnic.de/) en die heeft ook veel bmw speciaalgereedschap (of speciaalgereedschap voor andere merken)

Mijn nokkenasgereedschap komt daar bijv. vandaan.

Maar het is dus spul wat in taiwan en china gemaakt is.

Maar ook spul direct uit china heb ik eigenlijk nooit douaneporto voor moeten betalen. Laatst nog een volvo DICE gekregen (soort van bmw GT1 interface maar dan voor volvo), en geen naheffing.

Voor spul uit amerika krijg ik wel zo nu en dan een naheffing. Niet dat dat uitmaakt, want gereedschap koop ik op de zaak. Wat dat betreft is gereedschap uit duitsland eigenlijk aan de dure kant omdat ik geen btw terugvorder uit EU landen (teveel werk voor deze kleine bedragen, dat gaat via het ministerie van financien van het betreffende land), en deze verkoper (helemaal via ebay) verstuurt niet BTW vrij. Daar heeft hij z'n boekhouding waarschijnlijk ook niet op ingericht gok ik.

Een naheffing van de nederlandse douane is makkelijker terug te vorderen, dat gaat gewoon via de nederlandse aangifte.

Ik haal wel eens uit engeland gereedschap wat btw vrij wordt verstuurd (VAT exempt). Maar dan moet je dus je BTW nummer doorgeven en dan controleren zij dat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Vandaag een autohoes van autohoezenonline.nl ontvangen. Hoes is aan de binnenzijde voorzien van een fleecelaag. Ondanks dat de zzz in een garagebox staat, zat er na een paar weken toch al wat vervuiling op de zzz. De boxen zijn ook al wat ouder en niet helemaal kierdicht. Dus gisteren maar besloten om een dekentje voor de zzz te kopen. Op het eerste gezicht valt op hoe zwaar de hoes is en de hoes voelt ook erg degelijk aan. Hopelijk is ook de pasvorm goed, maar dat ga ik dit weekend ontdekken. Iemand al ervaringen?

Link naar reactie

Verse rubbertjes, Vredestein Ultrac Vorti 275/30x19. Weer eens wat anders, en goed getest.

Het vorige setje Hankook Evo S1 heeft het 22.000 km volgehouden. Ben benieuwd wat deze gaan doen.

IMG_86621_zpsw6wjn1vn.jpg

IMG_86601_zpswfevvkce.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.