Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Twee OEM kentekenverlichtingsunits:

 

0401A81D-9007-4204-B3E1-0853F7C3D187.jpeg

 

Al sinds ik deze Z heb zitten er LED units van later datum in (volgens mij van de 1-serie) Ik vind die toch te fel, dus ga terug naar origineel met gloeilampjes. Was even wachten tot er een tweedehands setje voorbij kwam. 

Link naar reactie

Ik krijg ook nieuw rubber. De banden voor waren nog de originele, productiejaar 2008. Achter zijn ze voor het laatst vervangen kort nadat ik de auto kocht, in 2014.

 

Voor krijgen ze scheurtjes tussen loopvlak en zijwand, wat een afkeurpunt is. Achter zouden ze nog net door de APK komen maar zijn ze ook danig versleten. Dus dan maar meteen alle vier nieuw. 

 

Als het goed is liggen ze er eind van de middag onder. APK-beurtje wordt wel een klein beetje duurder dan vooraf ingeschat... :blink:

Link naar reactie

afgelopen woensdag naar de garage geweest en hij rijd weer als nieuw :D

zoveel verschil die draagarmen en spoorstangen    ( 125k op te teller )

 

en nieuwe Z4M  OEM instaplijsten

 

2v2xqqd.jpg

 

2nalij5.jpg

aangepast door Mark79
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Weer een abs-sensor, nu voor de linker-voorkant..... Blijkbaar geldt voor sensoren hetzelfde als voor koplampen en zo:: vervang ze maar per setje, want ze zijn allebei even oud.... :hypocrite:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nieuwe waterpomp en thermostaat  voor bmw z4 coupe 3.0si 2006   km 130.000

 

ben blij dat het nu gebeurd is en niet in de grote vakantie ( roadtrip )

 

merk:

pierburg waterpomp

BEHR thermostaat

 

7.02851.20.0.jpgthumb?m=1&id=7287652&lng=nl

 

 

 

 

 

aangepast door Mark79
Link naar reactie

Het laatste wat ik voor mijn Z3 heb gekocht zijn een set nwe Corbeau stoelen, had eerder mooie set nwe Cobra stoelen, maar die zaten mij toch net iets te diep en te vast, dus maar in de verkoop gedaan.

Deze set die ik nu binnen heb en geïnstalleerd heb zitten wel wat makkelijker, iets breder achterin, precies goed voor mij en iets hoger, makkelijker eruit...echter op bv een circuit kan je een zitvlak deel eruit halen en zit je er diep en nog vaster in, das opzich voor mij wel een leuke oplossing.

 

Ik zag later in de nieuwe Renault Alpine ook een handige 1 delige kuipstoel set, met op ze zijkanten een uitsparing zeg maar, daar waar je je been heen zwiept als je uit wil stappen, en dus makkelijker eruit kan, anders gaat je been immers te hoog (voetjes niet meer op de grond) en moet je meer omhoog gedrukt jezelf uit de stoel wippen.

 

Afijn, men nwe setje stoelen, de foto's doen het verhaal verder.

 

 

87 goed.JPG

92 goed.JPG

99 goed.JPG

Link naar reactie

dankje, 

 

MNZ, ik heb geen ander interieur 😉  het beige was ook niet mijn eerste keuze, vandaar wat aangepast met wat zwarte tinten, zie mijn Z3 bij aanschaf en nadien, voorbeeld van beige naar zwart/grijs delen zeg maar.

 

oud vs nieuw.jpg

aangepast door GTRene
foto wisselen
Link naar reactie

Corbeau NFX passen mooi in de Z3 en erg licht, de set wat ik heb kwam met zij-steunen en dubbele sliders, scheelt zo'n 30kg, beide stoelen compleet aan gewichtsbesparing.

Link naar reactie
Op 11-5-2018 om 20:29 zei four:

draagarmen, spoorstangen, waterpomp... ik hoop dat ik dat allemaal nog even uit mag stellen voor de coupe. klinkt kostbaar

 

 

als je het goed wil doen zou ik de voorste draagarm rubbers ook mee pakken onderdeel nr:  31126783376

en voorste stabilisator rubbers vervangen door powerflex met lemförder stabilisator stangen zo duur zijn die niet 

zo veel verschil met rijden over slechte wegen 

 

 

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Op 20-5-2018 om 21:52 zei Mark79:

heb deze stoelen ook al een paar keer voorbij zien komen op instagram ook mooie stoelen voor de Zed  

 

https://www.braumracing.com/universal-racing-seats/

 

tumblr_olssam0YPd1v85q8wo1_1280.jpg

 

 

 

Lijken veel op de recarosportster CS.  ze zijn iig goedkoper maar geen idee of ze een europese dealer hebben ? 

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.