Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Let je dan wel op dat sommige Hankooks niet alleen "directional" zijn maar ook nog een "in" en "out" hebben? Dan gaat links/rechts wisselen dus niet lukken en doe je toch minder lang met je bandjes... :(

Link naar reactie

Dealerstempels in je boekje?

Ja dealer stempels en afgetekend maar er staat enkel afgevinkt wel onderhoud ze hebben gedaan, inspectie I en II of olie.

Toen ik mijn E46 nog had heb ik zelf naar Ekris aan moeten geven of ze mijn interieurfilter wilden vervangen want dat deden zij ook niet automatisch...

Link naar reactie

Hankook? Swinters niet op laten staan in de stalling komen ze er 4kant uit. Ik kan accelera van Eptires adviseren. Heel fijne banden. Evt. Via Crooke tuning te koop.

Ik rijd nu tijdelijk op michelin premacy 3 maar ik blijfhet slappe banden vinden, hwel spoorgevoelig heb ik met de ep's geen last van.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • Administrator

^ Hankook kan ik bevestigen: die moet je al "rechtrijden" als de auto een weekje stil heeft gestaan ...

Maar ten aanzien van Michelin: ik snap niet waarom je voor Priamcy hebt gekozen. Pilot Sport is een veel betere band voor onze roadstertjes. Daar is ook niks slaps aan.

Link naar reactie

Ja dealer stempels en afgetekend maar er staat enkel afgevinkt wel onderhoud ze hebben gedaan, inspectie I en II of olie.

Toen ik mijn E46 nog had heb ik zelf naar Ekris aan moeten geven of ze mijn interieurfilter wilden vervangen want dat deden zij ook niet automatisch...

Nou dan mag je naar een andere dealer/garage want dan wordt je getild.

Dit is een screenshot van de officiele inspectie 1 lijst uit BMW TIS:

744586e101b789415fc0e4d51682519c.jpg

En het staat er toch echt op.

Het hoort dus reeds bij elke inspectie 1 gedaan te worden (en dus in de prijs te zitten....ze bieden een inspectie 1 aan)

De onderdelen waarachter een 1, 1* of 2 achter staan zijn tegen extra betaling (zoals accu bijladen, koelvloeistof en remvloeistof, maar dus geen interieurfilter of ruitenwisservloeistof for that matter).

Gek genoeg staat luchtfilter er niet bij bij inspectie 1 (dus alleen interieurfilter, olie en oliefilter; de rest zijn controlepuntjes)

Het interieurfilter hoort er m.i. dus gewoon bij.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^^ en ^^^ Wat spoken jullie toch uit met die banden ? Miin ZZZZ staat 's winters best wel eens een tijdje stil, ook buiten, maar dat is me nog nooit overkomen. Vraag me af wat ik "fout" doe... :kopfkratz:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Ik heb niet voor premacy gekozen, kan best zijn dat het pilot sport is. Ik heb ze overgehouden van de vorige Z met bbs motorsport velgen.

Ik heb ff gekeken op een foto, tis inderdaad pilot sport en ik vind ze erg spoorgevoelig. Mijn z zwalkt nu veel meer dan wanneer de Ep's er onder zitten.

De bbs velgen zijn 17 inch en de Ep's liggen op 19 inch das natuurlijk ook verschil.Zogauw de voorveren vervangen zijn gaat de 19 inch er weer onder, nu slopen ze mijn binnenkuipen omdat de Z voorover hangt.

Mijn vorige Z zwalkte trouwens ook op deze banden.

In de winter staat mijn Z op oude 3 serie velgen met kale banden.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

...pilot sport 3, auto staat zeker 5 maanden in de winter stil

Dat was ons dieet een tijdje terug en ik kan Rogers ervaring onderschrijven...

Niet alleen geen vierkante banden, maar ook acceptabele slijtage én veeeeeel grip, ook als het nat is.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid, Grip prima, geen vierkante wielen na de winter. Mijn Z is wat meer spoorgevoelig met pilot sport. Geen idee of het type 3 is trouwens. Dat ik de Z op ouwe wielen zet is meer om de goede banden te sparen. Onder de Pri heb ik ook altijd michelins.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

^Guido: ik heb de dealer in Duitsland gebeld waar deze z4 in onderhoud is geweest of ze mij de onderhoudshistorie konden geven maar hun antwoord was dat ze na een x aantal jaren de gegevens wissen waarvan ze de auto's niet meer in onderhoud hebben. Toen heb ik Ekris gebeld of zij aan de historie konden komen maar zij vertelden mij dat dat enkel de dealer kan waar de auto in onderhoud is geweest. Ook het hoofdkantoor van BMW in Duitsland had geen zin om te bellen zij de Duitse BMW dealer. Oftewel ik moet het doen met de afgestempelde en afgetekende onderhoudsboekje.

aangepast door 2.5si
Full quotes zijn niet nodig ...
Link naar reactie

ingewikkeld verhaal: ik had voor mijn aanwezige ipod kabel op de bmw business cd radio een bluetooth adapter gekocht, die je er gewoon op kon klikken (op de 30pins dus). Helaas werkt dat niet...de BMW radio levert te weinig stroom, via een audi forum (jaja...eerst google, want wie zoekt er nu op een audi forum...;-0), een 'power injector' gekocht, die je tussen de bluetooth adapter (dongle) en de aanwezig 30pin kan monteren. En uiteraard met usb moet verbinden voor wat extra 'power'. En gewoon te koop bij...bol.com. Ben benieuwd

Misschien een tip voor een ander, binnenkort bluetooth verbinding met mijn bmw business!

Link naar reactie

Maar ten aanzien van Michelin: ik snap niet waarom je voor Priamcy hebt gekozen. Pilot Sport is een veel betere band voor onze roadstertjes. Daar is ook niks slaps aan.

Ik ging ook eigenlijk voor de Pilot Sport Maurits, alleen is deze band niet verkrijgbaar in mijn maat 225/50/16

Dus vandaar die Primacy 3

Link naar reactie
  • 2 weken later...

velgen 18 inch ipv de oudere16inch

een origineel z3 roadster horloge(tenminste ik denk dat het een origineel is :cool:)

een setje kunsstof plaatjes om de stoelspeling te verhelpen en een resettool voor de airbagsensor(niet op de foto)​

http://<object width="360" height="269"><param name="movie" value="http://www.mijnalbum.nl/Diashow-DXHSC6T3"></param><param name="wmode" value="#000000"></param><embed src="http://www.mijnalbum.nl/Diashow-DXHSC6T3" type="application/x-shockwave-flash" wmode="#000000" width="360" height="269"></embed></object>

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ingewikkeld verhaal: ik had voor mijn aanwezige ipod kabel op de bmw business cd radio een bluetooth adapter gekocht, die je er gewoon op kon klikken (op de 30pins dus). Helaas werkt dat niet...de BMW radio levert te weinig stroom, via een audi forum (jaja...eerst google, want wie zoekt er nu op een audi forum...;-0), een 'power injector' gekocht, die je tussen de bluetooth adapter (dongle) en de aanwezig 30pin kan monteren. En uiteraard met usb moet verbinden voor wat extra 'power'. En gewoon te koop bij...bol.com. Ben benieuwd

Misschien een tip voor een ander, binnenkort bluetooth verbinding met mijn bmw business!

Bluetooth zorgt voor geluids kwaliteits verlies. Ik had het eerst ook, maar sluit mijn teleoon nu gewoon met een 3.5mm plug aan. Ik miste gewoon een soort "volheid" van mijn audio.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.