Ga naar inhoud

Krasjes wegwerken


Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik meen me van n paar jaar geleden te herinneren dat er iemand op het forum was die Z3-tjes weer mooi kon laten glimmen maar ik kan het niet meer terug vinden. Het volgende is het geval. Mijn Z3M (carbonblack)

heeft allemaal van die poetsdraairers (kleine krasjes), ze noemen het volgens mij ook wel swirl. Vooral op de motorkap, bij schemer van een lantaarnpaal is het zichtbaar en het stoort me enorm.

Is er iemand,of weet iemand die de M is vakkundig kan polijsten of wat er dan ook moet gebeuren om die karsjes weg te krijgen....?

grt.

Ronald

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Doe het zelf !!!

Krasje moet je meestal wetsanden met 2500 grit (voorzichtig) .

Als je nagel bijft hangen zijn ze meestal te diep.

Swirls polijst je voor 95% weg met een DA machine.

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Wetsanden voor swirls ??? Is volgens mij niet nodig. Met een goed polijstmiddel , ik gebruik "monello" , dan eventueel een glaze , ik gebruik black hole van poorboys , dan "sealen" en dan" waxen". Ga eens naar carclean.nl. ( heb ik heel veel van geleerd)

Ik deed het tot een jaar geleden met de hand ( gaat maar is een hele karwei ). Ik heb mij een DAP 900 aangeschaft , met verschillende pads.

Van mij mag je gerust eens langskomen , maar ik denk dat het nogal ver is....

aangepast door bojan
Link naar reactie

heeft allemaal van die poetsdraairers (kleine krasjes), ze noemen het volgens mij ook wel swirl. Vooral op de motorkap, bij schemer van een lantaarnpaal is het

Is er iemand,of weet iemand die de M is vakkundig kan polijsten of wat er dan ook moet gebeuren om die karsjes weg te krijgen....?

Zelf doen met een DA machine is goed te doen en veilig.

Deze machine maakt niet alleen draaiende bewegingen maar ook excentrisch.

Bij carclean kan je alles aanschaffen

De machine

Polijstmiddel (kost va 20 euro) vraag aan carclean advies voor de "gofheid" + bijbehorende polijst pads (20Euro)

Tevens natuurlijk de wax als nabehandeling

Het is niet goedkoop en duurder dan 1x laten cleanen. Maar daarna kan je iedere keer zelf met de machine waxen.

Link naar reactie

Google even op auto laten detailen

Hier 1 vd resultaten http://www.pbcardetailing.nl/Pakket1.html

Basis pakket kost al snel 300euro voor dit bedrag kan je zelf je spullen aanschaffen.

Er zijnal genoeg filmpjes getoond en advies bij de detailing firma's kan je gratis krijgen.

Basis: Goed wassen ( kunst op zich) kleien

Als je dit goed uitvoerd kan er met een goede machine en spullen weinig meer fout gaan.

Koop wel een goede polisch . De slechte blijven schuren , is niet de bedoeling.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.