Ga naar inhoud

Vocht in kofferbak via 3e remlicht?


magielsr

Aanbevolen berichten

De kofferbak van onze pas verkregen Z3 (zie even voorstellen door magielsr) is na een regenbui altijd zeer nat. De bandenboer noemde het 3e remlicht als boosdoener. Is dit zo? Zo ja, wat is er aan te doen? Rubber ziet er prima uit, ook de deksel zier er goed gecentreerd uit, dus daar ligt het waarschinlijk niet aan.

Ik heb geprobeerd het forum te doorzoeken op dit probleem, niet gevonden, niet boos worden mocht het er toch opstaan!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet je zeker dat het via het 3e remlicht naar binnen komt?

Ik kan mij voorstellen dat het plaatsen van een nieuw afdichtingsrubber er nog stof/vuil tussen het rubber en lak van de auto zit. Grondig schoonmaken alovens het remlicht terug te plaatsen? Kit is lastig indien je/iemand er weer bij moet.

Wat ook kan, is dat het via de bevestiging van het cabriodak naar binnen komt. Daar zit een niet uithardende butylrubber kit tussen welke met de jaren door en door... gemasseerd wordt door de krachten die op treden tijdens het rijden en nu wellicht geen 100% sluiting meer vormt tussen je lak en cabrio-kap. Dat kan je controleren door achter je baggage ruimte lamp te gaan kijken of daar door vocht-verkleurend papier (a4'tje met goedkope vilt-stift aanstrepen kan ook) achter te schuiven. Doe dit dan wel zo dat het NIET tegen het lampje aan komt!!!

3e mogelijkheid is dat het via de achterlichten naar binnen komt. Dit heb ik zelf ooit gehad met mn S60 nadat deze achterlichten er tijdelijk uit geweest zijn en de boutjes onvoldoende aangehaald zijn :-) (User error)

Link naar reactie

Ik heb dit probleem ook gehad. allemaal condensvorming aan de binnenkant van de deksel en wat vervolgens weer naar beneden druppelt......

Ik heb het derde remlicht eruit gehaald de pakking schoongemaakt en er beglazingskit tussengedaan ( blijft flexibel dus redelijk makkelijk later weer te verwijderen. ). Ik heb er geen last meer van.

Succes!

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

De Z3 gaan we binnenkort uit de winterstalling halen en dan wil ik de lekkage in de kofferbak opruimen. Een paas aanvullende vragen: ik heb de plastic ovale afdichting aan de binnenkant al eens verwijderd ebn kreeg dan de houder met lampjes te zien. Links zit een soort stekker, maar die zat aardig vast, dus vroeg ik me af of dit inderdaad een stekker is die los kan (ik ben bang door kracht te zetten iets te vernielen). Steld dat ik hem los krijg, dan kan ik het pllatje losschroeven. En dan? Watr voor soort kit? Waar moet ik dit aanbrengen? Of hoeft het plaatje helemaal niet er uit?

Link naar reactie

Weet je zeker dat het van het derde remlicht afkomstig is?

Bij mij was het afkomstig van het achterlicht. De pakking (schuimrubber) en de rubber waren niet meer zo jofel meer, waardoor het water zo de carrosserie binnen stroomde.

Dus eerst even in de kofferbak gaan zitten met een zaklamp :lachen:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Lekkage opgelost: uiteindelijk het hele 3e achterlicht kunnen demonteren, kit erop en de buien van verleden week hadden geen invloed meer op de bagaeruimte! Over naar het volgedne project: de centrale deurvergrendeling. Iedereen bedankt voor de adviezen!!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.