Ga naar inhoud

Standhoogtes Z4


coenZ4

Aanbevolen berichten

Aloha!

Even een vraagje.

Wat is jullie standhoogte met welk onderstel?

Mijn auto:

BMW Z4 Roadster 2003 Hand

Motor: 3.0L

Hoogte voor : 350mm (gemeten vanaf het midden van het wiel logo(naaf) tot aan de spatbordrand)

Hoogte achter : 360mm (gemeten vanaf het midden van het wiel logo(naaf) tot aan de spatbordrand)

M-onderstel

Guido:

BMW Z4 Roadster 2004 Hand

Motor: 3.0L

Hoogte voor : 355mm (gemeten vanaf het midden van het wiel logo(naaf) tot aan de spatbordrand)

Hoogte achter : 370mm (gemeten vanaf het midden van het wiel logo(naaf) tot aan de spatbordrand)

STD onderstel?

Er gaan namelijk verlaging veren getest/ontwikkeld worden op mijn auto maar wil graag weten of mijn auto OEM suspension heeft of dat hij lager is dan origineel.

Thanks!

Ps. daarna komt er gewoon een coilover systeem op.

aangepast door coenZ4
Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die van mij varieert tussen de 1mm en pak 'm beet 130cm.

Het is misschien handig als je even definieert tussen welke punten exact gemeten dient te worden......

(ik heb wel zo'n vermoeden, maar toch...)

Ook is 'oem suspension' hier geen vaste waarde aangezien er 2 'oem' onderstelvarianten zijn per typering.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Thanks voor je reactie! :)

Die van mij varieert tussen de 1mm en pak 'm beet 130cm.

Het is misschien handig als je even definieert tussen welke punten exact gemeten dient te worden......

(ik heb wel zo'n vermoeden, maar toch...)

Ik heb dit omschreven:

(gemeten vanaf het midden van het wiel logo(naaf) tot aan de spatbordrand)

zal er een plaatje bij doen:

hubtoguard1_lg.jpg

Ook is 'oem suspension' hier geen vaste waarde aangezien er 2 'oem' onderstelvarianten zijn per typering.

Dit is precies de reden waarom ik het vraag. ik zou willen achterhalen welk onderstel ik heb. Ik heb Sachs dempers icm deze rideheight..

aangepast door coenZ4
Link naar reactie

Voor 355m achter 370mm; standaard onderstel

Maar da's met lege tank en ik heb er al een tijdje niet meer mee gereden.

Ik gok dus dat je het standaard onderstel hebt. Dat kan je overigens ook opvragen adhv je chassisnummer. (dan krijg je de data hoe hij af fabriek geleverd is)

Link naar reactie
  • Administrator

V 360mm

A 365mm

Standaard onderstel maar voorzien van spoorverbreeders voor 15mm achter 20 mm ( per kant)

(Z4 3.0 2003 handbak)

Ben benieuwd als ik de :m: veren eronder maar dat komt wel

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik zoek een foto(s) van verlaagde Z4's (met verrmelding hoeveel verlaagd)

Ik ben voornemens om de mijne te verlagen dmv Eibach veren.. ( 30 mm?)

Op dit moment heb ik 19 inch velgen onder mijn Z4

Ik hoor graag, hoe het uitziet en welke ervaringen jullie hiermee hebben

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ik wil ook verlagen maar zoveel dingen die dan slijten banden wielkasten en wielkast rand zal wel in de weg zitten.enz enz...... en alles terug zetten in de winter..... en winterbanden en velgen passen dan niet enz enz teveel gedoe :( heb je met 20'.... om elke keer nieuw setje te kopen 285 10J zie ik niet zitten ;)

aangepast door Mark79
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.