Ga naar inhoud

zijn er verschillende bevestigingssets voor hardtop?

sjonnie

Aanbevolen berichten

• Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben heel benieuwd nu...

Sta ook op het punt om een hardtop voor m'n Z3 van '96 via internet aan te schaffen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar na een hoop zoeken en lezen op internet, kan ik de conclusie dat mijn Z3 (gedeeltelijk) is voorbereidt op een hardtop.

Dus nu de vraag, is er verschil in geplaatste voobrereidingsets vergeleken met origineel BMW, Wiesmann of Hamann ?

En hoe kan ik, indien er verschil is, zien van welk type toeleverancier de voorbereidingset is ?

Freebird13

Link naar reactie

dit is ook de hardtopset die ik heb.. volgens mij een orginele.

de hardtop die ik heb is weissman. de hardtop past aan de voorzijde goed.. in de bevestigingsset kan ik hem krijgen maar dan met veel kracht zetten. ander probleem waarom ik denk dat ik de verkeerde set heb.. als je de hardtop geplaatst hebt moet je met de handels hem vastzetten in de bevestigingsset.. logisch gezien moet ik hem dan met de klok meedraaien zodat de handels weer tegen de hardtop komen.. als ik echter naar de spoed van de bevestigingsset kijk moet hij juist de andere kant uit draaien.. (hoop dat ik dit zo goed beschrijf)..

groet en al vast dank,

Sjonnie

Link naar reactie

Wiesman hardtop heeft inderdaad een andere bevestiging, ik heb op zoek naar een HT ook een Wiesman gepast, deze kon ik ook niet vastzetten met de handels.

Zelfde probleem die jij omschrijft.

Tevens was hij ook wat te breed v.w.b de pinnen, je moest de kap zeker 3 cm in elkaar duwen aan de zijkant.

Het blijkt dat je via het serienummer van een wiesman kunt zien op welke ZZZ deze past.

Dus of een andere HT of een andere voorbereidingsset.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Daar stond ik vandaag dus... kijkend naar de Z3 hardtop welke ik via het Forum hier had opgeduikeld..

Dankzij het commentaar van CorvH heb ik dus de afstand tussen de bevestigingspunten achter opgemetenl 120,5 centermaat en 123 buitenmaat

En de bevestigingspinnen van de desbetreffende hardtop stonden op 118 centeimeter centermaat en 120,5 buitenmaat, de afstand waar Cor dus op heeft staan duwen.. :muur:

De hardtop is origineel BMW, dus mijn bevestigingset is Wiesman/Haman (is daar overigens ook nig eens veschil tussen ?)

Ik begreep dat Sjonnie een Wiesmanset wilde hebben en meneer Cor ook ?.. :clapping:

Of heeft iemand nog een origineel BMW bevestigingsetje liggen/te koop ? Of iemand wil ruilen ?

Groetjes,

Freebird13

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.