Ga naar inhoud

Z4 2.0 kleppendekselpakking

Fabian

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring mee?

Die van mn vriendin was lek, dus een nieuwe besteld en gemonteerd. Lekt ie nog steeds :( opnieuw losgemaakt en nogmaals gemonteerd, lekt ie nog harder...viel me wel op dat de constructie wat anders is als bij de meeste bmw motoren die gewend ben.

Na wat zoeken en googlen lijkt het erop dat het kunststof kleppendeksel zelf ook vervangen moet worden bij een lekke pakking. Iemand bekend mee?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toch maar even inloggen.

Exact het zelfde probleem gehad. Eerste keer gaf BMW dure reparatie op.

Ruud heeft het veel goedkoper gedaan. Maar begon weer te lekken.

Weer naar de BMW dealer.

Wat zeiden ze : Oh, daar is die Z4 weer met een scheurtje in het kleppen deksel.

In eigen beheer (sleutelgrage zoon) verleden week nieuw kleppendeksel gemonteerd

Link naar reactie

Zijn wel 2 totaal verschillende motoren, om bij de eerste terug te komen pakking moet je met vloeibare pakking bewerken op de hoeken en bij de halve maantjes.

Bij de N motoren dus die van jou henk daar vonden ze het nodig om met magnesium aan de gang te gaan en zelfs met holle alluminium boutjes en buiten de vanos nog een verstelling te maken op de klephoogte, dit d.m.v. een electropomp die ergens door het kleppendeksel plaats moet vinden, daar lekken ze dus allemaal, buiten de O-ring extra kit en het blijft een beetje dicht.

Link naar reactie

Dank voor de tip Ruud, ik heb inderdaad wat vloeibare pakking op de maantjes gelegd, dat was me bekend :)

Zojuist sprak ik toevallig de BMW-dealer, toen ik aangaf een 4-cilinder te hebben met lekkage aan het kleppendeksel was de directe reactie nog voordat ik mn zin af kon maken: nieuw kleppendeksel plaatsen. Het kunststofdeksel scheurt miniem in het gootje waar de pakking in geplaatst is en daardoor komt het dus "onder" de pakking door via het gootje. Enige oplossing is een nieuw kleppendeksel en wachten tot het weer gebeurd ;) Het kunststof deksel is het probleem, en er zijn geen modificaties voor gekomen vanuit BMW.......

Dus even een nieuw deksel bestellen en dan hoop ik dat het opgelost is.

aangepast door Fabian
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Geld bovenstaande ook voor een 6 cilinder?

Ik heb ook olielekkage bij kleppendeksel,heb inmiddels een nieuwe pakking besteld.

Kan ook hier evt. de deksel gescheurd zijn.

Zijn er nog tips waarop te letten bij vervangen.

Link naar reactie

Uit uw profiel begrijp ik dat u een Z3 heeft. Uitgaande hiervan zou er een M52 of M54 blok in moeten zitten en daar geldt dit volgens mij niet voor.

Normaliter zou het vervangen van de pakking afdoende moeten zijn om de lekkage een halt toe te roepen.

Vervangen is in principe niet zo heel moeilijk.

Kwestie van netjes alles een voor een eraf schroeven.

Voor meer vragen, laat maar weten!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Z4 vorige week uit de winterstalling gehaald, stonk nog steeds. Kleppendeksel was geen lekkage meer te zien. Even op het werk op de brug gezet en kon direct zien dat de vacuumpomp lekte.

Heb onderstaande goedkope DIY gebruikt, was 1,5 uur werk en 15 euro armer, erg gemakkelijk. Bij de z4 2.0 heb je genoeg ruimte om er goed en makkelijk bij te kunnen.

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=134590

aangepast door Fabian
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in